Єврo-2012

Підготовка

Васюник: «Євро – майбутнє країни»

Інформаційний-центр «Україна-2012» Віце-прем’єр-міністр України Іван Васюник взяв участь у програмі «Час», яка виходить на 5-му каналі. Центральною темою розмови став фінальний турнір чемпіонату Європи з футболу 2012-го року в Україні, в тому числі і стан підготовки до футбольного форуму. Зокрема, він зазначив, що саме Євро-2012 є тим чинником, який визначить майбутнє нашої країни на десятки років вперед.

euro2012.ukrinform.ua

2009-07-13 06:45

– У п’ятницю пройшло засідання третього міжурядового українсько-польського комітету з підготовки до ЄВРО 2012. Захід відбувся на мажорній ноті. На чому базується оптимізм Прем‘єр-міністра України?

– Цей оптимізм базується на тому, перш за все, що цей проект мусить бути тільки успішний. Бо це проект, який визначає майбутнє  нашої країни на десятки років. Цей оптимізм базується на тому, що до цього часу проект ЄВРО 2012, на моє переконання, є проект, який оминули політичні, так звані, «розбори» і політична боротьба на знищення «всіх і вся». Слава Богу, і Президент України, і Уряд України, і опозиція демонструють єдність навколо важливості і необхідності реалізації цього проекту.

– Всі демонструють єдність, всі погоджуються у нас в країні, що ЄВРО-2012 нам потрібно, але звідки така впевненість на такому високому рівні, що всі 4 міста відповідають вимогам і критеріям УЄФА?

– Святославе, я розумію, що у кожному суспільстві, особливо в час кризи, будуть дві думки і є дві думки – думка оптимістична   і думка песимістична. Хоча я глибоко переконаний, що успіх в реалізації проекту ЄВРО 2012 в цей непростий кризовий час він додає оптимізму нації. Друге, я би сказав так. Я хочу згадати таку саму ситуації рівно рік тому, коли більша частина суспільства, і більша частина політикуму були песимістичні у тому, що ми були на межі, що від того, що в України заберуть ЄВРО 2012 взагалі. Цього не сталося. Цього не сталося тільки через те, що відповідальні люди за реалізацію цього проекту за підтримки Президента, Верховної Ради і Уряду чітко спланували роботу і вони продемонстрували вперше за останні два роки нашим партнерам з УЄФА і Польщі, що ми можемо планувати не тільки на папері, що ми можемо  виконувати.

Ми вивели з кризового стану проект НСК «Олімпійський», ми вивели з кризового стану багато інших проектів. Тепер прийнято рішення, яким практично підтверджено спроможність України провести Турнір у чотирьох містах. Але в Україні ми трошки його по-іншому прочитали, ті, хто песимісти. Бо рішення УЄФА буквально звучить так: ми зацікавлені в тому, щоб Україна виборола своє європейське майбутнє, і за наступних півроку зробила і продемонструвала чіткий прогрес. Я так читаю це рішення. І після 13 травня Уряд України, знову ж таки має дуже чіткий план щодо демонстрації вже фізичного прогресу у підготовці критичних об‘єктів ЄВРО.

– Тоді звідки беруться такі нещодавні заяви Мішеля Платіні, де він висловив сумнів щодо того, що Україна всі чотири міста зможуть прийняти ЄВРО 2012?

– Пан Платіні дуже прагматична і розумна людина. І він, в тому числі, у своїй професійній історії готував один з футбольних чемпіонатів у Франції у якості голови оргкомітету. Він розуміє всі складності процесу підготовки. Я читаю цю заяву Президента Платіні в буквальному розумінні. Якщо Україна до 30 листопада не продемонструє прогресу у підготовці НСК «Олімпійський», у будівництві сучасних нових європейських аеропортів у Борисполі, Донецьку і у Львові, якщо ми не забезпечимо до 2011 року підготовку готельного господарства у належній якості принаймні у двох містах (бо в двох містах воно готове), тоді перед УЄФА постане питання про  вибір. Це прагматична позиція. Тому що УЄФА має мати декілька варіантів розвитку подій. А наша прагматична позиція полягає в тому, що такі рішення чи такі заяви повинні нас заставляти не впадати у відчай, не шукати винних, а мобілізуватися і концентрувати зусилля на реалізацію певних проектів. І я маю повне переконання, що у 4 містах України до 30 листопада (30 листопада це відносно далека, але відносно близька дата), зокрема до кінця цього місяця, ми повинні підтвердити фінансові гарантії реалізації всіх аеропортів.

– Ви згадали про аеропорти, а я хочу нагадати ситуацію з Львівським аеропортом. Чи не стане він приводом для того, щоб викреслити зі списку ціле місто?

– Я трошки уточню. У червоній зоні ризику перебуває не львівський аеропорт лише. У червоній зоні ризику перебуває львівський, донецький і харківський.  Для Львова цей колір не приємний у великій мірі з історичної точки зору.  Я розумію львів’ян. І їхні переживання. Але щоб зрозуміти ситуацію, треба трошки історії. На момент прийняття рішення, що Україна і Польща будуть господарями ЄВРО 2012, ситуація в Україні і Польщі (а це 2 роки тому) в частині підготовки аеропортів кардинально відрізнялася. Всі польські аеропорти всіх шести міст на той час вже були готові приймати в пікові навантаження (пікове навантаження – це у день матчу приблизно декілька десятків тисяч від 20 до 40 тисяч пасажиропотоку за 10 годин), так от, польські міста, польські аеропорти були готові приймати в рамках від 40 до 60 відсотків від пікового навантаження.

