Єврo-2012
Підготовка
Євро: Засадний про підготовку Львова
Юлія САМАЄВА, Інформ-центр «Україна-2012» 25 лютого на львівському стадіоні, який прийматиме матчі Євро-2012, розпочались широкомасштабні будівельні роботи – це засвідчило, що конфлікт між міською владою та головним підрядником будівництва вичерпано. Про те, чи вдалося місту подолати перепони у підготовці, розповів Директор департаменту «ЄВРО 2012» Львівської міської ради Олег Засадний.
euro2012.ukrinform.ua
2010-03-02 07:30
– На якому етапі нині будівництво львівського стадіону? – Минулого тижня розпочався новий етап у будівництві стадіону у Львові, який прийматиме матчі групового етапу Євро-2012. Роботи проводяться одночасно по всьому периметру будівельного майданчику, тоді як раніше, через брак робочих креслень, будівництво велось лише на одній із сторін почергово. Відтепер, будівництво футбольної арени вестиметься значно вищими темпами.
На сьогодні на будівництві працює понад 200 будівельників, однак незабаром їхня кількість збільшиться у кілька разів. Зараз проходить зведення монолітних балок посадових рядів, які слугуватимуть опорою для трибун. Раніше шість монолітних балок були збудовані на північній стороні стадіону. Всього по периметру арени до липня зведуть 68 балок.
Таким чином, інтенсифікація будівництва львівської арени гарантує забезпечення вчасної здачі стадіону в експлуатацію. Відповідно до затверджених УЄФА графіків будівництва, новий стадіон буде зданий наприкінці липня 2011-го року. На сьогодні вже збудовано 18% каркасу футбольної арени. Повністю виконані підготовчі та земляні роботи, на 100% готові фундаменти та колони посадових рядів першого ярусу.
– У чому суть партнерської угоди між Азовінтексом, Арена.Ком та міською владою? – 19 листопада 2009 року між Львівською міською радою – замовником будівництва стадіону, генпідрядником з будівництва ВАТ «Проектно-будівельним підприємством «Азовінтекс» та компанією «Арена.Ком» була підписана трьохстороння угода. Через те, що «Арена.Ком» є іноземною компанією, вона уклала угоди субпідряду із двома українськими організаціями: науково-дослідним та проектним інститутом сталевих конструкцій ім. Шимановського та проектною компанією «Арніка», яка здійснювала адаптацію проекту, розробленого архітекторами «Альпіне Бау».
На сьогодні роботи з проектування ідуть з випередженням графіку, а проектні рішення вчасно подаються генпідряднику з будівництва. Компанія «Арена.Ком» була визначена лідером з проектування в першу чергу тому, що вона має великий досвід управління проектами будівництва стадіонів до Чемпіонатів Європи та Світу. Це, в свою чергу, дає нам упевненість у тому, що на будівництві стадіону у Львові будуть виконані всі вимоги УЄФА.
– Яким чином буде організовано транспортне сполучення нового стадіону з центральною частиною міста? – Оскільки новий стадіон розміщено на перетині вул. Стрийської та кільцевої дороги, важливими будуть саме ці автошляхові артерії. Для забезпечення доступності стадіону для мешканців міста ми збудуємо одну магістральну дорогу, яка з’єднає його з найбільшим житловим районом міста — Сиховом. Крім того, до Євро-2012 буде продовжено тролейбусну та трамвайну лінії, а також введено декілька нових автобусних маршрутів.
– Як втілюється у Львові так званий «план мобільності»? – Львів одне з небагатьох міст в Україні, яке розробило транспортну стратегію до 2030-го року – вона створювалась спільно з консорціумом німецьких компаній PTV AG-VCDB GMBH, які є провідними фахівцями у галузі транспорту.
На основі стратегії, місцевими спеціалістами було розроблено план мобільності, який пройшов експертизу УЄФА. Таким чином, місто забезпечить швидкий та зручний рух вболівальників між основними об’єктами Євро-2012 у місті. Також план мобільності передбачає організацію транспортування вболівальників між Львовом та Трускавцем.
У місті буде організована система автоматизованого управління транспортними потоками. Окрім того, плануємо встановлення спеціальних інформаційних знаків, створення системи паркування та організацію спеціалізованих смуг руху.
