Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2010-07-12

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Упродовж минулого тижня польські ЗМІ продовжували активно цікавитися підготовкою України та Польщі до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року.Як інформує Польське агентство преси (РАР) із посиланням на Укрінформ, харківський стадіон «Металіст» здадуть в експлуатацію в серпні цього року.

2010-07-12 07:30

Зазначається, що спортивну арену урочисто відкрили 5 грудня 2009 року, однак усунення дрібних недоліків і розбудова інфраструктури навколо стадіону ще триває. Нещодавно укладено трав’яний газон, а сьогодні триває робота з будівництва додаткових евакуаційних виходів на північній і східній трибунах.

На думку українських експертів, пише РАР, будівництво злітно-посадкової смуги (ЗПС) у Львові розпочнеться до кінця липня цього року. Зараз триває викуп у приватних власників земельних ділянок під інвестицію, що є умовою для збільшення довжини ЗПС. За інформацією міністерства транспорту та зв’язку України, сьогодні на будмайданчику, де встановили міні-завод для виробництва значної кількості бетону, працює 250 осіб і 98 одиниць техніки.

Продовжуючи тему, інформагентство пише, що у місті Лева, вочевидь, не закриватимуть аеропорт на час реконструкції. За словами міського голови Львова Андрія Садового, це можливо зробити завдяки продовженню ЗЛП на 400 метрів, що збільшить вартість інвестиції на 100-200 млн грн. На його переконання, витрата додаткових коштів буде економічно обгрунтована, оскільки втрати міста у разі закриття на рік аеропорту становили б 3 млрд грн. «Я розмовляв з цього приводу з віце-прем’єром Борисом Колесніковим. Із задоволенням інформую, що він з розумінням поставився до цього», – цитує РАР А.Садового.

Польські ЗМІ, як завжди, уважно відстежують підготовку Польщі до ЧЄ-2012. За інформацією авторитетного польського видання «Річ Посполита», знову виникли проблеми навколо стадіону до Євро-2012 у Вроцлаві, що може навіть загрожувати позбавленням міста участі в чемпіонаті. Управління державних закупівель (UZP) РП визнало, що підписання в січні цього року контракту між владою міста і новим генпідрядником з будівництва стадіону до Євро-2012 – консорціумом на чолі з німецькою фірмою «Max Bogl», було зроблено з порушенням польського законодавства. На думку фахівців UZP, у Вроцлава не було жодних підстав для обрання нового будівельного консорціуму самостійно, без дотримання процедури проведення тендера. Газета застерігає, що наслідки цього рішення можуть бути серйозними: виконавець, можливо, змушений буде залишити будмайданчик, а це означатиме, що стадіон не збудують до ЧЄ-2012 і матчі футбольного єврофоруму відбудуться в іншому місті.

Речник мера Вроцлава Марчін Гарцаж визнав існування проблеми: «Дійсно, ми отримали зауваження від UZP. Ми відповімо на це, і я впевнений, що нам вдасться переконати інституцію, що усе зроблено відповідно до закону». За його словами, Вроцлав висловить свої застереження у цій справі до Національної апеляційної ради, рішення якої буде обов’язковим для виконання Управлінням державних закупівель. У разі, якщо апеляційна рада підтримає рішення UZP, то це означатиме нелегітимність угоди влади Вроцлава з генпідрядником. «Цілком імовірно, що голова Управління державних закупівель направить судовий позов щодо визнання цієї угоди недійсною», – пояснив часопису голова дорадчої групи «Сенна» Влодзімєж Дзєржановський.

РАР інформує, що з понад 40 найважливіших інвестицій до Євро-2012 у Польщі 35 реалізується згідно з графіком. Про це під час засідання комісії Сейму з питань фізичної культури і спорту повідомили чиновники міністерства спорту та туризму Польщі та відповідальної за організацію турніру в країні спілки «PL.2012».

Зокрема, за інформацією голови спілки «PL.2012» Марчіна Герри, будівництво та реконструкція стадіонів до ЧЄ-2012 в Польщі відбувається успішно. Водночас він зазначив, що після зміни генерального підрядника зі спорудження стадіону у Вроцлаві будівництво об’єкту повертається до визначеного графіка і його здадуть в експлуатацію до середини 2011 року. «Реалізація зазначеної інвестиції є складним викликом для виконавця», – визнав М.Герра.

Підготовка аеропортів та льотної інфраструктури у польських містах-організаторах чемпіонату є оптимальною, за винятком Познані, де початок розбудови терміналу, руліжних доріжок і місць для стоянки літаків гальмується через відсутність рішення про вплив інвестиції на довкілля. М.Герра зазначив, що у разі отримання цього рішення упродовж найближчих кількох місяців інвестицію вдасться реалізувати до ЧЄ-2012. Він назвав її нескладною, оскільки реальні строки виконання усіх робіт в аеропорту – не більше року.