Наші аеропорти, включно з Борисполем, від 8 до максимум 16 відсотків пікового навантаження. От тут треба співставити масштаб задач. І я хочу сказати, що в Україні за 17 років жоден український аеропорт не мав перспектив розвитку. В результаті підготовки до цієї події, в тому числі і в Львові, буде сучасний європейський аеропорт, який забезпечить належний комфорт та безпеку людей, які приїжджають в межах України і з за кордону до кожного міста. Ці аеропорти готуються не тільки для ЄВРО 2012, вони будуть служити містам в Україні впродовж наступних десятків років.

– Минуло понад два роки після того, як УЄФА  визначилося, що Україна і Польща будуть господарями ЄВРО 2012, на скільки відсотків, про які ви кажете, змінилася серед українських аеропортів ситуація, ми й далі залишаємося в межах наших 8-16 відсотків пікового пасажиропотоку, чи вже виросла ця межа?

– Сьогодні ми тільки відпровадили поважну делегацію наших польських партнерів на чолі з паном Прем’єром Туском. Вони по дорозі до Києва заїжджали на будівельний майданчик аеропорту Бориспіль, де будується найсучасніший новий термінал. Ідуть активні будівельні роботи, вони йдуть по графіку, термінал буде завершений до 2011 року.

– Цього буде достатньо, щоб в листопаді УЄФА сказало, що аеропорт не в зоні ризику?

– Абсолютно.

– Львів?

– Львівський аеропорт – згідно з графіком, бо графік розбитий аж до 2012 року. Відповідно до графіку 3 квітня почалося будівництво полоси, яка дозволить приймати літаки класу Боїнг-767. І згідно з графіком на початку осені почнеться будівництво нового терміналу. У Харкові іде активно будівництво вже нового терміналу, і згідно з графіком у кінці липня почнеться будівництво полоси. У Донецьку така ж ситуація. Все йде по плану.  Ми вийшли з паперової стадії по кожному з об’єктів, а нормативний термін будівництва кожного об’єкту до 24 місяців. Єдине, що нам треба продемонструвати і виконати свої зобов’язання перед УЄФА – це відповідно до графіку почати фізичні роботи терміналів в Донецьку і у Львові. І ми це забезпечимо.

– То до 30 листопада ці два  міста теж продемонструють  єврофункціонерам, що все гаразд?

І.Васюинк: Безперечно.

– Вам, напевно, доводилося бачити польську інфраструктуру. Якщо її порівняти з українською, наскільки Україна просунулася, що би ви порівняли?

– Я б досить спокійно відносився до будь-яких порівнянь рівня підготовки України і Польщі до Чемпіонату Європи 2012 року. Чому? Та, власне кажучи, тому що треба тоді підносити рівень взагалі аналізу. Польща – член Європейського Союзу. Польща на момент прийняття рішення була набагато дальше в підготовці інфраструктури. Польща як член Європейського Союзу отримує безпосередньо на програми ЄВРО 2012 близько 10 млрд. євро від ЄС. Разом з тим, Польща (в наслідок більшого розвитку футболу, як такого, в Україні) набагато відстає в будівництві спортивної інфраструктури, і зокрема стадіонів. По суті в Україні з 4 міст вже є готові 2 стадіони у цьому році. І два стадіони в активній фазі будівництва. У Польщі в 4 містах стадії виконання будівництва цих стадіонів набагато нижчі. Але ми дуже спокійно до цього відносимось, тому що ми впевнені, що поляки – наші партнери – перебувають в графіку будівництва і вчасно реалізують ці проекти. Так що є об’єктивні речі, є суб’єктивні речі. Але головний фактор полягає в тому, що тільки цей проект дозволяє нам вийти на новий ступінь розвитку інфраструктури держави.

– Польща об’єктивно є розвиненішою країною і за ВВП, і за всіма іншими показниками. Отже вона може більше акумулювати коштів на підготовку до ЄВРО 2012. Україна перебуває навіть у глибшій кризі, аніж Польща. Чи не означатиме це, що вони зможуть краще підготуватися, а ми ні? Ви задоволені фінансуванням, яке виділяється на ЄВРО 2012 в Україні?

– Без грошей не побудуєш жодного об‘єкта, це факт. Минулого року, попри те, що в другій половині року вже криза панувала в Україні, і в світі, і в Європі, Уряд виконав план фінансування об’єктів ЄВРО 2012 майже на 90 відсотків. Цього року основні об’єкти будуються. Але ви знаєте, що недавно прийнятий Закон у Верховній Раді, він ще не підписаний. І можливо, його доля буде непроста, бо є певні оцінки щодо інфляційної сторони цього закону. Але йдуть постійні консультації з Президентом, з Головою Національного банку, з Прем’єр-міністром і до того часу, доки доля закону буде визначена Уряд України забезпечить альтернативні джерела фінансування цих об’єктів, які потрібно профінансувати цього року. До уваги наших глядачів, хочу нагадати, що планом фінансування підготовки до ЄВРО 2012 у 2009 році на всі об’єкти у чотирьох містах передбачено 4,3 мільярди гривень зі Стабілізаційного Фонду державного бюджету. А також близько трьох з половиною мільярди гривень зі спеціального фонду Укравтодору на підготовку доріг між містами, які будуть господарями ЄВРО 2012.

www.euro2012.ukrinform.ua