Єврo-2012
Підготовка
О чем скажет Суркис год спустя…
«ПРЕССИНГ» Ближайший выпуск программы «Свобода Савика Шустера» на канале «Интер» (13 июня) будет посвящен проблематике Евро-2012. В масштабной дискуссии примет участие и президент Федерации футбола Украины Григорий Суркис, который, несомненно, укажет на все болевые точки нашей подготовки к европейскому турниру.
pressing.net.ua
2008-06-11 17:00
Накануне этого события мы решили опубликовать выступление главы ФФУ годичной давности на совещании у премьер-министра (тогда еще Виктора Януковича), в котором Григорий Суркис четко обрисовал тогдашнюю ситуацию с подготовкой страны к сему историческому, спортивному, экономическому и социальному мероприятию. Предлагаем Вам, уважаемые читатели, ознакомиться с тезисами того спича и проанализировать, насколько изменилось положение вещей с тех пор…
Итак.
Тези виступу Г.Суркіса на нараді за участю Прем’єр-міністра В.Януковича від 15.06.07.
Шановний пане прем’єр-міністр, шановні учасники наради!
За кілька днів минає два місяці відтоді, як президент УЄФА Мішель Платіні оголосив про перемогу українсько-польської заявки у тендері за право приймати фінальну частину чемпіонату Європи з футболу у 2012 році.
Цього терміну достатньо, аби на зміну бурхливим емоціям та всенародної ейфорії від почуття гордості за нашу державу, перейти до холоднокровних прагматичних розрахунків і формування конкретних планів складної та відповідальної роботи.
Щоб оцінити масштаби завдань, які стоять перед Україною, варто лише погортати презентаційні матеріали, котрі лежать у ваших папках. Вони підібрані і зверстані таким чином, щоб кожна зацікавлена особа змогла скористатися ними максимально ефективно.
Адже зміст отриманих вами документів дає повну уяву про ті людські, фінансові, матеріально-технічні і технологічні ресурси, котрі мають бути задіяні для реалізації грандіозного проекту Євро-2012. Більш детальне пояснення з елементами візуального зображення ви отримаєте трохи згодом.
Кожен із суб’єктів цього процесу, тобто, кожен з вас, займає в розгалуженій системі координат Євро-2012 чітко визначене договірними зобов’язаннями місце і отримує відповідні повноваження.
Нагадаю, що протягом першого та другого етапів тендеру Федерація футболу України спільно з центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування підготували та подали до УЄФА 6 томів належно оформлених матеріалів.
Вони включають в себе 25 форм підписаних гарантій, які стосуються: політичної та урядової підтримки, безпеки, захисту інтелектуальних прав, розвитку інфраструктури, візових та митних питань.
Окрім цього, до переліку обов’язкових для розробки і впровадження документів, додаються декілька концепцій: мобільності, розміщення, безпеки, спортивної інфраструктури, туристично-розважальна, медична, по роботі волонтерів, а також відповідні угоди з приймаючими містами, стадіонами, аеропортами, готелями тощо.
За умов такої жорсткої регламентованості природно постає питання про компетентність та виконавську дисципліну. Я вважаю, що на державному рівні створено достатню нормативно-правову базу, аби звести до мінімуму ризики, пов’язані з суб’єктивними людськими факторами.
В Законі «Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні», прийнятого парламентом і днями завізованого президентом України, ґрунтовно прописано комплексну систему основних заходів, спрямованих на створення необхідних умов для організації та проведення Євро-2012 з урахуванням значення цієї події для економіки та міжнародного іміджу держави.
Цей документ, а також спеціально розроблена Державна цільова програма, після її затвердження Кабінетом Міністрів, повинні стати головними вказівниками правильності руху на п’ятирічному відрізку шляху для всіх уповноважених осіб будь-якого рівня відповідальності.
Дисципліна, контроль, відповідальність, компетентність. Наше багатогалузеве господарство знову повинно звикати до роботи в таких жорстких рамках. Я більш, ніж упевнений, що колись набутий досвід піде не лише на користь країні в цілому, а й кожному регіону зокрема.