Керівник генеральної дирекції національних доріг і автострад (GDDKiA) РП Лех Вітецький повідомив у Сеймі, що до початку турніру буде завершено будівництво автостради А4, яка з’єднає польсько-німецький кордон із пунктом перетину Корчова-Краківець (Львівська область). За його словами, до початку футбольного єврофоруму в Польщі буде збудовано загалом 758 км автострад і 842 км швидкісних автомагістралей. Натомість генеральний директор GDDKiA констатував, що до початку турніру не вдасться завершити модернізацію автошляху S7 з Варшави до Гданська, а також з’єднати між собою Вроцлав, Познань і Гданськ.

Представники польської залізниці (PKP) повідомили, що до Євро-2012 не буде реалізовано всі заплановані раніше проекти, однак буде здійснено програму модернізації інфраструктури вокзалів, що включає 77 інвестицій. До початку чемпіонату представники РКР обіцяють завершити модернізацію відрізку колії Варшава-Гдиня, що скоротить час проїзду між містами до майже 3,5 год.

Часопис «Жичє Варшави» повідомляє, що на Національному стадіоні у польській столиці існують проблеми з виплатами коштів за виконану підрядними фірмами роботу. Попри запевнення у якнайшвидшому вирішенні проблеми, сторони все ще не змогли врегулювати конфлікт, хоча він безпосередньо й не впливає на графік будівництва спортивної арени.

«Усе ще очікуємо на 800 тис. злотих (250 тис. доларів США). Нам вдалося отримати частину коштів, однак не знаю, коли отримаємо (і чи отримаємо) решту. Ми продовжуємо працювати, але робітникам потрібно постійно виплачувати зарплатню», – зазначив директор фірми «KPZ Handlomax», яка виконує столярські роботи на об’єкті. Тим часом представник фірми «W.G.PBM Konstrukcje», яка заборгувала кошти, Вітольд Гривач повідомив, що невиплачені кошти – це грошова застава за виконану роботу. «Не може такого бути, щоб виконавець не давав жодних гарантій за виконану роботу, яка коштує декілька мільйонів», – сказав він. Натомість в «KPZ Handlomax» заявляють, що в угоді найму між фірмами не було згадки про жодну заставу.

Представник головного виконавця з будівництва стадіону – консорціуму «Alpine-Hydrobudowa-PBG SA» – Кароліна Шидловська повідомила, що у групи компаній є контракт з «W.G.PBM Konstrukcje», і ця фірма відповідатиме за виконану роботу. Натомість її проблеми з підрядними фірмами повинні вирішуватися ними самостійно, зазначила К.Шидловська.

Незважаючи на проблеми з фінансовими розрахунками між невеликими фірмами, які беруть участь у спорудженні головної спортивної арени до Євро-2012 у Польщі, у відповідальному за будівництво об’єкту Національному центрі спорту РП запевняють, що Національний стадіон збудують вчасно. Зокрема, в липні цього року планують завершити монтування сталевої конструкції об’єкта, у листопаді 2010 року завершать інсталяцію обігріву стадіону, а в січні наступного року встановлять складну конструкцію даху стадіону, пише «Жичє Варшави».

Як інформує РАР, воєвода Мазовецького воєводства Яцек Козловський видав дозвіл на реконструкцію залізничного вокзалу «Варшава-Східна», яка розпочнеться в кінці липня – на початку серпня цього року. Реконструкцію вокзалу вартістю 38 млн злотих (за нинішнім курсом близько 12 млн доларів США) до початку Євро-2012 здійснить компанія Strabag.

За інформацією інформагентства, польська залізниця (PKP) підписала з компанією PORR Polska угоду щодо модернізації центрального залізничного вокзалу Варшави. Реалізація інвестиції загальною вартістю 47 млн злотих (понад 14,6 млн доларів США) розпочнеться на початку серпня цього року і завершиться на початку 2012-го. Речник РКР Міхал Вжосек відзначив: «Маємо близько півроку запасу, тож якщо не буде якогось драматичного запізнення з боку виконавця, не передбачається проблем із завершенням ремонту».

Газета «Жичє Варшави» повідомляє: попри те, що відбуваються два тендери на модернізацію розташованого поблизу Варшави аеропорту «Модлін», реалізація інвестицій затримується. Видання констатує, що аеропорт, який спочатку розглядався як запасне летовище столиці РП під час ЧЄ-2012, не функціонуватиме під час чемпіонату.

Інтернет-портал Onet.pl інформує, що Національний центр спорту (NCS) РП підписав з компанією NextiraOne угоду щодо інсталяції телеінформаційної мережі на спортивній арені до турніру у Варшаві. В рамках реалізації контракту, що коштуватиме 35,2 млн злотих (11 млн доларів США), фірма вмонтує різні телекомунікаційні елементи разом з компонентами безпеки, а також відповідне програмне забезпечення. Згідно з умовою, телеінформаційну мережу на Національному стадіоні встановлять у лютому 2011 року.