Єврo-2012
Підготовка
Євро-2012: у фокусі – «Бориспіль»
2012ua.net Генеральний директор державного підприємства Міжнародний аеропорт «Бориспіль» Борис Шахназаров розповів про подальший розвиток головного аеропорту країни, зокрема про будівництво нових терміналів. Нагадаємо, що від вдалої розбудови аеропорту у Борисполі залежить успішне проведення матчів фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року.
2012ua.net
2010-01-25 12:45
Особливо проведення фінального матчу в Києві.
– На якому етапі зараз знаходиться будівництво терміналу «D»? – Будівництво терміналу «D» триває. Однак його терміни будівництва кілька раз перенесли з ряду причин. У першу чергу, затримка обумовлена відсутністю повного пакету робочої документації у підрядника, оскільки без неї роботи проводитися не можуть. Крім того, у нас виникло багато зауважень до якості виконуваних робіт, які підрядчику довелося усувати.
– Коли в такому випадку планується здати термінал в експлуатацію? – Закінчення будівельних робіт, згідно з новим затвердженим графіком, заплановано на 1 вересня 2011 року, коли ми приймемо термінал, як замовники. Після цього нам буде потрібно ще близько двох місяців, щоб запустити його в експлуатацію.
– Раніше йшлося, що наданий JBIC кредит покриває лише 30% витрат на будівництво терміналу. За рахунок чого фінансуватимуться решта? – В даний час ми ведемо переговори з банками про додаткове фінансування будівництва терміналу «D». У нас гарна кредитна історія, тому, думаю, багато фінансових установ будуть зацікавлені у співпраці з нами.
– Яка доля терміналу «Е» після того, як авіакомпанія «АероСвіт» відмовилася від його будівництва? – Питання будівництва власного терміналу для «АероСвіту» вже не так актуальне. Безумовно, в 2004 році, коли компанія планувала реалізувати даний проект, для цього існували всі передумови. Адже діючий термінал «В» з труднощами справлявся із стрімко зростаючим обсягом перевезень, який, до речі, збільшувався багато в чому завдяки «АероСвіту».
Однак, сьогодні, коли почалося будівництво терміналу «D», активно йдуть роботи по терміналу «F», необхідності в створенні ще одного пасажирського комплексу вже немає. Сумарна пропускна здатність трьох терміналів – «В», «D» і «F» – складе не менше 15 млн чоловік на рік. На найближчі років шість цього буде достатньо.
– Однак судові суперечки навколо земельної ділянки, на якій мав розташовуватися термінал, все ще тривають. – Ми виходимо з того, що концепцію розвитку аеропорту визначає сам аеропорт. Плани «АероСвіту», на наш погляд, суперечать даній концепції та стримують її реалізацію. Так, ми змушені були дещо змінити розташування терміналу «D». Крім того, «АероСвіт» планував створити новий пасажирський комплекс виключно для власних потреб. Ми ж схильні до того, що термінали в аеропорту повинні бути для всіх, незалежно від того, велика компанія з нами працює чи ні, базовий це перевізник чи ні, і хочемо реалізувати європейський принцип рівного підходу до всіх клієнтів.
– Як йде будівництво терміналу «F»? Які компанії він буде обслуговувати? – Ми плануємо здати термінал в експлуатацію до літа 2010 року. Кошторисна вартість зросла з 240 млн до 340 млн грн у зв'язку з тим, що ми збільшили площу на 900 кв. м, і зараз вона становить близько 19 тис. кв. м. Слід зазначити, що близько 30% загального обсягу фінансування становлять витрати на обладнання. Оскільки ця техніка ввозилася з-за кордону, а ціни на неї встановлювалися в доларах, то коливання курсів валют також відбилися на наших витратах.
У цьому терміналі ми вперше в Україні встановлюємо обладнання авіаційної безпеки, що дозволить на 75% автоматизувати процес догляду та значно прискорити всі процедури в аеропорту. Операційні площі будуть більше, ніж у терміналі «В». Усі технології будуть відповідати міжнародним стандартам. Тут буде вісім виходів на посадку, 31 стійка реєстрації, в тому числі 30 – для стандартного багажу та один – для габаритного.
Після запуску ми перерозподілимо міжнародні пасажиропотоки. Близько 50% ми залишимо в терміналі «В», а 50% переведемо в термінал «F». Що стосується наших базових компаній, то «АероСвіт» залишиться в терміналі «В», а «Міжнародні авіалінії України» перейдуть в термінал «F».
– Коли планується завершити реконструкцію терміналу «В»? Наскільки збільшиться його пропускна здатність? – Зараз в аеропорту працює перша черга галереї. Наближається до завершення будівництво другої черги, проводяться оздоблювальні роботи. Однак, відкрити її ми плануємо одночасно з третьою чергою. Орієнтовні терміни – літо 2010 року. Слід зазначити, що, добудувавши галерею, ми не вирішимо повністю всіх проблем, пов'язаних з перевантаженістю терміналу. Його слабке місце – операційні зони, в яких здійснюється реєстрація, огляд, проходження паспортного контролю – конструктивні можливості терміналу не дозволяють розвинути їх. Саме тому і було рішення побудувати термінал «F».
Є ще одна новація, яку ми внесли в ході реконструкції. Ми маємо намір звільнити термінал «А», який обслуговує внутрішні рейси, від такої процедури, як робота з пасажирами, які чекають на виліт. Ми переведемо їх до терміналу «В» і створимо у другій черзі галереї для них комфортні умови, які нічим не відрізняються від сервісу для пасажирів міжнародних рейсів. Там обов'язково будуть бар, зал бізнес-класу.
– Що в такому випадку буде з терміналом «А»? – Термінал «А» буде частково використовуватися для розміщення господарських служб, які займуть другий поверх. А перший поверх буде працювати тільки на прийом пасажирів внутрішніх рейсів. Відправлення ми переводимо в термінал «В». Це дозволить значно скоротити час стикування між внутрішніми і міжнародними рейсами. Така схема роботи буде зручною для того ж «АероСвіту», що, наскільки мені відомо, має намір розвивати мережу внутрішніх перевезень в альянсі з «Дніпроавіа». І тепер, пасажири внутрішніх і міжнародних рейсів будуть знаходитися під одним дахом.
– Нещодавно в ЗМІ з'явилася інформація про те, що лівійська компанія LIA розглядає можливість будівництва терміналу в аеропорту «Бориспіль». Наскільки вона відповідає дійсності? – Ми не вели ніяких переговорів на цю тему з лівійськими компаніями. Повторюся: як мінімум, протягом найближчих шести років три пасажирські термінали – «В», «D» і «F» – будуть забезпечувати нормальну роботу аеропорту.
2012ua.net