Єврo-2012
Підготовка
Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2011-01-24
Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ На минулому тижні польські ЗМІ продовжували активно слідкувати за підготовкою України і Польщі до ЄВРО-2012. Найбільше зацікавлення викликала інформація про те, що органи правосуддя Кіпру довели безпідставность звинувачень з боку Спіроса Марангоса щодо корупційних дій навколо отримання Україною і Польщею права на проведення Євро-2012.
2011-01-24 14:10
«У результаті розслідування поліцією не знайдено жодних доказів, які підтвердили б звинувачення Спіроса Марангоса», – цитує РАР заяву Союзу європейських футбольних асоціацій (УЄФА). Інформагентство також нагадує, що в жовтні минулого року УЄФА подав до генпрокуратури Кіпру позов проти С.Марангоса, який звинувачував у підкупі офіційних осіб під час виборів організатора ЧЄ-2012.
За 500 днів до початку футбольного єврофоруму польські організатори турніру проведуть ряд заходів щодо ознайомлення з ходом підготовки і найближчими планами. Як інформує РАР, влада Варшави планує запросити усіх бажаючих відвідати Центр безпеки, будівництво якого завершується з врахуванням обслуговування чемпіонату. Крім того, керівництво міста планує провести брифінг, на якому підсумує стан підготовки до Євро-2012. Спеціальні заходи з нагоди цієї дати проведуть і в інших містах Польщі. Наприклад, у Познані відкриють експозицію світлин «Позитивні емоції 500 днів перед Познанню», а також офіційно презентують макет стадіону, розроблений для незрячих. Водночас у Гданську на стадіоні «PGE Arena» за участю голови Ради міністрів РП Дональда Туска буде проведено прес-конференцію «500 днів до Євро-2012».
У Варшаві під час спеціальної урочистості оголошено чергового – восьмого офіційного спонсора ЧЄ-2012. Ним став оператор мобільного зв’язку – компанія «Orange». Вона буде телекомунікаційним партнером Євро-2012 в 11-ти країнах: Австрії, Вірменії, Великій Британії, Іспанії, Люксембурзі, Молдові, Польщі, Румунії, Словаччині, Франції та Швейцарії. Водночас разом з компанією Telekomunikacja Polska (TP) «Orange» стане також технологічним партнером УЄФА у Польщі, інформує РАР.
Згідно з угодою, «Orange» розробить офіційну заставку для мобільних телефонів про Євро-2012, отримає право на рекламу фірми у світлі проведення чемпіонату, а також здійснюватиме конкурси і промоційні програми, під час яких люди зможуть безкоштовно отримати квитки на матчі турніру. Генеральний директор UEFA Events SA Девід Тейлор привітав нових спонсорів і висловив сподівання, що Євро-2012 матиме «величезний успіх». «Як надавачі сигналу Євро-2012 мусимо отримати від наших технологічних партнерів – «Orange» і TP – послуги на найвищому рівні, аби надати сигнал з матчів турніру багатьом передавальним партнерам УЄФА, а через них вболівальникам», – цитує інформагентство Д.Тейлора.
РАР інформує, що польська туристична організація (POT) найближчим часом розпочне велику промоцію країни за кордоном під гаслом «Зміни своє уявлення» (Move your imagination). За інформацією керівника РОТ Рафала Шмитке, метою кампанії є представлення Польщі як «інтригуючої і оригінальної країни, яка має унікальні туристичні переваги, є молодою духом, робить ставку на креативність і відважно застосовує сучасні рішення».
Р.Шмитке повідомив, що під час міжнародних промоакцій, перша з яких розпочнеться на міжнародному туристичному ярмарку в Берліні на початку березня цього року, на білбордах німецької столиці разом з гаслом «Move your imagination» з’являться «експресивні маленькі створіння, які нагадують дитячі іграшки». Вони носитимуть літери, з яких складатиметься слово «Polen» (Польща німецькою мовою – авт.), а також футбольні м’ячі, що нагадуватимуть про наближення Євро-2012. РОТ презентуватиме у Берліні також 3D-фільм про польську природу і культуру. Згодом організація популяризуватиме Польщу у Франції і Великій Британії, повідомляє РАР.
