Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012: коліями залізниці

Анфіса МОТОРА, ukrinform.ua Незважаючи на фінансову кризу, «Укрзалізниця» залишається одним із найстабільніших підприємств країни. Щорічно держава отримує від залізничників 12 мільярдів гривень податків, зберігає 350 тисяч робочих місць і не зупиняється в реформуванні галузі. Євро-2012 вимагає від України привести до західних стандартів усю інфраструктуру, особливо залізничне сполучення.

ukrinform.ua

2009-07-06 05:50

Європейці вже почали виходити на наш залізничний ринок. Вони відкидають нашу стандартну схему нічних пасажирських перевезень, пропонуючи свою – денні швидкісні поїзди з розподіленою тягою або висококомфортабельні електрички. Ця ідея викликає деякі застереження, адже Україна не може використовувати свої транспортні коридори суто для швидкісного перевезення пасажирів :  таке задоволення  обійдеться надто дорого та обмежить вантажні перевезення.

«Укрзалізниця» взяла за приклад  польську реформу шляхів. Там пасажирські поїзди рухаються зі швидкістю 160 кілометрів на годину, а частину вантажних потоків пускають іншими напрямками. Робота в цій галузі вже ведеться: у 2011 році українськими залізничними шляхами вже курсуватимуть зовсім нові, а не оновлені, швидкісні поїзди.

Однак важлива не лише  швидкість, з якою пасажир добереться з пункту А до пункту Б, а й якою буде його поїздка – комфортною чи не дуже. На жаль, сьогодні лише  30% пасажирських поїздів оснащені кондиціонерами: конструкція інших 70% просто не передбачає встановлення таких систем. Мабуть, не потрібно пояснювати наскільки цей компонент важливий влітку, а ще важливішим він буде у 2012 році, коли вагони наших поїздів будуть повністю заповнені.

Тож цього року Україна придбає  170 пасажирських вагонів, які відповідатимуть європейським стандартам комфорту. «Кондиціонування суттєво впливає на якість обслуговування пасажирів. Тому нові вагони, що закуповуватиме «Укрзалізниця», будуть оснащені кондиціонерами», – впевнений перший заступник начальника Головного пасажирського управління «УЗ» Ігор Бреус.

Для реалізації запланованого  «Укрзалізниця»  намагається знайти якомога більше коштів, бо будь-які зміни, тим паче реформи, вимагають величезних витрат. Ситуація загострюється ще й тим, що цього року внутрішні перевезення скоротилися  на 33%, зовнішні – на 35%. На противагу цим скороченням залізничники збільшили вантажопотік до морських портів. Для цього прокладено  66 кілометрів паралельних колій. Найближчі плани – участь у будівництві залізниць у Туркменістані та у деяких африканських країнах. Спільно з Росією, Китаєм, Кореєю та Монголією Україна планує відновити «Шовковий шлях».

ukrinform.ua