Єврo-2012

Підготовка

ЄВРО-2012 у фокусі польських ЗМІ 2011-07-11

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Упродовж минулого тижня польські ЗМІ писали про організаційну складову підготовки до чемпіонату, а також про деякі проблеми з інфраструктурою. Авторитетне видання Gazeta Wyborcza пише, що Польща не встигне до ЄВРО-2012 збудувати половину доріг та автомагістралей із запланованих.

2011-07-11 15:25

Так, у 2008 році міністр інфраструктури РП Цезари Грабарчик обіцяв, що до середини 2012 року збудують майже 900 км нових автомагістралей і понад 2,1 тис. км нових швидкісних доріг. Тим часом, за останніми даними Генеральної дирекції національних доріг і автомагістралей (GDDKiA), автомагістралей буде на 200 км менше, ніж планувалося, а швидкісних доріг – на понад 1 тис. км.

Крім того, під загрозою опинилася реалізація майже половини інвестиційних проектів, зазначає часопис. Проблеми існують, зокрема, з будівництвом двох ділянок автомагістралі А2 довжиною майже 50 км між Лодзем і Варшавою. Їх мав збудувати китайський консорціум COVEC, який у травні ц.р. припинив будівництво через брак коштів. GDDKiA нещодавно розірвала з ним угоду і хоче обрати нового виконавця, аби наприкінці липня відновити будівництво дороги. Попри попередні плани виконати роботу до травня на 62%, на одній із ділянок це зроблено на 20%, а на іншому – на 17%.

Проблемним також є завершення 60-кілометрового відтинку автомагістралі А1 між Торунем і Лодзем. Там минула вже третина часу, виділеного на реалізацію інвестицій, а роботу виконано лише на 10%.

На автомагістралі А4, яка з'єднує Польщу з Україною, також є проблеми з будівництвом двох ділянок шляху: Шарув – Бжеско і Жешув – Ярослав, пише газета. За інформацією видання, у GDDKiA головними причинами відхилень від графіку будівництва називають незадовільну мобілізацію виконавців, помилки у проектуванні, складні геологічні умови, проблеми з викупом приватних ділянок у власників, а також фінансові проблеми генпідрядників. Крім того наголошується на вкрай несприятливих погодних умовах, викликаних, зокрема, минулорічними повенями.

Тим часом ряд експертів у затримках з реалізацією інвестицій значну відповідальність покладають на GDDKA. Так, польський експерт у сфері транспорту Адріан Фургальський вважає, що дороги, які на сьогодні збудовано на 20%, ймовірно не будуть готовими до європейської футбольної першості. На його думку, в багатьох випадках будівництво автошляхів затримується через безвідповідальні дії чиновників. «Подекуди винні фірми, які виграють тендери, пропонуючи низькі ціни, а GDDKiA не шукає виходів, і замість розв'язання проблем час від часу лякає компанії штрафами», – вважає А.Фургальський.

Голова палати автомобільних доріг Польщі Войцєх Малусі в проблемах з будівництвом доріг також звинувачує GDDKiA. На його думку, це є наслідком непрофесійної підготовки тендерів, які робляться без належної перевірки документів чи попередньої купівлі землі. Продовжуючи тему доріг, Польське агентство преси (РАР) пише, що в переговорах з питань подальшого будівництва частини автомагістралі А2 бере участь консорціум польських фірм Eurovia i Warbud.

За інформацією речниці спілки GDDKiA Уршули Нелькен, йдеться про завершення будівництва однієї з ділянок дороги, яку через фінансові проблеми припинив будувати китайський консорціум COVEC. Вона між тим зазначила, що переговори з потенційним виконавцем не завершені. У GDDKiA хочуть, аби будівництво відновилося до кінця липня ц.р. і завершилося до початку Євро-2012.

Як інформує РАР, голова спілки PL.2012 Марчін Герра головними завданнями з організації чемпіонату вважає відмінне обслуговування вболівальників в аеропортах, безпроблемне функціонування громадського транспорту й допомогу волонтерів. «За 11 місяців до початку турніру ми повинні концентруватися на проектах, пов'язаних з організацією заходів, а не говорити виключно про інфраструктуру», – наголосив М.Герра.

Він додав, що в Польщі розраховують прийняти в аеропортах 40-50% уболівальників від їх загальної кількості, що означає зростання у три рази пасажиропотоку в польських аеропортах. На його переконання, іноземним туристам у пересуванні містами допомагатиме універсальний квиток – так званий «Polish Pass». «Ми хотіли б, аби вболівальники купили його перед приїздом до Польщі, роздрукували і користувалися ним під час чемпіонату», – цитує РАР М.Герру.

Польський чиновник також нагадав, що в жовтні розпочинається набір міських волонтерів. Загалом у чотирьох польських містах їх буде близько 3 тис. Вони допомагатимуть гостям в аеропортах, шпиталях, на вокзалах тощо. Набір волонтерів має завершитися до кінця нинішнього року. Сьогодні в Польщі паралельно реалізовується проект «Волонтерство – приєднайся», спрямований на безробітних. У ньому візьмуть участь 650 осіб, які будуть волонтерами під час Євро-2012, а після завершення турніру стануть аніматорами різних спортивних подій.

Керівник спілки «PL.2012» повідомив також про реалізацію проекту «Академія Євро», під час якого спілкуванню з іноземцями вчитимуться різні професійні групи поляків. У Вроцлаві на цих курсах навчатимуться загалом 720 осіб, серед яких залізничники, представники муніципальної поліції, працівники аеропорту тощо.

Як інформує видання «Дзеннік Газета Правна», до Євро-2012 у Польщі, можливо,  і не буде введено номер служби порятунку 112. Газета повідомляє, що міністр внутрішніх справ й адміністрації РП Єжи Міллер дещо затягнув процес затвердження проекту Закону в цій справі, що не дозволить нинішньому польському парламенту прийняти його найближчим часом. Видання зазначає, що перехід на номер 112 мав стати важливим кроком для гарантування безпеки вболівальників, адже він діє в усіх країнах ЄС.