Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2010-06-21

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Підготовка України і Польщі до Євро-2012 продовжує викликати значне зацікавлення польських засобів масової інформації. Польське агентство преси (РАР) інформує, що до Євро-2012 у Львові буде створено чотири фан-зони, але лише одна з них – на проспекті Свободи у центрі міста – матиме офіційний статус об'єкту УЄФА.

ukrinform.ua

2010-06-21 06:30

За інформацією Директора департаменту з питань Євро-2012 Львівської міськради Олегаасадного, загалом на міських площах Свободи, Ринок, Івана Франка, а також на житловому масиві «Сихів» у фан-зонах зможуть розміститися близько 70 тис. уболівальників.

Він поінформував, що на сьогодні триває оптимізація роботи цих об'єктів з використанням досвіду експериментальної фан-зони, створеної у Львові під час мундіалю, що проходить у ПАР. О.Засадний повідомив, що, крім спостереження за поєдинками чемпіонату світу на великих екранах, у фан-зоні можна пограти в міні-футбол, пофарбувати обличчя в зоні фейс-арт тощо. Порядок тут забезпечують 75 волонтерів, цитує чиновника міськради РАР.

Як зазначив віце-прем'єр українського уряду Борис Колесніков, питання назви стадіону до Євро-2012 у Львові вирішуватиметься на урядовому, а не на місцевому рівні. Про це з посиланням на УКРІНФОРМ повідомило РАР. «Не можна продавати назву стадіону, оскільки у цій справі вирішальне слово матиме держава», – наголосив Б.Колесніков. Водночас він додав, що продаж назви стадіону є відомою світовою практикою, і це приносить суттєві фінансові дивіденди.

Польські ЗМІ звертали також увагу на підготовку до ЧЄ-2012 в РП. За інформацією РАР, консорціум польських банків BRE Bank, ING Bank Slaski i Nordea перемогли у конкурсі щодо вибору кредиторів спорудження стадіону до Євро-2012 у Вроцлаві. У тендері консорціум  переміг іншу групу польських банків (PKO BP i Pekao S.A.), запропонувавши нижчу маржу – 0,99%. Сума кредиту становитиме 500 млн злотих (за нинішнім курсом понад 150 млн доларів США), яку місто разом з відсотками повинне буде сплатити за 14 років.

За інформацією заступника мера Вроцлава Мачєя Блуя, величина маржі була найважливішим критерієм вибору кредитора. «Переможець тендеру запропонував маржу у розмірі 0,99%, а його конкурент – 1,2%», – наголосив чиновник. Раніше відповідальна за будівництво стадіону в місті спілка Wroclaw 2012 передбачала, що маржа становитиме 2,7%. Однак завдяки отриманню в результаті конкурсу нижчого відсотка місто зможе зекономити понад 60 млн злотих (18 млн доларів США).

Директор департаменту суспільних справ міськради Вроцлава Міхал Яніцький зазначив, що спілка Wroclaw 2012 не зможе самостійно сплатити кредит, і місто допомагатиме їй у цьому. «Тому ми хочемо, щоб стадіон заплатив на сплату відсотків, а сам кредит сплачуватиме місто», – сказав він.

Польське інформагентство також повідомляє, що Головна дирекція національних доріг і автострад (GDDKiA) РП порахувала, що втрати від повені для дорожньої інфраструктури Польщі становлять 1,3 млрд злотих (за нинішнім курсом понад 400 млн доларів США). Водночас, за інформацією речника GDDKiA Марчіна Гадая, це не вплине на реалізацію інвестицій, пов'язаних з підготовкою до Євро-2012, тобто будівництво автострад А1 і А4.

Інтернет-портал Onet.pl зазначає, що Польща може не впоратися із завданням щодо забезпечення вболівальників під час Євро-2012 місцями в готелях. Директор Інституту туризму Кшиштоф Лопацінський вважає, що міста-учасники турніру в Польщі для забезпечення ночівлі футбольним фанатам повинні будуть використовувати місця, розташовані далеко за їх межами. Зокрема Варшава, яка має 30 тис. місць для вболівальників, повинна буде організувати ночівлю для приїжджих навіть на відстані 60-ти кілометрів від столиці.

Представники готельного бізнесу в Польщі мають іншу точку зору з цього приводу. На переконання власника дорадчої фірми у сфері туризму Єжи Міклевського, в РП вистачить наявних готельних місць для вболівальників. Натомість збільшення кількості готелів в країні може призвести до того, що після турніру вони стоятимуть пусті й збанкрутують, відзначає слова експерта Onet.pl.

В інтерв'ю польській версії журналу «Newsweek» голова відповідальної за підготовку Польщі до чемпіонату «PL.2012» Марчін Герра наголосив, що Євро-2012 є польсько-українським проектом, і сьогодні вже ніхто не говорить про те, що якісь міста в будь-якій з країн не впораються з підготовкою до турніру. «На сьогодні потрібно справно працювати. Ми відкриті для того, щоб поділитися з українськими партнерами нашим досвідом, зокрема у сфері управління проектами», – сказав він.

М.Герра також зауважив, що за допомогою Євро-2012 підпорядкована йому спілка працюватиме над зміною іміджу Польщі у світі. «У 2009 році ми розробили план, який спирається на дослідженнях у 13-ти країнах Європи. Їх метою був пошук відповідей на запитання щодо того, як сприймають Польщу за кордоном. З одного боку дослідження показує поступову зміну в бік кращого ставлення до Польщі, однак цей процес є повільнішим, ніж хотілося б», – констатував керівник спілки «PL.2012». Він додав, що його команда в майбутніх промоційних кампаніях прагнутиме ознайомити іноземців не лише з історією чи туристичними місцями, а з сучасним польським суспільством, а також досягненнями країни і її прагненнями.

Водночас М.Герра в інтерв'ю «Newsweek» запевнив, що підготовка до Євро-2012 дає країні шанс на 3-5 років швидшого розвитку. «Якщо добре використаємо найближчі два роки у сфері організації, то матимемо хороші шанси на премію у сфері туризму, оскільки до нас приїдуть мільйони іноземців», – висловив думку голова спілки «PL.2012».

Він також поінформував, що на сьогодні у підготовці до Євро-2012 Польща виконала вже 50-60% інвестицій у сфері інфраструктури, а в організаційних питаннях країна навіть випереджає графік підготовки.

www.ukrinform.ua