Єврo-2012
Підготовка
Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2010-12-14
Юрій БАНАХЕВИЧ, «УКРІНФОРМ» Підготовка до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року залишається однією з найактуальніших тем, які висвітлюють польські ЗМІ. Польське агентство преси (РАР) звертає увагу на нещодавню заяву генерального секретаря УЄФА Джанні Інфантіно на засіданні Виконкому організації у Празі про те, що підготовка до турніру в Україні й Польщі...
2010-12-14 06:00
...здійснюється в нормальному темпі і не викликає занепокоєння. Водночас він визнав, що незначне відхилення від графіку в обох країнах спостерігається щодо питань безпеки й транспорту.
Продовжуючи тему засідання Виконкому УЄФА, інтертнет-портал Onet.pl інформує, що президент Союзу європейських футбольних асоціації Мішель Платіні звернувся до ФІФА з проханням запровадити нові правила під час Євро-2012, що передбачають використання додаткових арбітрів. Він хоче, аби ще двоє помічників рефері перебували біля футбольних воріт і допомагали головному судді з'ясувати суперечливі моменти поєдинку.
За інформацією керівника відповідальної за підготовку до турніру в РП урядової спілки «PL.2012» Марчіна Герри, на відміну від попередніх років, коли акцент робився на підготовці інфраструктури, 2011 рік буде присвячений організаційним питанням, зокрема – прийому іноземних вболівальників. «Дві країни опікуватимуться питаннями транспорту, безпеки, волонтерського руху. Діятимемо на підставі «дорожньої карти», підписаної у вересні цього року головами українського й польського урядів Миколою Азаровим і Дональдом Туском. Вона передбачає реалізацію 26 проектів», – сказав М.Герра під час прес-конференції у Києві, передає РАР.
Керівник спілки «PL.2012» закликав Україну тісніше співпрацювати з РП у створенні позитивного іміджу обох країн, що сприятиме збільшенню потоку туристів під час та після чемпіонату. Кожна хороша справа, зроблена в Україні під час Євро-2012, позитивно позначиться на Польщі. А те, що буде добре в Польщі, є корисним для України», – заявив М.Герра. З думкою польського колеги погодився заступник керівника Національного агентства з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року Валерій Жолдак: «У нас хороші результати щодо обміну інформацією у сфері безпеки й підготовки аеропортів. Тепер більше уваги ми маємо присвятити спільній промоції України і Польщі».
У Гданську представлено трьох нових польських «друзів УЄФА Євро-2012». Як інформує РАР, ними стали олімпійський чемпіон Пекіна 33-річний гімнаст Лєшек Бланік, колишній багаторазовий чемпіон світу з боксу серед професіоналів у напівважкій вазі за версіями WBO, WBA, IBF 42-річний Даріуш Міхальчевський, а також відомий польський композитор і піаніст 39-річний Лєшек Можджер. Усі троє нових друзів майбутнього єврофоруму мешкають у Гданську. Спеціальні відзнаки «друзів Євро-2012» їм вручили президент Польської асоціації футболу Гжегож Лято і директор турніру Євро-2012 в Польщі Адам Олькович.
Представники іноземних федерацій футболу продовжують цікавитися тренувальними центрами в Україні і Польщі, де під час майбутнього футбольного єврофоруму зупинятимуться національні збірні. Зокрема, минулого тижня представники шведської Федерації футболу ознайомилися з умовами в тренувальному центрі у Вроцлаві.
За інформацією директора бюро з підготовки до Євро-2012 у Вроцлаві Ганни Домагали, гості зі Скандинавії відвідали готель «Monopol», а також стадіон, де грає місцева команда вищого дивізіону польського чемпіонату (Ekstraklasa) «Шльонск», інформує РАР. Вони також цікавилися питаннями комунікації й безпеки. «Шведи були першою іноземною делегацією, яка ознайомилася з пропозицією тренувального комплексу у Вроцлаві. Готель і стадіон їм сподобалися, однак остаточний вибір усі національні збірні зроблять лише після жеребкування груп у грудні 2011 року», – сказала в коментарі інформагентству Г.Домагала.
