Єврo-2012
Підготовка
Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2009-11-02
Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Підготовка України та Польщі до фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року залишається однією з найбільш актуальних тем у польському медіапросторі. Зокрема, Польське агентство преси (РАР) наводить слова відповідального за підготовку до Євро-2012 в Польщі міністра спорту та туризму (MSiT) РП Адама Герша про поступи України в організації турніру.
2009-11-02 09:00
«Знаю, що останнім часом УЄФА краще оцінює українську підготовку до чемпіонату. Спостерігається покращення загального стану підготовки й зменшення рівня загрозливих ситуацій, пов'язаних із організацією турніру в Україні. Сподіваюся, що в листопаді це підтвердить контролюючий орган УЄФА, а пізніше – в грудні Виконком організації», – цитує А.Герша інформагентство.
Продовжуючи українську тематику, популярний польський інтернет-портал Onet.pl звертає увагу на статтю авторитетного італійського спортивного видання "La Gazetta dello sport" про підготовку України до ЧЄ-2012. «Від часу попереджень УЄФА в бік України щодо затримок з організацією турніру, ця країна здійснила значні поступи у підготовці. На сьогодні вважається, що попри запізнення із реалізацією ряду проектів, українці будуть готові провести турнір у чотирьох містах. Головним болем є відсутність належної кількості готельних місць найвищого гатунку, однак українці вірять, що впораються з усім, і фінал відбудеться в Києві»,– пише Оnet.pl із посиланням на італійський часопис.
Водночас польські ЗМІ пильно стежать за підготовкою РП до футбольного Єврофоруму. Так, РАР зі слів керівника MSiT Адама Герша повідомляє, що Польща в підготовці до Євро-2012 досягнула поворотного пункту й відсьогодні акцент робитиметься на організаційних проектах. «До цього часу найбільша увага зверталася на інвестиції в інфраструктуру, а сьогодні ми розпочинаємо реалізацію понад 200 організаційних проектів у різних сферах, зокрема, безпеки, телекомунікації, охорони здоров'я», – наголосив керівник MSiT.
А.Герш нагадав, що план підготовки РП до футбольного Єврофоруму налічує загалом 360 проектів загальною вартістю понад 80 млрд злотих (близько 28,5 млрд доларів США). За його інформацією, 70% з них виконується вчасно, 20% дещо відстають від графіка, а реалізація решти – 10% під загрозою невиконання. Однак міністр запевнив, що це не матиме жодного негативного впливу на процес підготовки країни до ЧЄ-2012. Він сказав, що реалізація частини таких проектів від самого початку була під великим питанням, а їх потрапляння до переліку інвестицій чемпіонату пояснюється бажанням органів самоврядування використати Євро-2012 як шанс для здійснення амбіційних планів місцевого значення.
Як передає інформагентство, міністр також наголосив, що система розподілу повноважень між відповідальними за організацію футбольного Єврофоруму в Польщі органів є зразковою. «У нас чітко визначено поділ завдань між організаційним комітетом, що має політичний характер і вирішує найважливіші питання, та системою оперативного управління, за які відповідає спілка «PL.2012», – заявив урядовець. Він додав, що в питанні загального управління процесом підготовки РП до ЧЄ-2012 й надалі нічого не змінюватиметься, лише більша увага акцентуватиметься на вирішенні організаційних питань.
Між тим, уряд Польщі вніс зміни до багаторічної програми «Підготовка та виконання заходів до Євро-2012», а також затвердив новий кошторис будівництва Національного стадіону у Варшаві. За інформацією РАР, згідно з рішенням Ради Міністрів РП, суму коштів на спорудження головної спортивної арени країни збільшено з 1,2 млрд злотих (за нинішнім курсом близько 430 млн доларів США) до понад 1,9 млрд злотих (близько 680 млн доларів США). У зв'язку з цим підкреслюється, що проект повністю фінансуватиметься за державні кошти.
Збільшення суми коштів на спорудження Національного стадіону пояснюється тим, що при розробці початкового кошторису у 2006 році не враховувалися багато елементів, зокрема, проект будівництва, не порівнювалася його орієнтовна вартість з аналогічними вже існуючими об'єктами. На початку 2009 року відповідальний за спорудження об'єкту Національний центр спорту (NCS) Польщі зробив новий розрахунок необхідних для будівництва спортивної арени коштів.
РАР інформує, що багаторічна програма підготовки стадіонів країни до Євро-2012 затверджена урядом РП у червні 2008 року. Вона має на меті забезпечити будівництво та реконструкцію стадіонів країни до початку турніру. Зі внесеними урядом Польщі доповненнями програмою передбачається фінансування проектів у розмірі понад 4,8 млрд злотих (понад 1,7 млрд доларів США).
