Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2010-12-20

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Минулого тижня у Польщі підбили підсумки підготовки країни в нинішньому році до фінальної частини Євро-2012. Під час прес-конференції конференції за участю співорганізаторів чемпіонату з урядової спілки «PL.2012», місцевого оргкомітету з підготовки РП до чемпіонату, представників державних інституцій та міст-учасників футбольного єврофоруму йшлося про те …

2010-12-20 11:10

… що в 2010 році активно реалізовувалися інфраструктурні проекти, а в наступному році увагу буде зосереджено на організаційних завданнях.

Польське агентство преси (РАР) з посиланням на міністра спорту і туризму (MSiT) Польщі Адама Герша інформує, що в РП 80% інфраструктурних проектів перебувають у фазі активної реалізації. «Тепер ключового значення набувають організаційні завдання: переміщення вболівальників, питання безпеки, перетину кордону», – цитує урядовця інформагентство.

Міністр також висловив задоволення рівнем співпраці з Україною щодо підготовки до Євро-2012 і наголосив на значному поступі українських співорганізаторів у підготовці до чемпіонату. «Нове державне агентство, яке координує підготовку в Україні, подбало про значне прискорення реалізації необхідних проектів», – підкреслив А.Герш.

Відповідальний за безпековий компонент підготовки до Євро-2012 заступник міністра внутрішніх справ і адміністрації (MSWiA) Адам Рапацький сказав, що силові структури країни вже сьогодні готові до проведення чемпіонату. Однак вони й надалі докладатимуть зусиль, аби підготувати все на найвищому рівні, відповідно до гасла «відпочивай гарно, почувай себе безпечно». А.Рапацький підкреслив, що підпорядкований йому Комітет з питань безпеки Євро-2012 координує роботу 30-ти інституцій, які залучатимуться до організації чемпіонату. «Нам вдалося опрацювати інтегровану концепцію безпеки, в результаті чого реалізовуємо 110 проектів», – констатував він.

За інформацією РАР, представник Головного управління польської поліції Даріуш Димінський повідомив про затверджену концепцію підготовки правоохоронців до турніру. «Ми по-особливому готуємося до чемпіонату. По-перше, намагаємося створити більш сприятливий імідж поліції, оскільки прагнемо, аби під час Євро-2012 поліцію сприймали як службу, яка допомагає вболівальникам і дбає про їхню безпеку», – наголосив представник поліції. При цьому він додав, що одночасно триває підготовка функціонерів і «споттерів» – поліцейських, які працюватимуть безпосередньо в середовищі вболівальників. «У цьому аспекті співпрацюємо як з Польською асоціацією футболу, так і з клубами», – констатував Д.Димінський.

РАР повідомляє, що в Польщі працюють над різними концепціями транспортного обслуговування під час турніру. За інформацією координатора з питань транспорту у спілці «PL.2012» Маї Палубінської, концепція повинна узгоджувати багато різних сценаріїв. Планами транспортного забезпечення передбачатиметься визначення схеми руху, наприклад, виключення з нього певних вулиць або смуг, опрацювання правил пересування пішоходів. Найоптимістичніший сценарій передбачає прибуття більшості вболівальників до Польщі повітряним шляхом. Натомість песимістичним варіантом вважають масовий приїзд гостей власним автотранспортом.

Водночас присутній на прес-конференції у Варшаві голова британського олімпійського товариства, член оргкомітету з підготовки Олімпіади в Лондоні 2012 року Колін Моніген висловив думку, що запорукою успіху в підготовці до турніру є активне залучення громадськості. Крім того, необхідними елементами він назвав підтримку з боку всіх без винятку політичних сил країни, відповідний бюджет, а також те, що об'єкти Євро-2012 використовуватимуться й після завершення турніру, інформує РАР.

Схожу думку висловив і присутній на прес-конференції представник УЄФА Андреас Шаєр: «Аби турнір вдався, потрібно до нього залучити суспільство. Вболівальники з-за кордону приїдуть до Польщі, але потрібно подбати й про хороший настрій місцевих жителів. Відомо, що їм важко буде отримати квиток на матч, але потрібно намагатися наблизити їм турнір, показати, що можна радіти не лише на стадіоні», – цитує слова А.Шаєра РАР.

Заступник керівника MSiT Катажина Соберайська вважає, що зростання інтересу з боку іноземних ЗМІ треба використати для формування позитивного іміджу країни. «Організацію Євро-2012 хочемо використати для промоції Польщі у тісній співпраці з багатьма суб'єктами, які працюють у цій сфері. З 2011 року усі промоційні заходи присвячуємо двом найважливішим подіям: польському головуванню в ЄС і Євро-2012», – наголосила вона.

