Єврo-2012
Підготовка
Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2010-08-10
УКРІНФОРМ Упродовж минулого тижня польські ЗМІ продовжували звертати увагу на підготовку України й Польщі до фінальної частин чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Польське агентство преси (РАР) із посиланням на віце-прем'єра українського уряду Бориса Колеснікова повідомляє, що поступ в будівництві стадіону до Євро-2012 у Львові є очевидним.
2010-08-10 05:50
Водночас він наголосив, що на об'єкті потрібно розпочати важливий етап робіт ? встановлення електричного і телекомунікаційного обладнання. «Поступ у виконанні робіт на стадіоні неозброєним оком можна буде спостерігати вже восени цього року. Через кілька днів ми також розпочинаємо облаштування території навколо спортивної арени»,? цитує слова Б.Колеснікова РАР. Інформагентство зі слів директора турніру Євро-2012 в Україні Маркіяна Лубківського також інформує, що у Львові суттєво скорочено відставання в термінах спорудження стадіону до Євро-2012, і в експлуатацію її здадуть згідно з графіком ? влітку 2011 року.
Інтернет-портал Onet.pl передає, що футбольна дружба між українською та польською молоддю посилюється завдяки щорічному проведенню турніру «Європокоління-2012». Цьогоріч турнір між командами шести українських і шести польських міст, які від початку були кандидатами на організацію футбольного єврофоруму в обох країнах, проводиться вшосте. Нагадаємо, у нинішньому році його прийматиме Львів.
На думку директора турніру Євро-2012 у Польщі Адама Ольковича, «Європокоління-2012», яке проводитиметься вже вшосте, є однією з головних подій, яка популяризує майбутній чемпіонат. «У попередніх п'яти турнірах взяли участь понад 1,2 тис. молодих футболістів, найстарші з яких мають потенційну можливість зіграти на Євро-2012. Це є захід, в якому, крім суто спортивної складової, встановлюються дружні контакти, відбувається знайомство з нашими країнами»,? наголосив А.Олькович.
Як інформує «Газета Виборча», уряд Польщі вже третій рік поспіль знижує заплановані в бюджеті країни кошти на спорудження доріг на Євро-2012. Часопис інформує, що Головна дирекція національних доріг і автомагістралей (GDDKA) РП, планувала у поточному році виділити на їх будівництво рекордну суму ? 27,6 млрд злотих (за нинішнім курсом ? понад 9 млрд доларів США). Однак, до червня поточного року затвердила виділення лише 4,9 млрд злотих (понад 1,6 млрд злотих). Зазначається, що витрати на спорудження доріг цьогоріч можуть сягнути не більше 20,5 млрд злотих (понад 6,8 млрд доларів США), що на 7 млрд злотих (2,3 млрд доларів США) менше, ніж передбачалося. Крім того, до цього додалося й непередбачених раніше витрат на відновлення дорожньої інфраструктури після кількох хвиль повені в РП у розмірі щонайменше 1,1 млрд доларів (понад 360 млн доларів США), констатує «Газета Виборча».
Продовжуючи цю тему РАР інформує, що менша, ніж сподівалися раніше, кількість збудованих до ЧЄ-2012 доріг у Польщі не перешкодить належній організації чемпіонату в країні. За інформацією міністра інфраструктури Польщі Цезари Грабарчика, яку наводить інформагентство, до 2012 року в Польщі буде збудовано 1,6 тис. кілометрів нових автомагістралей і понад 2,4 тис. кілометрів швидкісних доріг. Водночас, для забезпечення якісного автомобільного сполучення між чотирма містами-учасниками Євро-2012 у Польщі потрібно збудувати ще 900 км автомагістралей, наголосив міністр.
У коментарі РАР аналітик транспортного ринку в РП Якуб Маєвський висловив думку, що контракти на всі потрібні до Євро-2012 автомагістралі в Польщі вже підписані, однак більшість доріг будуть збудовані вже після чемпіонату ? у 2014-2015 роках. «Автодорожний рух під час Євро-2012 може бути навіть менш інтенсивним, ніж у період літніх відпусток. Не думаю, що будуть затори на дорогах, оскільки у таких містах, як Познань і Вроцлав відбудеться лише по три матчі. Крім того, більшість уболівальників із віддалених від Польщі європейських країн прилетять на турнір літаками. На місці вони не будуть масово брати напрокат автомобілі, а користуватимуться громадським транспортом»,? зазначив він. Експерт додав, що більшою проблемою може стати підготовка до чемпіонату громадського транспорту в містах-організаторах ЧЄ-2012. «Нашою найгіршою візитівкою можуть стати залізничні вокзали»,? підкреслив Я.Маєвський. Водночас він додав, що останнім часом тут є певні зрушення: розпочався ремонт центрального та східного залізничних вокзалів у Варшаві, ремонт вокзалу в місті Гдиня поблизу Гданська. Натомість досить незрозумілою залишається ситуація з ремонтом вокзалу в Познані, оскільки там ще не розпочалися активні роботи зі створення важливого комунікаційного вузла до чемпіонату, пояснив експерт.
РАР інформує, що воєвода Мазовецького воєводства Яцек Козловський видав дозвіл на створення на місці центру підготовки поліції в містечку Легіоново під Варшавою оперативного центру Євро-2012. «Проект передбачає модернізацію будівлі, де раніше розташовувалася пральня площею 712 кв. метрів, яка має три поверхи ? один підземний і два наземні», ? повідомила речник воєводи Іветта Бяли.
Під час Євро-2012 в цьому будинку функціонуватиме центр оперативного управління, який разом із центром обміну інформацією буде одним з елементів центральної системи управління безпекою під час турніру. У ході чемпіонату під час однієї зміни в центрі чергуватимуть понад 90 осіб ? працівники поліції з Польщі та країн-учасниць Євро-2012, пожежної служби, агенції внутрішньої безпеки, прикордонної служби, а також представники міст-організаторів футбольного єврофоруму, зазначає РАР.
За інформацією інтернет-видання Sport.pl, на стадіону «PGE Arena Gdansk» розпочався монтаж телеінформаційних систем. «На сьогодні здійснюємо роботи навколо стадіону. На глибині 0,7 метра прокладаємо понад 5,5 км труб з електричними кабелями. Це буде основою для монтажу сучасних технологічних систем та інтегрованої системи управління. Ці кабелі створюватимуть систему електропостачання для кас, пунктів охорони і 450 камер відеомоніторингу стадіону, паркінгу і внутрішніх приміщень», ? цитує РАР слова Збігнєва Клоновського ? директора фірми «Trias S.A.», яка відповідає за установку цього обладнання. У вересні на стадіоні розпочнеться монтаж 450 км оптико-волоконних і мідних кабелів, а також 55 км електричних кабелів, інформує Sport.pl.