На стадіоні у Вроцлаві, де відбуватимуться матчі фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року, розпочали продавати місця для VIP-клієнтів, передає РАР. Оператор стадіону компанія SMG пропонує потенційним клієнтам три категорії місць: «золоті» (362 місця), «срібні» (475) та «бронзові» (752). В усіх трьох категоріях власники елітних місць матимуть окремий вхід на стадіон для гостей VIP-зони, вишукані напої і меню в бізнес-клубі, право розмістити логотип фірми на стіні для спонсорів, місця для паркування автомобілів. Річна вартість резервації бізнес-місць становить: «золотого» – 6,5 тис. злотих (2,2 тис. доларів США), «срібного» – 5,2 тис. злотих (1,8 тис. доларів США), «бронзового» – 4,8 тис. злотих (1,6 тис. доларів США). За інформацією представника компанії SMG Пауліни Обелінди, перші два «золоті» місця на стадіоні нещодавно продано на благочинному балу у Вроцлаві за 80 тис. злотих (понад 27 тис. доларів США).
Телеканал Tvn24 повідомляє, що до Євро-2012 активно готуються і священнослужителі. Зокрема, архиєпархія у Познані готує спеціальні каплиці, меси і проповіді. «У костелах Познані будуть правитимуться меси різними мовами. Підготуємо катехизації, сценарії занять, ескізи проповідей, аби ми всі брали участь у такій події, якою є Євро-2012. Маємо розуміти, що заняття спортом з однієї сторони є Божим даром, а з іншої – моральним обов’язком», – сказав в коментарі телеканалу речник познанської архиєпархії Мачєй Щепанік. Архиєпархія міста веде переговори щодо створення на стадіоні у Познані каплиці, повідомляє телеканал.
За інформацією РАР, при управліннях поліції в усіх воєводствах Польщі створять оперативні групи для боротьби з футбольними хуліганами. Про це повідомив керівник польської поліції – генеральний інспектор Анджей Матеюк. За його словами, ці групи складатимуться з функціонерів Центрального слідчого бюро (CBS) і воєводських відділів кримінальної поліції.
«Злочинність футбольних хуліганів проявляється не лише під час спортивних заходів, але й у їх діяльності в організованих злочинних угрупованнях, зокрема тих, які займаються торгівлею наркотиками», – сказав А.Матеюк. Керівник польської поліції наголосив, що створення оперативних груп пов’язане не лише з підготовкою Польщі до Євро-2012, але й із недавніми подіями у Лодзі і Кракові, в результаті яких у хуліганських сутичках загинуло двоє осіб.
Польські ЗМІ також інформують про підготовку до Євро-2012 в Україні. Зокрема, РАР з посиланням на керівника спілки з будівництва об’єктів на Євро-2012 у Львові Володимира Шадріна повідомляє, що спорудження спортивної арени у місті Лева завершиться у липні 2011 року. Він запевнив, що, крім стадіону, цьогоріч в експлуатацію здадуть міську тренувальну базу «Скіф» і завершать реконструкцію міжнародного аеропорту «Львів», інформує РАР.
Водночас головну спортивну арену Євро-2012 – Олімпійський стадіон – урочисто відкриють у 20-ту річницю з дня проголошення незалежності України – 24 серпня 2011 року. Про це повідомив відповідальний за підготовку України до Євро-2012 віце-прем’єр Борис Колесніков. «Стадіон відкриємо у серпні. Це буде велике видовище», – цитує слова Б.Колеснікова РАР. Він додав, що реконструкція стадіону відбувається згідно з графіком, а будівельні роботи завершаться вже 1 липня цього року.
У рамках підготовки до Євро-2012 Україна розпочала рекламну кампанію в ефірі телекомпанії CNN, зазначає Інтернет-портал Onet.pl. Повідомляється, що спеціальні 30-секундні відеоролики демонструватимуться на каналах CNN і CNN International шість разів упродовж доби до квітня цього року.