Єврo-2012

Підготовка

Христоєв: «Ми єдині»

Сергій ЮЩИШИН, Інформаційний центр «Україна-2012» «Перша столиця» у підготовці до Євро-2012 завоювала довіру УЄФА. Перебуваючи спочатку у «резерві» приймаючих міст чемпіонату, Харків впевнено перейшов до «основи». Продемонструвавши високі темпи та якість роботи, як пересічних мешканців, так представників бізнесу та влади краю, Харків став містом – локомотивом Євро-2012.

ukraine2012.gov.ua

2010-06-07 06:00

Під час нещодавньої зустрічі з кореспондентом Інформаційного центру «Україна-2012» заступник міського голови Харкова – директор Департаменту Євро-2012 Віктор Христоєв розповів про проблеми та успіхи підготовки «першої столиці» до єврочемпіонату.    

– Вікторе Анатолійовичу, як УЄФА під час останніх інспекцій оцінював готовність Харкова до турніру?

– Про готовність Харкова до чемпіонату будемо говорити 2-го липня 2012-го року, тобто наступного дня після завершення турніру. Спілкуючись із представниками УЄФА, постійно відчуваємо їхню довіру до наданих вищим керівництвом держави гарантій своєчасності підготовки об'єктів єврочемпіонату.

Під час останнього візиту представники УЄФА вручили нам план своїх дій щодо заключної стадії підготовки об'єктів Євро-2012 в нашому місті. Наступний інспекційний візит експертів запланований на вересень поточного року. Після цього у жовтні вони оглянуть об’єкти чемпіонату, на яких ми маємо впровадити розробки, що були вже протестовані на Чемпіонаті світу 2010-го року в ПАР. Офіційні особи Союзу наголосили, що час складання концепцій минув, а настав період операційного планування, тобто моделювання конкретних дії з перебування і пересування, як команд-учасників турніру, так і родини УЄФА та пересічних уболівальників.

– Коли Союз європейських футбольних асоціацій скаже свій попередній вердикт щодо готовності «першої столиці» до турніру?

– У лютому представники УЄФА збираються прийняти готовність усіх об’єктів чемпіонату у Харкові. А це повна готовність стадіону, який на час перевірки має вже прийняти щонайменше два товариських матчі на рівні національних збірних країн (перший спаринг Україна – Латвія вже відбувся 25-го травня – авт.). Це також підготовленість аеропорту «Харків» (разом з новим терміналом та злітно-посадковою смугою, довжиною 2500 метрів), який на час турніру має приймати 2550 пасажирів на годину. Окрім цього, експерти УЄФА прийматимуть готовність фан-зони, готельної інфраструктури, а також концепції безпеки та функціонування транспортної системи.

– Чи вплинула зміна керівництва держави на теми підготовки міста до Євро-2012?

– Сьогодні відчуваємо новий підхід керівництва держави до питання Євро-2012. Як висловився Президент України Віктор Янукович, нині у підготовці до чемпіонату перед владою стоїть виклик наздоганяти втрачене у попередні роки не по прямій, а на поворотах. Вже у цьому році Харків отримав 100,6 мільйона гривень на об'єкти, які були недофінансовані у попередні роки. Це кошти на підготовку базових харківських об’єктів чемпіонату – реконструкцію ОСК «Металіст» та на роботи в Міжнародному аеропорті «Харків».

– Місяць тому Кабінетом Міністрів України була розроблена нова редакція Державної цільової програми з підготовки України до Євро-2012. Чи всі пропозиції Харкова були у ній враховані?

– Найперше, ми задоволені фінансуванням. Якщо у попередній Програмі підготовки до Євро-2012 на Харківщину було передбачено 1 мільярд 890 мільйонів гривень, то у її новій версії тільки на 2010 рік для Харкова зарезервовано близько 1-го мільярда 300 мільйонів. Загалом же за 2008-09 роки та чотири місяці 2010 року Харків у підготовці до Євро-2012 витратив близько 1 мільярда 800 мільйонів гривень. 

 

Вперше у Державній цільовій програмі ми побачили гроші на будівництво об’їзної дороги навколо Харкова. А це 2,5 мільярда гривень, з яких 500 мільйонів плануємо освоїти вже у цьому році.