Адже інвестиції не бувають абстрактними, вони «приходять» в конкретні міста, на конкретні підприємства, на конкретні території, де живуть і працюють наші співгромадяни. Інвестиційний клімат формується в першу чергу на місцевому рівні. І його привабливість, чи навпаки – непривабливість, часто-густо залежать від професійного рівня, з дозволу сказати, доморощених синоптиків.
Протягом останнього місяця мені довелося провести кілька десятків ділових зустрічей із зацікавленими вітчизняними та зарубіжними компаніями, які виявили бажання інвестувати свої кошти в розбудову інфраструктури в рамках проекту Євро-2012.
Найбільш характерною проблемою, що стоїть на перешкоді реалізації їхніх ініціатив, бізнесмени вважають відсутність сучасного менеджменту, відповідної бази даних, зрозумілих та прозорих правил гри на українському ринку.
Я вважаю, що цілком доречно було б створити щось на зразок централізованого реєстру пропозицій та ініціатив. Користувачами і водночас вкладниками такого інформаційного банку могли б стати і ті, хто шукає інвесторів, і ті, хто думає, куди вкласти свої капітали.
Тоді будь-яка ініціатива, спрямована на покращення соціально-побутових умов місцевої громади, яка навіть не фігурує у списку приймаючих міст, все одно мала б шанси бути реалізованою. Для кожного пересічного українця словосполучення – Євро-2012 має бути пов’язане з філософією «п’ятирічки ренесансу». Це стимулює людей до творчого переосмислення свого буття.
Федерація футболу України, як приймаюча асоціація, в міру своїх можливостей і компетенції щоденно розв’язує безліч різнопланових завдань з підготовки до чемпіонату Європи.
Але, через незалежні від нас обставини, деякі стратегічні питання досі залишаються не вирішеними. Наприклад, доля багатостраждального НСК «Олімпійський», який має бути введений в експлуатацію згідно вимог УЄФА, до червня 2010 року.
Поставити крапку в цій майже детективній історії можна лише шляхом знесення незавершеної будівлі на прилеглій площі, залишивши підземний паркінг для подальшої експлуатації. Однак, для цього потрібно термінове рішення Уряду та Київської міської державної адміністрації. Користуючись нагодою, я звертаюсь особисто до Вас, шановний Вікторе Федоровичу, з проханням дати відповідні доручення.
Те ж саме стосується і взагалі курйозного факту. Не зважаючи на багаторазові звернення Федерації футболу України в усі компетентні інстанції, до цього часу залишається невирішеним питання нормального функціонування уже збудованих Навчально-тренувального комплексу імені Баннікова та Будинку футболу України. Мова йде про юридичне закріплення за ФФУ земельної ділянки за адресою: Лабораторний провулок, 7а, на якій знаходяться зазначені споруди.
Тут, між іншим, починала плідно працювати і продовжує свою роботу Дирекція з підготовки тендерної заявки, зараз вже самого Турніру. А також планується розташувати штаб Євро-2012.
Шановний пане, прем’єр-міністр, я знову змушений апелювати до Вашого авторитету, оскільки досі не знайшлася відповідальна особа, здатна розрубати цей «гордіїв вузол».
Ще один головний біль, який не вщухає у мене з 2004 року. За згодою Міністерства оборони України Федерація футболу до вирішення питань щодо укладення договору міни житла ФФУ на нерухоме майно Міноборони, провела на території військового містечка №1 в селі Гореничі Київської області підготовчі роботи для будівництва першої черги навчально-тренувального комплексу.
У цей проект вдалося залучити інвестиційні кошти УЄФА та ФІФА, про що президент Йозеф Блаттер повідомив Вас, шановний Вікторе Федоровичу, під час особистої зустрічі.
Перша його черга передбачала будівництво:
· критого манежу з футбольним полем;
· п’яти футбольних полів з трав’яним газоном;
· футбольного поля зі штучним покриттям;
· роздягалень для чотирьох футбольних команд з медико-реабілітаційним центром;
· трансформаторної підстанції;
· котельні;
а також реконструкцію:
· військової казарми під готель на 60 місць;
· гуртожитку під готель на 60 місць;
· їдальні під ресторан на 200 місць;
· будівлі контрольно-пропускного пункту під адміністративний будинок;
· військових боксів під криті стоянки для автомобілів.