Польський телеканал TVP1 інформує про поповнення кола «Друзів Євро-2012» ще двома визначними постатями. Це колишній тренер польської національної збірної, а нині спортивний коментатор Анджей Стрейлау, і популярний актор Мацей Штур. В ефірі ранкової програми «Кава чи чай» на TVP1 А.Стрейлау побажав національній збірній Польщі більшої впевненості в собі. М.Штур висловив думку, що чемпіонат буде радісною подією, яка згуртує навколо себе усіх поляків.

За інформацією РАР, комісія Сейму Польщі з питань фізичної культури, спорту і туризму розглянула питання підготовки інфраструктури країни до Євро-2012. Депутати заслухали звіти чиновників, але залишились невдоволеними відсутністю під час обговорення головних осіб, відповідальних за організацію турніру.

Під час обговорення держсекретар міністерства інфраструктури РП Мачей Янковський зазначив, що з 72-х важливих проектів до Євро-2012 десять вже завершено. Він запевнив, що 80% усіх головних інвестицій реалізовуються вчасно або з незначною затримкою. У сфері інфраструктури істотні ризики для вчасної реалізації проектів він побачив у модернізації аеропорту «Лавіца» в Познані та залізничного сполучення між Вроцлавом і Познанню.

Присутній на засіданні експерт Адріан Фургальський з групи радників «TOR» був більш критичним у своїх судженнях. Він зауважив, що залізничне сполучення між польськими містами-організаторами під час Євро-2012 буде далеким від ідеального. Експерт нагадав, що в Польщі матчі проходитимуть у двох групах: у Варшаві і Вроцлаві та в Познані і Гданську. «Проїзд між Вроцлавом і Варшавою не відповідатиме вимогам УЄФА, це не будуть три години проїзду між містами. Сполучення між Познанню і Гданськом взагалі не модернізовуватиметься», – сказав він. Водночас експерт зауважив, що автомобільне сполучення не стане альтернативною для залізничного: «З Познані до Гданська, крім відрізка Познань-Гнєзно, усе будівництво відкладено на наступні роки. Схожа ситуація спостерігається і з дорогою S7 Гданськ-Варшава», – зазначив А.Фургальський.

Крім того, він наголосив на проблемі косметичних ремонтів залізничних вокзалів країни, зокрема приміщення Варшави-Центральної. «Три роки тому ми відновили приміщення вокзалу Варшава-Середмістя, а за рік після ремонту від нього не залишилося й сліду», – навів приклад А.Фургальський.

За інформацією РАР, 120 поліцейських з Вроцлава взяли участь у курсах «Управління у кризових ситуаціях під час Євро-2012». Навчання включало в себе серію теоретичних і практичних занять у сфері безпеки, управління і комунікації. Акцент також робився на вивченні іноземних мов. «На вищому рівні володіння іноземну мову сьогодні вивчають близько 6,5 тис. функціонерів. До служби в поліції зголошуються також молоді люди, які вже знають мови, і я переконаний, що під час турніру не буде проблем зі спілкуванням», – сказав головний комендант польської поліції Анджей Матеюк.

На Національному стадіоні у Варшаві розпочалося операція з підняття даху спортивної арени, зазначає РАР. Прогнозується, що максимум до 4 січня наступного року 70-метровий шпиль спортивної арени за допомогою 72-х сталевих тросів буде піднято на висоту 34 м над рівнем стадіону. Загалом уся конструкція – шпиль і 15 км сталевих тросів – важить близько 1,8 тис. тонн.

РАР також інформує, що Вроцлав нещодавно відвідала делегація УЄФА, яка цікавилася системою обслуговування гостей і журналістів на місцевому стадіоні. Експерти з Ньйону запропонували, аби під час Євро-2012 на східній трибуні стадіону було додатково виділено зону для бізнес-партнерів УЄФА.

РАР з посиланням на Прем'єр-міністра України Миколу Азарова інформує, що перед Євро-2012 зміниться обличчя не лише міст-організаторів турніру, але й усієї України. «У 2012 році гоститимемо у себе не лише всю Європу, але й увесь світ. Тому готуємося таким чином, аби усе виглядало якнайкраще», – цитує М.Азарова РАР.

Інтернет-портал Onet.pl повідомляє, що під час Євро-2012 на головних прикордонних пунктах між Україною і Польщею будуть окремі смуги руху для гостей чемпіонату. За інформацією заступника Державної митної служби України Ігоря Тимофеєва, смуги руху з позначками «Євро-2012» будуть у пунктах пропуску «Краківець-Корчова», «Шегині-Медика», «Рава-Руська-Гребенне» у Львівській області, а також «Ягодин-Дорогуськ» Волинської області. Перед чемпіонатом в Україні модернізують 20 пунктів пропуску з Польщею, Угорщиною, Словаччиною, Молдовою, Білоруссю та Росією, зазначає Onet.pl.

Інформагентство також повідомляє, що «Укрзалізниця» купить 10 сучасних корейських потягів, шістьма з яких вболівальники зможуть скористатися ще до початку Євро-2012. Вартість контракту становитиме 307 млн доларів США.