Єврo-2012

Підготовка

ЄВРО-2012 у фокусі польських ЗМІ 2011-08-29

Укрінформ Підготовка до Євро-2012 у Польщі продовжує викликати зацікавлення польських ЗМІ. Польське агентство преси (РАР) пише, що автомобільна і залізнична інфраструктура, на думку поляків, є найслабкішими елементами у підготовці Польщі до Євро-2012. Про це свідчать дані опитування Центру досліджень громадської думки (CBOS).

2011-08-29 14:00

За даними CBOS, 76% громадян РП не вірять у те, що Польща підготує автошляхи до ЧЄ-2012. Скепсис щодо готовності залізниці продемонстрували 64% опитаних. Натомість позитивна думка поляків переважає в оцінці гастрономічних пунктів (78%), готельної бази (66%), аеропортів (62%) і спортивної інфраструктури (59%).

Як зазначають експерти Центру, оцінка громадянами Польщі стану підготовки країни до чемпіонату за останні три роки суттєво покращилася. Наприклад, у травні 2008 року позитивно її оцінювали лише 12% опитаних, а в березні цього року їхня кількість зросла до 47%. Водночас поява в останні місяці інформації щодо проблем з підготовкою доріг до ЧЄ-2012 вплинула на суспільні настрої: кількість оптимістів на сьогодні зменшилася до 36%, а скептиків, навпаки, зросла з 32% до 48%.

Як інформує в офіційному повідомленні спілка "Євро-2012 Польща", Варшава і Вроцлав є лідерами серед польських міст із продажу корпоративних пакетів "UEFA Club Prestige Gold" на групові матчі майбутнього європейського чемпіонату.

Зазначається, що на сьогодні вже продано 100% "золотих" корпоративних пакетів на групову фазу турніру у Варшаві та 85% – у Вроцлаві. Така популярність стадіонів саме цих міст пояснюється тим, що на них гратиме національна збірна Польщі. Водночас, у Познані та Гданську продано відповідно 50% і 26% пакетів на групові матчі ЧЄ-2012.

Значною популярністю користуються також розширені пакети, в межах яких, крім групових матчів, можна також переглянути чвертьфінальні поєдинки та півфінал майбутнього чемпіонату. На сьогодні у Варшаві продано вже 52% таких пакетів, у Гданську – 40%.

Поліція Нижньосілезького воєводства заборонила проведення 3 вересня на стадіоні до Євро-2012 у Вроцлаві першої офіційної події – гонок американських вантажних автомобілів (Monster Jam), інформує РАР. За інформацією поліції, рішення прийнято на підставі аналізу документів і фактичного стану будівництва місцевої спортивної арени і прилеглої до неї інфраструктури. «На сьогодні стадіон усе ще залишається будівельним майданчиком, тому негативною є оцінка щодо проведення масового заходу», – констатував речник поліції воєводства Павел Петшиковський. За його інформацією, поліція отримала три запити щодо організації заходів на стадіоні у Вроцлаві. Крім автогонок, це стосується боксерського поєдинку між українцем Віталієм Кличком і поляком Томашом Адамеком 10 вересня, а також концерту Джорджа Майкла, який заплановано на 17 вересня. Речник місцевої поліції наголосив, що два останні запити на сьогодні аналізуються.

Водночас, у мерії Вроцлава особливо не переймаються з приводу негативного рішення поліції, зазначає РАР. На думку речника муніципалітету Павела Чуми, поліція оцінює наявний стан будівництва стадіону, де щодня триває процедура здачі в експлуатацію окремих елементів спортивної арени.

РАР повідомляє, що минулого тижня у Познані почали укладати новий газон на місцевій арені до Євро-2012, де 4 вересня планується проведення першого футбольного матчу за участю місцевої команди першої ліги «Варта». У Познані, як підкреслює агентство, віддавна існують проблеми з трав'яним газоном: за півтори роки його змінювали на цій арені вже п'ять разів. Водночас, директор познанського центру спорту і відпочинку Мачей Мєленцький не впевнений, чи цей газон використовуватиметься під час Євро-2012. «У нас річна гарантія на новий газон. Однак невідомо, чи вона використовуватиметься також і під час Євро-2012. Це рішення залежатиме від УЄФА», – констатував М.Мєленцький.

За інформацією видання «Rzeczpospolita», власники польських ресторанів розраховують на значні прибутки з нагоди проведення Євро-2012. Ресторатори передбачають, що завдяки турніру вартість ринку перевищить 30 млрд злотих (понад 10 млрд доларів США). На сьогодні він коштує 29 млрд злотих і щороку зростає на 14%.

На думку керівника мережі ресторанів «Polskie Jadlo» Яна Костюшка, завдяки проведенню ЧЄ-2012 вартість ринку ресторанів у містах зросте на 4-5%, а придорожніх ресторанів – на 8-9%, інформує газета.