Газета «Річ Посполита» з посиланням на координатора з питань аеропортів у спілці «PL.2012» Томаша Шимчака інформує, що на підготовку інфраструктури польських аеропортів до турніру у наступні два роки буде загалом витрачено 1,3 млрд злотих (понад 430 млн доларів США). Видання зазначає, що найкращою на сьогодні є ситуація з аеропортом імені Шопена у Варшаві, який фактично готовий до проведення чемпіонату. Непогана ситуація і з підготовкою Вроцлава та Гданська. Щоправда, у Гданську пасажирський термінал буде дещо меншим від запланованого через суперечки щодо власності прилеглих земельних ділянок, зазначає часопис.
Натомість досить проблемною є ситуація у Познані, де з огляду на відсутність рішення щодо впливу на довкілля гальмується будівництво терміналу і стоянки для літаків. Якщо аеропорт вчасно не збудують, організатори розраховують на допомогу аеропорту в Берліні. Крім основних летовищ, польські міста матимуть допоміжні в сусідніх містах. Зокрема, Варшаві допомагатиме аеропорт у Лодзі, Гданську – летовище у місті Мальборк, аеропорт Зеленої Гури підтримає Познань, а пасажиропотік до Вроцлава дещо розвантажить Катовіце, пише часопис.
За інформацією Польського агентства повітряного руху, кількість стартів і посадок під час Євро-2012 збільшиться упродовж доби на 150-220. Очікується, що під час Євро-2012 Польщу відвідає від 800 тис. до 1 млн вболівальників, інформує «Річ Посполита».
РАР наводить слова заступника керівника спілки «PL.2012» Анджея Богуцького стосовно того, що не всі заплановані інвестиції в Польщі до турніру будуть виконані до середини 2012 року. Водночас, це не означатиме, що країна не буде готова до його організації, заявив він під час конференції у Варшаві. У свою чергу експерт дорадчої фірми «TOR» Адріан Фургальський вважає, що завершення кількох дорожніх інвестицій в РП лише до середини 2012 року становить певну загрозу, особливо якщо в цей період спостерігатимуться погані погодні умови, що може мати негативні наслідки для невипробуваних раніше доріг.
Підготовку залізничної інфраструктури до ЧЄ-2012 в Польщі активно критикує політична опозиція. Зокрема, про те, що реалізація багатьох інфраструктурних проектів у цій сфері значно затримується, нещодавно заявила голова комісії Сейму РП з питань фізичної культури і спорту, колишній міністр спорту і туризму Елжбета Якубяк. Як повідомляє РАР, політик зазначила, що нинішній польський уряд практично не приділяє уваги підготовці залізничних вокзалів у містах-організаторах чемпіонату до турніру. «Це об'єкти, які не мають шансів на інвестиції ані в Познані, ані у Варшаві, ані в жодному місті, яке готується до Євро-2012»,– наголосила Е.Якубяк.
Водночас вона зазначила, що кошти, які все ж виділяють на ремонт вокзалів, є марними витратами. На її думку, це стосується, зокрема, 50 млн злотих (приблизно 16 млн доларів США) на ремонт центрального вокзалу польської столиці. «Цей вокзал потрібно розібрати, а не ремонтувати»,– наголосила Е.Якубяк. Досить непростою залишається ситуація й зі спорудженням нового центрального вокзалу у Познані, оскільки інвестор не звернувся по дозвіл на будівництво. За словами мера міста Ришарда Гробельного, якщо будівництво не розпочнеться у березні або квітні 2011 року, вокзал не встигнуть збудувати до початку турніру. У такому разі в Познані застосують аварійний варіант, який передбачає ремонт наявного вокзалу, констатував Р.Гробельний.
«Газета Виборча» пише, що міністерство інфраструктури РП підготувало новий проект розвитку національних доріг. Зокрема, національний дорожній фонд планує витратити на будівництво доріг упродовж 2011-2013 років 58,6 млрд злотих (19,5 млрд доларів), при цьому 31 млрд злотих (понад 10 млрд доларів) надійде з європейських фондів. Зазначається, що впродовж 2008-2010 років у будівництво доріг уряд інвестує 50 млрд злотих (понад 16,5 млрд доларів США), з яких 11 млрд злотих (понад 3,5 млрд доларів) є коштами Євросоюзу.