Єврo-2012
Підготовка
Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2009-06-09
Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Упродовж минулого тижня однією з основних тем, до яких була прикута увага польських ЗМІ, залишалася підготовка України та Польщі до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. При цьому, наші сусіди прискіпливо приглядаються до організації роботи в чотирьох українських містах, де планується проведення Євро-2012.
2009-06-09 06:45
Польське агентство преси (РАР) звертає увагу на заяву міністра у справах сім’ї, молоді та спорту України Юрія Павленка щодо необхідності виділення більшої суми коштів на модернізацію Олімпійського стадіону у Києві у зв’язку зі зростанням інфляції та проведенням навколо спортивної арени додаткових робіт, визначених функціонерами УЄФА.
Інтернет-видання gazeta.pl відзначає, що у ході засідання Координаційної Ради з підготовки та проведення в Україні Євро-2012 Президент України Віктор Ющенко оцінив стан підготовки до чемпіонату у Львові, Донецьку та Харкові як «стабільний», однак висловив незадоволення повільними темпами модернізації спортивної арени в столиці країни. «Ставлення уряду і влади Києва до цього питання має радикально змінитися», – наводить видання слова В.Ющенка.
Польське радіо інформує, що чотири українські міста, які прийматимуть Євро-2012, розраховують на податкові преференції з боку уряду країни. Зокрема, зі слів донецького мера Олександра Лук’янченка повідомляється, що через значний податковий тиск Донецьк не може з власного бюджету на належному рівні фінансувати ряд проектів до турніру, зокрема будівництво аеропорту. Водночас, О.Лук’янченко вбачає вихід у зменшенні відрахувань до бюджету країни у містах, де проводитиметься чемпіонат, упродовж 2010-2012 років. Польське радіо наголошує, що Президент України Віктор Ющенко пообіцяв сприяння у розв’язанні цієї проблеми.
Стосовно підготовки до Євро-2012 у Польщі, РАР відзначає, що у Вроцлаві закладено камінь на місці майбутньої спортивної арени, де відбуватимуться матчі фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Віце-прем’єр, міністр внутрішніх справ та адміністрації Польщі Гжегож Схетина назвав цю подію «початком великого проекту Євро-2012 у місті». Він підкреслив: всі стадіони, які будуються в країні до чемпіонату, матимуть відповідне фінансування з боку уряду. «Не буде такого, що міста і їх мери залишатимуться зі своїми проблемами наодинці», – запевнив віце-прем’єр. У свою чергу, міністр спорту та туризму РП Мірослав Джевецький висловив сподівання, що від цього моменту будівництво всіх стадіонів «відбуватиметься досить швидко». «У 2012-му пишатимемося цими стадіонами, бо вони змінять спорт і польський футбол», – додав міністр.
Польська газета «Пульс бізнесу» написала про проведення у Варшаві інвестиційного форуму, однією з основних тем якого була підготовка до Євро-2012. Видання відзначає, що обсяг інвестицій у галузях, пов’язаних з організацією фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року в Польщі, сягає кільканадцяти мільярдів євро. Це, у свою чергу, викликає значне зацікавлення проектами у сфері підготовки до чемпіонату з боку багатьох зарубіжних компаній, зазначає часопис.
«Пульс бізнесу» з посиланням на держсекретаря міністерства спорту та туризму Польщі Адама Герша інформує, що до початку турніру в країні збудують шість нових стадіонів вартістю 3,5 млрд злотих (близько 1,1 млрд доларів США). Більше половини цієї суми фінансуватиме держава. Звертаючись до інвесторів, А.Герш також акцентував увагу, що будівництво стадіонів – це лише частина коштів, які виділяються на розвиток спортивної інфраструктури. Зокрема, міністерство разом з органами місцевого самоврядування щороку витрачає близько 1 млрд злотих (більше 300 млн доларів США) на проект «Orlik -2012» зі створення футбольних полів для молоді, а ще 1 млрд злотих відомства разом з прибутками від спортивного тоталізатора йдуть на спорудження великих спорткомплексів у кількох містах країни.
Водночас, заступник Держсекретаря у міністерстві інфраструктури РП Патриція Волінська-Барткевич повідомила, що відомство стоїть перед серйозним вибором пріоритетів, оскільки всі проекти з розбудови дорожньої інфраструктури не вдасться реалізувати до початку турніру. За її словами, на будівництво доріг у Польщі в найближчі кілька років буде спрямовано 121 млрд злотих (більше 37 млрд доларів США), повідомляє «Пульс бізнесу».
Проблему створення дорожньої та залізничної комунікації у Польщі піднімає на своїх шпальтах і «Газета Виборча». Видання інформує, що завдяки Євро-2012 значно скоротиться час подорожі між містами, в яких проходитиме турнір. Повідомляється, що згідно із затвердженим урядом Польщі звітом, з Варшави до Гданська, наприклад, можна буде дістатися залізницею не за чотири з половиною, а за три години. Натомість, з Варшави до Вроцлава автомобілем можна буде потрапити через чотири, а не п’ять годин. «Ефектом реалізації ключових дорожніх та залізничних інвестицій буде значне скорочення часу переїзду між містами-організаторами ЧЄ-2012, а також головними європейськими транзитними центрами. Це дасть змогу досягнути високу швидкість подорожей», – зазначається в урядовому документі.
Водночас, на переконання директора групи економічних радників «TOR» Адріана Фургальського, урядові плани на багатьох відрізках автодорожніх та залізничних комунікацій в РП не вдасться реалізувати до початку турніру. «Остаточно не відомо, як будуватиметься автомагістраль S8 Варшава-Вроцлав. Цілісності дороги до Євро-2012 не буде, буде лише одне велике будівництво», – цитує експерта газета. На його думку, на кількох інших напрямках, й тому числі й залізничного сполучення, також будуть затримки з розбудовою інфраструктури, що вплине й на економію часу при переїзді з одного міста в інше. Зокрема, на напрямку Варшава-Познань польська залізниця (PKP), ймовірно, відмовиться від створення колії, де можна пересуватися із швидкістю до 200 км/год., а її максимум на цьому відрізку становитиме не більше 160 км/год., наводить думку А.Фургальського видання.
Польська «Газета правна» констатує, що після визначення у Бухаресті виконкомом УЄФА чотирьох міст, де проводитимуться поєдинки ЧЄ-2012, темп підготовки до турніру в країні знизився. Часопис висловлює припущення, що, насамперед, у Кракові та Хожуві, які не потрапили до основного переліку, реалізація багатьох інвестицій затримається. Газета також відзначає, що влада міст, які потрапили до переліку УЄФА (Варшава, Гданск, Вроцлав, Познань) також матимуть проблеми з реалізацією багатьох проектів, оскільки через фінансову кризу найближчим часом спостерігатимуться менші надходження до місцевих бюджетів.