«Газета Виборча» зазначає, що з 27 жовтня нинішнього року польські митники на польсько-українському міждержавному пункті пропуску «Корчова-Краківець» організували прискорений перетин кордону для туристів і бізнесменів через «зелений коридор». Як повідомила газеті речник митної служби в Перемишлі Малгожата Яйзенбергер-Бляхарська, такі спрощення запроваджуються в перспективі підготовки до Євро-2012. За її інформацією, цей режим проходження кордону юридично існував віддавна, однак на практиці він не діяв. М.Яйзенбергер-Бляхарська повідомила, що відтепер для проїзду «зеленим коридором» подорожуючі мають виконати основну умову: вони не можуть перевозити в автомобілі вантаж, який потребує розмитнення. Йдеться про товар, призначений не для особистих потреб, а для продажу. Водночас працівниця польської митної служби наголосила, що в разі виявлення в цьому «коридорі» осіб з таким вантажем, на нього чекатиме суворе покарання у вигляді штрафу.
Газета «Дзеннік» звертає увагу, що відкриття збудованих чи реконструйованих стадіонів у польських містах-учасниках Євро-2012 відбуватиметься надзвичайно урочисто із запрошенням відомих грандів світового футболу. Зокрема інформується, що відкриття «Балтік-арени» у Гданську супроводжуватиметься футбольним поєдинком місцевої «Легії» з італійським «Ювентусом». Натомість завершення модернізації стадіону в Познані в середині 2010 року святкуватимуть матчем «Лех»(Познань) – "Олімпік" (Марсель). Мрією мера Вроцлава Рафала Дуткевича, як наголошує часопис, є відкриття місцевої спортивної арени матчем національних збірних Польщі та Бразилії. Водночас, «футбольна посвята» головної спортивної арени Польщі – Національного стадіону теж не буде звичайною подією: планується проведення матчу національної збірної країни з одним із титулованих суперників, серед них називається насамперед команда Німеччини.
Як повідомляє «Газета Виборча», 200 туалетів в усіх публічних місцях польських міст-організаторів Євро-2012 були в центрі уваги дослідження, що мало на меті перевірити їхню функціональну готовність до турніру. Організатори громадської кампанії Туалет 2012.pl розглядали об'єкти масового використання за 100-бальною шкалою, при цьому, оцінений у 65 балів туалет вважався вже цілком прийнятним для відвідувачів. Дослідження показало, що близько 3/4 об'єктів (145 з 200) набрали понад 65 балів й отримали відзнаку «чистий туалет». Найкращими названо туалети в аеропортах, які набрали в середньому по 73 бали. Після них у списку йдуть публічні туалети в місцях великого скупчення людей. Найгіршими із середньою оцінкою в 50 балів названо санвузли на вокзалах. «Сподіваємося, що до Євро-2012 підвищиться стандарт навіть у найбільш занедбаних міських туалетах та на вокзалах. Хотілося б перед чемпіонатом оцінити нашою відзнакою усі доступні для широкого загалу туалети в Польщі. У цьому випадку не будемо соромитися перед вболівальниками й туристами, які приїдуть до нашої країни»,– цитує організатора дослідження, директора фірми CWS-boco Анджея Смулько «Газета Виборча».
РАР відзначає, що в рамках Другої загальнопольської конференції «Євро міста 2012» у Познані обговорено роль спорту в покращенні іміджу країни-господаря великого дійства, зокрема ЧЄ-2012. Учасники конференції, як підкреслює інформагентство, звернули увагу на те, що проведення турніру може принести країні більше підвищення іміджу, ніж економічних дивідендів. «Зростання привабливості країни серед туристів – це не лише привід для національної гордості жителів країни. Це також створює довіру в середовищі потенційних інвесторів», – висловила думку під час конференції експерт із Познанського економічного університету Магдалена Флорек. Вона навела за приклад Німеччину, яка власним гаслом під час Мундіалю 2006 року обрала фразу «час подружитися». В результаті чітко спланованої кампанії німцям вдалося показати, що вони не лише доброзичливі й гостинні, але талановиті та креативні, й тим значно покращити свій імідж у світі, зазначила вона.
Лукаш Гоздзьор з Познанського муніципалітету зі свого боку відзначив, що в РП поки що немає визначеної маркетингово-промоційної стратегії, яка б просувала бренд «Польща». На його думку, це відбувається через велику кількість інституцій, які відповідають за формування іміджу країни. «Є кілька міністерств, до цього ж польська туристична організація і ще низка менших інституцій. Кожне місто також матиме свій погляд на промоцію, але й так це все має консультуватися з УЄФА і вписуватися в бачення організації», – висловив думку Л.Гоздзьор.
Водночас представник Фундації польської промоційної емблеми Міхал Ліпінський зауважив, що в Польщі має бути проведена велика суспільна кампанія, яка заохотить людей до участі в Євро-2012. «Кожен, хто приїде до нас, повинен побачити, що поляк є гостинною та доброзичливою, здатною допомогти людиною. Це найважливіша для нас подія й мусимо нею жити. Чемпіонат – це прекрасний інструмент просування нашої країни, але в цьому випадку турнір має бути в серці кожного», – аргументував свою позицію М.Ліпінський.
РАР інформує, що Директор турніру «Євро-2012 Польща» Адам Олькович та керівництво Варшавського Палацу культури та науки (PKiN) підписали угоду про оренду конгрес-холу та інших приміщень будівлі для проведення 7 лютого 2010 року жеребкування відбіркових груп до Євро-2012.