Єврo-2012

Підготовка

ЄВРО-2012 у фокусі польських ЗМІ 2011-05-11

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Упродовж минулого тижня польські ЗМІ продовжували активно висвітлювати підготовку до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Міністерство спорту і туризму Польщі (MSiT) підготувало звіт з виконання інвестицій, пов'язаних із підготовкою до ЄВРО-2012. Як інформує Польське агентство преси (РАР), документ схвалено Радою міністрів РП.

2011-05-11 07:00

Його передано до Сейму. У звіті повідомляється, що 80% проектів у сфері інфраструктури здійснюється вчасно і немає загроз для їх реалізації. Зазначається, що у 2010 році було завершено такі важливі проекти: здано в експлуатацію реконструйований стадіон у Познані, завершено будівництво відрізку автошляху, який з'єднує автомагістраль А4 з дорогою S7 у Кракові, а також завершено другий етап робіт щодо створення автомобільного сполучення між центром Вроцлава і місцевим аеропортом. Водночас у січні цього року відкрито швидкісну дорогу S8 на відрізку Конотопа-Варшава.

У документі MSiT інформується, що підлегла їй спілка PL.2012 загалом координує реалізацію 219 інфраструктурних проектів, які безпосередньо пов'язані з турніром. Найактивніша робота здійснюється на спорудженні стадіонів у Варшаві, Гданську і Вроцлаві. Будівництво цих об'єктів перебуває у завершальній фазі, а завершити роботи планується у червні-вересні цього року. Водночас автори звіту визнають, що декілька ключових інвестицій не буде реалізовано до початку чемпіонату. Це стосується відрізків автомагістралі А1 Стрикув-Конотопа, А4 – між летовищем і стадіоном у Вроцлаві, будівництва лінії електропередач у Варшаві, а також зведення санітарно-епідеміологічної лабораторії у Познані.

Під загрозою є і вчасне завершення спорудження аеропорту у Познані, оскільки лише наприкінці лютого цього року отримано екологічний дозвіл на реалізацію інвестиції.

Гості Євро-2012 не зможуть також розраховувати на коротший час подорожі потягами між містами-учасниками турніру. Зокрема, модернізація залізничного сполучення між Варшавою і Гдинею триватиме до 2014 року, тому поки що нереально скоротити термін подорожі між цими містами до 3,5 години. Водночас деяке поліпшення ситуації спостерігається на важливих з погляду турніру сполученнях – між Гданськом і Познанню та Варшавою і Вроцлавом.

Як інформує РАР, управління електронного зв'язку (UKE) i управління залізничного транспорту (UTK) домовилися спільно провести дослідження щодо якості покриття мобільного зв'язку на сполученнях, які з'єднують міста-організатори чемпіонату в Польщі. Заплановані заміри робитимуться з 10 по 13 травня на всіх сполученнях між польськими містами-організаторами ЧЄ-2012. «Завдяки цьому дослідженню знатимемо, в яких місцях Польщі на залізничній колії зникає голосовий сигнал чи сигнал з'єднання з інтернетом. Ці результати стануть доступними мобільним операторам, які зацікавлені в такій інформації», – сказала керівник UKE Анна Стшежинська.

Минулого тижня у Польщі активно обговорювали хуліганські дії польських футбольних фанатів після завершення матчу між клубами вищого дивізіону чемпіонату РП "Легією" і "Лехом" у фіналі розіграшу Кубка країни у місті Бидгощ. Як повідомляє РАР, у результаті масових безчинств на спортивній арені було знищено близько 500 крісел, пошкоджено загородження стадіону, ворота, розбито динаміки. З огляду на це воєводи Мазовецького і Великопольського воєводств Яцек Козловський і Пьотр Фльорек прийняли рішення щодо проведення цими командами своїх наступних матчів у чемпіонаті країни при порожніх трибунах.

За інформацією інформагентства, на стадіоні у Бидгощі не було представників УЄФА. «На матчі «Легія» – «Лех» не було жодної делегації УЄФА, однак ми знаємо про інциденти і надалі співпрацюватимемо з різними інституціями й організаціями для виконання необхідних дій чи заходів перед Євро-2012», – повідомив в офіційному комюніке керівник прес-служби УЄФА Роберт Фолкнер.

Завдяки міжнародній співпраці поліція у Любліні заблокувала роботу піратського сайту, де від імені УЄФА уболівальникам пропонувалося купити квитки на Євро-2012. Як повідомляє РАР, в результаті дій польських правоохоронців затримано одну особу. За попередньою інформацією, ця інтернет-сторінка діяла з середини березня цього року. Її відвідали і здійснили реєстрацію близько 2 тис. осіб з різних країн. Зловмисники пропонували придбати квитки на різні матчі чемпіонату за ціною від 1 тис. до 1,5 тис. злотих (орієнтовно 2,9-4,3 тис. грн). Піратський сайт виглядав як справжня інтернет-сторінка УЄФА, але вівся лише англійською мовою. Водночас оригінальний сайт УЄФА доступний багатьма мовами. Кожен, хто зареєструвався на ньому, отримував номер, а згодом електронним шляхом повідомлення про виграш квитка у лотерею. Після цього особа інформувалася про необхідність переведення коштів на вказаний банківський рахунок. «Люди платили гроші, триває підрахунок фінансових втрат обманутих уболівальників», – цитує РАР слова представниці прес-служби поліції у Любліні Ренати Лащки-Русек.

Національний стадіон у Варшаві має самостійно заробляти на своє утримання. Як повідомляє РАР, про це заявив керівник Національного центру спорту (NCS) РП, який є оператором стадіону, Рафал Каплер. «Матимемо три головні сегменти надходжень: різноманітні заходи, маркетингові права і комерційні площі», – сказав керівник NCS.

На переконання експертів, річна вартість утримання стадіону становитиме понад 30 млн злотих. Водночас понад 10 млн злотих арена щороку зароблятиме лише завдяки продажу права на назву стадіону. NCS вже веде переговори з кількома кандидатами на титульного спонсора спортивної арени, який поряд з брендом «Національний стадіон» зможе розмістити назву своєї компанії. Значні надходження стадіон також зможе отримати від оренди VIP-лож, річна вартість оренди кожної з них сягає навіть кількасот тисяч злотих. Задля отримання хороших прибутків від проведення масових спортивних та культурних заходів NCS розпочав переговори про співпрацю з компанією AEG Facilities Europe – впливовою у світі фірмою у сфері організації розважальних подій.