– Чи планує Львів додатково закуповувати автобуси для перевезення організованих груп фанатів? – Задля забезпечення організованого руху вболівальників між головними об’єктами Чемпіонату, а також для інтенсивного сполучення між Львовом та Трускавцем місту необхідно використати близько 200 автобусів великої місткості. Оскільки місто не потребує щоденно великої кількості транспорту, частину автобусів буде орендовано у інших містах України та за кордоном.
Ми провели попередні переговори із німецьким містом Лейпциг, який готовий надати Львову в оренду близько 100 автобусів на час чемпіонату.
– На якому етапі нині будівництво та ремонт транспортної інфраструктури міста? – Враховуючи стислі терміни, вже весною цього року завершаться роботи з проектування автошляхів, і влітку розпочнеться будівництво трьох доріг, важливих для розвитку мікрорайону біля стадіону
Окрім цього плануємо будівництво вул. Ряшівської, що суттєво покращить сполучення між аеропортом та південним районом міста.
Ще одна дорога стане продовженням трамвайної лінії, яка з’єднає стадіон із центральною частиною міста. Водночас, у Львові триває реконструкція автошляхів: протягом кількох останніх років владою міста було реконструйовано близько 200 доріг, з них 6 магістральних. Протягом двох наступних років планується повністю реконструювати ще щонайменше 8 міських магістралей.
– Чи значною є частка приватних інвестицій у підготовці міста до чемпіонату? Яким чином планується збільшити інвестиційну привабливість Львова? – Найбільшою інвестицією приватного бізнесу в інфраструктуру Львова є будівництво нового терміналу аеропорту. Відповідно до результатів аукціону, який виграла американська компанія IMTC-MEI LLC, сума інвестицій у львівське летовище становитиме близько мільярда гривень.
Окремо необхідно згадати про розвиток туристичної інфраструктури, а саме будівництво готелів, ресторанів та інших об’єктів сервісу. Вартість цих інвестицій оцінюється у суму більше півтора мільярди гривень.
Важливим є залучення коштів міжнародних організацій. Нами реалізовано проект залучення грантових коштів від німецького банку KfW, за підтримки Федерального міністерства Німеччини з охорони навколишнього середовища, збереження природи і ядерної безпеки, в сумі 0,5 млн. євро, який спрямований на розвиток екологічно чистого та енергоефективного громадського транспорту.
Залучено кошти від німецького товариства технічної підтримки GTZ на реалізацію проекту «Покращення транспортної системи міста», з метою підготовки до Євро-2012 у сумі 0,8 млн. євро. В процесі фінальних переговорів – виділення гранту на проектування та будівництво трамвайної колії.
Для розробки інвестиційної пропозиції з розвитку мікрорайону біля нового стадіону, у співпраці з компанією «Ernst & Young», яка є світовим лідером у сфері консалтингу, було розроблено інвестиційне дослідження «Аналіз місця розташування земельної ділянки довкола Стадіону на вул. Стрийській – Кільцевій дорозі, м. Львів, Україна».
Хорошою традицією у Львові стало проведення економічних форумів. У результаті такої активності Львів посів третю позицію у рейтингу регіонів за залученням прямих іноземних інвестицій, складеного авторитетним виданням «Financial Times». Для Львова такий рейтинг це підтвердження успішної роботи під час кризи: коли всі згортали інвестиційну активність, ми – навпаки, намагались підтримати належний інвестиційний клімат, розпочавши реалізацію нових проектів, зокрема, в частині розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури.
– Як буде організовано відпочинок уболівальників у перервах між переглядом матчів? Що готує Львів для туристів, які завітають на Євро-2012? – Протягом усього місяця, впродовж якого триватиме чемпіонат, у Львові проходитиме фан-фестиваль, який складатиметься із численних заходів присвячених Євро-2012. Для вболівальників буде відкрита низка фан-зон, де вони зможуть знайти розваги на свій смак.
Згідно з підписаною маркетинговою угодою між містом та УЄФА, до вересня цього року Львів має подати перелік заходів, які міська влада організовуватиме в рамках Євро-2012. Зараз триває робота над створенням такої пропозиції – до цього процесу залучена громадськість Львова, яка матиме змогу запропонувати нові та свіжі ідеї, а також взяти участь у їхній реалізації.
www.euro2012.ukrinform.ua