Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2009-01-19

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Упродовж минулого тижня зарубіжні ЗМІ продовжували відстежувати підготовку України та Польщі до проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Президент Союзу європейських футбольних асоціацій Мішель Платіні в інтерв'ю швейцарському радіо Suisse-Romandie заявив, що підготовка до Євро не викликає у нього занепокоєння…

2009-01-19 15:10

Однак, він висловив бажання, щоб гарантія готовності була не 100, а 120 відсотків. М.Платіні ще раз підкреслив, що Україна й Польща мають гарантувати, що стадіони в Києві та Варшаві будуть готові вчасно.

Як інформує Польська агенція преси (РАР), у Варшаві за участю операційного директора УЄФА Мартіна Каллена представлено Концепцію співпраці УЄФА з урядом Польщі та польською федерацією футболу (PZPN) у спортивно-організаційних питаннях та сфері підготовки інфраструктури до Євро-2012. Представники Польщі та УЄФА визначили пріоритети співпраці на наступні місяці. Зокрема, 26-27 січня відбудеться робоча зустріч, метою якої буде уточнення обсягу завдань і відповідальності суб’єктів, задіяних до організації Євро-2012. Ці доповнення будуть представлені на засіданні виконкому УЄФА 28 січня у швейцарському Ньоні.

Як відзначає РАР, голова Спілки «PL.2012» Марчін Херра повідомив у Варшаві, що головним критерієм для УЄФА під час відбору міст в Україні та Польщі до ЧЄ-2012 стануть стадіони та аеропорти. Крім того, дуже важливим для функціонерів УЄФА є стан будівництва в містах готелів найвищого рівня обслуговування, і лише наступними в переліку пріоритетів є міська та міжміська комунікація.

М.Херра розповів, що аеропорти в Польщі поділені на три категорії. Першу складають шість головних, розташованих у чотирьох основних (Варшава, Гданськ, Познань, Вроцлав) та двох резервних (Краків, Хожув) містах-організаторах турніру. Другу формуватимуть шість аеропортів у супутніх містах – Щеціні, Жешові, Лодзі, Бидгощі, Зеленій Гурі та Щитно. Третю групу аеропортів складатимуть авіабази повітряних сил РП.

Координатор Спілки «PL.2012» з питань будівництва аеропортів Томаш Шимчик назвав найважливіші завдання щодо облаштування аеродромів до Євро-2012. Серед них, зокрема, будівництво нових пасажирських терміналів у п’яти містах-організаторах єврофоруму, ремонт злітно-посадкових смуг, модернізація і будівництво трамвайних колій, закупівля нових одиниць транспорту.

За словами Т.Шимчика, найбільший обсяг робіт необхідно виконати у Варшаві, де трамвайну колію має бути прокладено від аеропорту до центру міста. Він також повідомив, що найбільше коштів на модернізацію витратять Краків – 520 млн злотих (близько 173 млн доларів США), Гданськ – 460 млн (153 млн доларів) і Вроцлав – 450 млн (150 млн доларів).

Як інформує польський інтернет-портал onet.pl, однією з найсерйозніших проблем, пов’язаних із безпекою під час Євро-2012, можуть стати інциденти расистського характеру. З метою уникнення таких проблем, Спілка «PL.2012» розпочала співпрацю з неурядовою організацією «НІКОЛИ БІЛЬШЕ» («NIGDY WIECEJ»), яка бореться з проявами расизму, ксенофобії та неповаги на польських стадіонах. Крім того, ця організація є співзасновником федерації «Футбол проти расизму в Європі» (FARE, Football Against Racism in Europe), інформаційні та навчальні програми якої фінансуються та координуються Союзом Європейських футбольних асоціацій (УЄФА). Співпраця між «PL.2012» і неурядовою організацією включатиме проведення широкої інформаційної кампанії до початку єврофоруму, а також проведення ряду заходів навчального характеру.

За інформацією РАР, у рамках підготовки до Євро-2012 у Вроцлаві (південь Польщі) відбувся Перший форум обміну досвідом спортивних волонтерів. Директор з питань Євро-2012 місцевого муніципалітету Ханна Домагала відзначила, що до столиці Нижньосілезького воєводства приїхали молоді люди, які були волонтерами на чемпіонаті світу 2006 року в Німеччині, а також ЧЄ-2008 з футболу в Австрії та Швейцарії. «Хочемо від них довідатися, зокрема, чи важко було знайти помешкання, в яких питаннях місто могло б краще допомогти волонтерам, що вдалося здійснити, а що ні», – зауважила Х.Домагала. Вона поінформувала, що для допомоги в організації Євро-2012 у Вроцлаві необхідно залучити 1-1,5 тис. волонтерів. До їх завдань входитиме допомога в забезпеченні порядку на стадіоні, обслуговування VIP-гостей, сприяння поліції, медичній службі та надання необхідної інформації вболівальникам.

Як інформує РАР, Спілка «Польські залізничні колії» (PKP Polskie Linie Kolejowe) висловила впевненість, що РП впорається з модернізацією запланованих залізничних сполучень до Чемпіонату. Член правління PKP PLK Агнешка Сафута-Павляк повідомила, що до травня 2012 року Спілка модернізує дев’ять ділянок залізничних колій, загальною довжиною майже в тисячу кілометрів. На реалізацію цих інвестицій планують виділити 18 млрд злотих (6 млрд доларів США).

Як інформує часопис «Жичє Варшави», Спілка «Польські залізничні комунікації» (PKP) обрала фірми, з якими проводитиме остаточні переговори щодо будівництва до Євро-2012 двох нових вокзалів: Варшава-Східна та Варшава-Західна. Як відзначила працівник PKP Барбара Лещинська, щодо будівництва цих вокзалів ведуться. Приміщення вокзалу Варшава-Західна займатиме площу 1700 кв. метрів з паркінгом на 800 автомобілів, офісами, ресторанами та магазинами. Водночас, на Варшаві-Східній схожа інфраструктура розташовуватиметься на території площею 5 гектарів.