У перспективі Мінсім’ямолодьспорт, НОК України та Федерація футболу планували утворити юридичну особу «Національний центр олімпійської підготовки з ігрових видів спорту» з визначенням участі сторін у фінансуванні та експлуатації цього комплексу.
Однак, ми не можемо реалізувати цей соціальний проект, бо уже протягом трьох років залишається невирішеним питання про укладення договору міни з Міністерством оборони України. На даний час у Мінфіні, Мінекономіки і Фонді держмайна узгоджується проект розпорядження Кабміну, яке б дозволило Федерації футболу придбати нерухоме майно військового містечка №1 в селі Гореничі по його залишковій балансовій вартості.
Я хотів би вірити, що після сьогоднішньої наради ніхто з посадовців не ризикне більше гальмувати наші спільні ініціативи, спрямовані на розбудову національної інфраструктури ігрових видів спорту. А мені не доведеться «позичати в сірка очей», обговорюючи в європейських футбольних організаціях долю і перспективи їхніх кредитів.
Між іншим, 18 червня цього року ФФУ, як приймаюча асоціація, вже зобов’язана подати УЄФА перші моніторингові звіти. Серед іншого, ми повинні доповісти про те, як українська сторона планує, наприклад, вирішувати питання з будівництвом футбольних арен і тренувальних баз.
Наскільки мені відомо, нарешті, за цю проблему предметно взялася столична влада, яка має відповідну угоду з УЄФА. Депутати міськради остаточно визначилася з відведенням конкретної земельної ділянки під будівництво нового стадіону. Буквально сьогодні-завтра я побуваю за вказаною адресою, щоб сформувати уявлення про це місце і для себе особисто, і для доповіді УЄФА.
До речі, сьогодні в Україні створено декілька найкращих в Європі тренувальних центрів. Це тренувальні бази ФК «Динамо»(Київ), ФК «Шахтар» (Донецьк), ФК «Металург» (Донецьк), ФК»Дніпро» (Дніпропетровськ), ФК «Чорноморець» (Одеса). Але цих потужностей для забезпечення потреб Євро-2012 недостатньо.
Кожне приймаюче місто повинно запропонувати декілька (мінімум чотири) тренувальні бази, які мусять відповідати всім вимогам УЄФА та створити необхідні умови для учбово-тренувального процесу команд-учасниць фінального Турніру.
На даний час, це питання залишається особливо актуальним для Львова, Дніпропетровська та Харкова.
Хочу коротко зупинитися ще на одному стратегічному аспекті підготовки до Євро-2012. Це – інформаційне супроводження проекту. Йдеться про створення системи інформування населення через ЗМІ, а також про запровадження сучасних інформаційних технологій для забезпечення потреб самого Турніру.
Якщо перша складова вже предметно опрацьовується відповідними підрозділами ФФУ, і ми маємо позитивні результати, то друга, на жаль, поки що кульгає на обидві ноги. Візьміть, наприклад, якість телетрансляцій футбольних матчів. Жодний вітчизняний телеканал поки що не в змозі забезпечити всі необхідні параметри формування картинки і розповсюдження сигналу за європейськими стандартами показу.
Аналогічні вузькі місця існують і в інших галузях застосування телекомунікаційних технологій, які широко використовуються за кордоном, але майже недоступні для наших громадян.
Я міг би довго і предметно аналізувати проблемні зони на шляху до реалізації проекту Євро-2012. На жаль, запитань поки що буде набагато більше, ніж відповідей. Тому я покладаю великі надії на скоріший початок злагодженої та скоординованої роботи оргкомітету, всіх новоутворених та залучених державних структур, котрі здатні системно підійти до планування нашої роботи.
Щодо деяких порушених в моїй доповіді питань, до проекту доручення Прем’єр-міністра подано конкретні пропозиції. P.S. Интересно, что же скажет Григорий Суркис в пятницу, год спустя…
pressing.net.ua