Вирішено питання пасажирського транспорту.  300 автобусів і скільки ж тролейбусів буде придбано у лізинг у Львівського автобусного заводу (ЛАЗ). Нещодавно Харківська міська рада дала дозвіл комунальному підприємству «Харківпас» на участь у лізингу щодо придбання у ЛАЗу транспорту.

У новій версії Програми передбачено 250 мільйонів гривень на добудову метрополітену Харкова – на закінчення станції «Олексіївська» та будівництво станції «Перемога». Це дасть змогу надалі розвивати третю лінію харківського метро до аеропорту.

– Як відомо, наріжним каменем підготовки «першої столиці» до Євро-2012 є питання розміщення родини УЄФА. За рахунок яких ресурсів будете вирішувати проблему з нестачею готельних місць?

– З організацією розміщення учасників змагань та родини УЄФА Харків має проблеми. Повинні забезпечити 2765 готельних номерів, а контрактів підписано лише на 2666. Більше того, з 1240 необхідних номерів у п’ятизіркових готелях, офіційний оператор УЄФА компанія TUI Travel законтрактувала лише 226 (дефіцит більше тисячі номерів), з потрібних 1315 чотиризіркових номерів маємо 1971, тризіркових маємо 469 з необхідних 210. Проблему дефіциту п’ятизіркових номерів плануємо вирішити за рахунок чотиризіркових готелів, номери яких підвищимо у «зірковості».

Перекриватимемо нестачу п’ятизіркових готельних місць також за рахунок готелів, які зараз будуються. Це «Viva Premium», «Чічіков-2» а також п’ятизірковий готель на 150 номерів в центрі Харкова, будівництво якого взяла на свої плечі група компаній DCH та новий готель на території Гольф клубу «Superior Golf Club» на 42 номери (ТОВ «Форс-С»)

Також в планах інвесторів реконструювати готелі «Київський», «Меркурій», «Британія» та інші.

Завдання з розміщення ми виконаємо, адже нам потрібні апартаменти не лише для цільових груп УЄФА, але й для звичайних вболівальників.

Після завершення будівництва злітно-посадкова смуга аеропорту Харків перейде у власність держави

– Кому буде належати злітно-посадкова смуга аеропорту «Харків» після завершення її будівництва компанією DCH? Як узагалі просувається підготовка летовища до Євро-2012?

– Аеропорт «Харків» – це комунальне господарство Харківської міськради. Рішенням останньої летовище було передано в оренду на 49 років у власність підприємству «New system AM», яке є дочірньою компанією групи DCH. Підготовку аеропорту до Євро-2012 можна розділити на дві частини. Основні будівельні роботи покладені на DCH, яка має витратити 508 мільйонів гривень. Ці гроші підуть на реконструкцію існуючого терміналу, будівництво нового і встановлення тимчасового. Новий термінал мають завершити вже в третьому-четвертому кварталі цього року. Після нього розпочнеться реконструкція існуючого терміналу, а в квітні наступного року в харківському аеропорті буде влаштований тимчасовий термінал.

Що стосується злітно-посадкової смуги, то підприємство «Укравіапроект» розробило новий план будівництва, за яким довжина об’єкту буде збільшена з 2200 (що планувалося раніше) до 2500 метрів. Це дасть змогу аеропорту приймати великогабаритні літаки – «Аеробуси», «Боїнги». Після того, як компанія DCH добудує смугу, згідно підписаної угоди між Харківською міською радою та Мінтрансзв`зку України, вона буде передана у власність держави. Загалом же на спорудження злітно-посадкової смуги державою було передбачено 711,66 мільйонів гривень, з яких минулого року ми отримали лише 79 мільйонів. З листопада минулого року ми не отримали на неї жодної копійки і лише після візиту до Харкова Віце-прем’єра Бориса Колеснікова, нам перерахували перший транш в розмірі 80 мільйонів гривень. На 2010 рік у Держбюджеті передбачено 534,9 мільйони гривень.

– Недалеко від Харкова простягається українсько-російський кордон. Очікуєте вболівальницького походу росіян на Харків під час чемпіонату?

– Якщо спрогнозувати, що з 2-ої відбірної групи на Євро-2012 потрапить команда Росії і вона гратиме свої поєдинки в Харкові (від «першої столиці» до українсько-російського кордону 40 кілометрів), варто очікувати зі східного кордону надзвичайно великий потік уболівальників. Розуміє це і нова влада. Під час візиту Віце-прем’єр-міністра України з питань Євро-2012 Бориса Колеснікова до Харкова 18 березня, відразу після ознайомлення з реконструкцією аеропорту він вирушив на українсько-російський прикордонний пункт. Після цього в оновленій Державній цільовій програмі з підготовки до Євро-2012 для Харківщини було закладено 21 мільйон гривень на розбудову митної та прикордонної служб. Російська сторона може пропускати в п’ять разів більше людей, аніж їх зможуть прийняти українські прикордонні служби. Тому потрібно розширити пропускну спроможність українського кордону.

– Нещодавно було відкрито другу чергу електропідстанція «Каштанова». Чи зможе ця підстанції, після завершення її будівництва, повністю вирішити питання електрифікації харківських об’єктів Євро-2012?

– Електропідстанція «Каштанова» забезпечуватиме електрикою аеропорт «Харків» і стадіон «Металіст». Окрім цього, розглядаються варіанти залучення підстанції до електрифікації  деяких станцій метрополітену. Для забезпечення електроенергією Євро-2012 в Харкові ще маємо залучити шість об’єктів на суму 580 мільйонів гривень.

– Які станції харківського метрополітену будуть відкриті до Євро-2012?

– До Чемпіонату Європи матимемо дві нові станції метрополітену. Станція «Олексіївська» буде відкрита у цьому році. Наступна – «Перемога». Після будівництва цих двох станцій розвиток метрополітену продовжиться до вулиці Державинської, а після цього до вулиці Одеської, а далі, за попередньо погодженим планом, плануємо з’єднати харківський метрополітен з аеропортом «Харків».

Бюджетних уболівальників плануємо розміщувати в потягах

– Доводилося чути про ідею влади Харкова розміщувати пересічних футбольних уболівальників в потягах. Чи це правда?

– Так, це правда. Харківська міська рада розглядала таку ідею для реалізації під час Євро-2012. Це питання не нове. Головне для нас – мати вільний пересувний склад, а також спільно забезпечити умови для гостей чемпіонату. Там потрібно забезпечити нормальні засоби проживання, гігієни, харчування. Питання потребує детального вивчення спільно з керівництвом Південної залізниці та Міністерства транспорту та зв`язку України.

– Чи чекаєте після проведення Чемпіонату світу в ПАР на якісь додаткові вимоги УЄФА до стадіону «Металіст», який готується приймати матчі Євро-2012?

– Ми вже нічого не змінимо кардинально. Однак Союз європейських футбольних асоціацій завжди наголошував на тому, що все найкраще у світі має бути впровадженим на стадіонах єврочемпіонату. Щось нове можемо запозичити із трансферу команд та інших цільових груп УЄФА, організації безпеки тощо.

– Плануєте делегувати представників Харкова на ЧС-2010 для здобуття досвіду організації подібних змагань та відстежування останніх тенденцій у новітніх технологіях з безпеки, транспорту, роботи волонтерів, стюардів тощо?

– Поки що це питання не розглядалося, але ідея цікава.

– Як працюєте над популяризацією Харкова як міста Євро-2012 у світі?

– У «Першій столиці» ми провели багато промоційних заходів. Це і презентація місцевого логотипу Харкова до Євро-2012 та окремо офіційного логотипу та слогана Євро-2012. Поряд з цим, ми готуємося до святкування дати дворіччя до старту Чемпіонату Європи, яке відбудеться 8-го червня поточного року. Цього дня на майдані Рози Люксембург відкриватимемо квіткову клумбу розмірами 5 на 8 метрів.

Багато випускаємо презентаційного матеріалу. Плануємо зараз підготувати для розповсюдження в аеропортах інформаційні буклети, які будуть на презентувати гостям мапу об’єктів Євро.

Виготовляємо і поширюємо відеоролики про наше місто. Регулярно організовуємо екскурсії на стадіоні «Металіст».

Окрім цього, до 16-го серпня 2010-го року маємо завершити розробку маркетингової концепції, яка включатиме в тому числі усі питання, пов’язані з промоційною діяльністю.

В цілому в м. Харкові ми маємо єдину команду, яку очолюють М. Добкін – голова Харківської обласної державної адміністрації, Г. Кернес – секретар Харківської міської ради – в.о. міського голови, наші інвестори на чолі з президентом ФК «Металіст» О. Ярославським. А вотум довіри УЄФА по підготовці до європейського чемпіонату разом з нами підтримує територіальна громада міста та області. Ми єдині.

ukraine2012.gov.ua