Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2009-10-12

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Протягом минулого тижня зарубіжні засоби масової інформації продовжували приділяти увагу підготовці України та Польщі до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Польське агентство преси (РАР) звертає увагу на візит в Україну з інспекцією директора Союзу європейських футбольних асоціацій (УЄФА) Мартіна Каллена.

ukrinform.ua

2009-10-12 06:00

«На сьогодні ситуація з підготовкою до Євро-2012 виглядає нормально, тому ми задоволені прогресом, який зробила Україна», – заявив М.Каллен. Порівнюючи стан підготовки в Україні та Польщі до турніру функціонер УЄФА наголосив, що «він є приблизно однаковим». М.Каллен висловив переконання, що попри значний обсяг, який потрібно виконати Україні, їй, передусім, необхідно скоротити відставання до засідання виконкому УЄФА на португальській Мадейрі на початку грудня, де остаточно визначиться кількість міст-учасників Євро-2012 в Україні.

РАР наводить слова міністра у справах сім'ї, молоді та спорту України Юрія Павленка про підготовку Львова до чемпіонату. «Львів упорається з будівництвом стадіону до Євро-2012. Держава бере на себе всі пов'язані з цим зобов'язання»,– цитує українського урядовця польське інформагентство. За словами Ю.Павленка, ситуація зі спорудженням арени в місті не є критичною, а виділена сума (300 млн гривень) у разі необхідності може бути збільшена.

Польські ЗМІ звертають також увагу на реакцію українців на одну з найгучніших подій минулого тижня в РП: відставки відповідального за підготовку до турніру міністра спорту та туризму країни Мірослава Джевецького. Зокрема, РАР повідомляє, що віце-прем'єр українського уряду Іван Васюник не прогнозує через це погіршення українсько-польської співпраці в процесі підготовки до футбольного Єврофоруму. «Вважаю, що це не матиме жодних негативних наслідків»,– констатував він. Зі свого боку, Ю.Павленко висловив сподівання, що після проведення розслідування та з'ясування всіх обставин, М.Джевецький зможе повернутися до виконання своїх обов'язків. «Рівень відносин між Україною та Польщею в підготовці до турніру був високим, у тому числі, завдяки особистій ролі цього міністра»,– цитує слова Ю.Павленка РАР.

«Річ Посполита» з посиланням на відповідального координатора за підготовку готельної бази до чемпіонату в спілці «PL.2012» Рафала Росеяка інформує, що завдяки зниженню вимог з боку УЄФА до цього сектору, Польща відповідатиме усім його вимогам. Він наголосив, що для надання даху над головою вболівальникам організатори зможуть використовувати об'єкти дещо нижчого класу, наприклад, гуртожитки. Він повідомив, що інспектори УЄФА пішли на поступки організаторам: до забезпечення любителів футболу житлом, крім п'яти– та чотирьохзіркових готелів будуть допущені також готелі й нижчих категорій з високим рівнем обслуговування. Крім того, у Ньйоні погодилися на збільшення відстані та, відповідно, часу переїзду автомобілем з готелю до найближчого аеропорту з однієї години до двох. Це значно розширило базу готелів, які прийматимуть гостей турніру, зазначив Р.Росеяк.

«Під час Євро-2012 свій шанс отримають не лише ексклюзивні готелі найвищої категорії. Зниження вимог УЄФА призвело до значного розширення переліку об'єктів. До нього потрапили споруди нижчої категорії, а також об'єкти, розташовані на відстані 150-200 км від проведення футбольних баталій», – цитує Р.Росеяка «Річ Посполита».

Чиновник спілки «PL.2012», як зазначає видання, повідомив також про власні потреби УЄФА в готельних місцях у польських містах-організаторах ЧЄ-2012: найменше з них футбольний союз потребуватиме в Познані та Вроцлаві – до 2,6 тис. та у Гданську, де, крім матчів групової стадії, відбуватиметься один чвертьфінал – 3,2 тис. місць. Натомість у Варшаві, де заплановано проведення чвертьфіналу, півфіналу, а також розташовуватиметься міжнародний передавальний центр УЄФА, його функціонери займатимуть до 7,2 тис. готельних місць.

РАР зазначає, що представники спілки «Євро-2012 Польща» обговорили у Варшаві з одним із директорів УЄФА Лукасом Ахерманом (Lukas Achermann) участь міст-організаторів турніру в церемонії жеребкування відбіркових груп до ЧЄ-2012 (Draw 1). Відзначається, що до кінця жовтня буде визначено спосіб презентації всіх польських та українських міст-учасників під час цієї урочистої події. Наголошується, що на жеребкування 7 лютого до Варшави приїдуть представники усіх 53 національних федерацій футболу, що входять до УЄФА, близько 700 гостей, а також кількасот представників мас-медіа.

За інформацією польських ЗМІ, останнім часом у РП все частіше обговорюються питання популяризації країни у світі, використовуючи факт проведення футбольного Єврофоруму 2012 року. Зокрема, часопис «Дзеннік Газета Польська» пише, що до середини листопада у спілці «PL.2012» підготують план дій із просування Польщі в контексті Євро-2012. На формування іміджу привабливої у туристичному, культурному, а також економічному плані країни передбачається витратити близько 100 млн злотих (понад 34 млн доларів США). За інформацією відповідального за питання комунікації та промоції в спілці «PL.2012» Павела Мадлера, Польща планує розпочати рекламу «бренду Польща» восени 2010 року, відразу після завершення мундіалю в ПАР. Вона здійснюватиметься, в основному, на території країн, які мають сильні футбольні збірні, що зумовлює високу вірогідність їх участі в турнірі. Між тим, за планами організаторів, на початковому етапі частина кампанії спрямовуватиметься безпосередньо на жителів країни. «Звичайно, програма змінюватиме напрями активності. Однак, чим ближче до турніру, тим вона буде більш очевидною»,– пояснив у інтерв'ю газеті П.Мадлер.

Цю тему на своїх шпальтах продовжує інтернет-портал Оnet.pl. Повідомляється, що у Варшаві за участю представників фундації Warsaw Destination Alliance, польсько-британської торговельної палати та телеканалу BBC Word News проведено семінар, де обговорено потенціал Євро-2012 для просування Польщі на світовому рівні. «Чітко скоординована робота з популяризації Польщі є важчим завданням, ніж будівництво стадіонів чи автострад. Цим займається 14 різних інституцій, з якими ми співпрацюємо»,– висловив думку з цього приводу голова Спілки «PL.2012» Марчін Херра. У зв'язку цим він додав, що країна не обов'язково повинна асоціюватися з іменами видатних поляків чи місцевими краєвидами.

Шведський спеціаліст у сфері стратегії популяризації міст Хенрік фон Арнольд під час семінару звернув увагу на роль національних та локальних ЗМІ, які повинні бути рівноправними партнерами в популяризації країни. Водночас директор фундації Warsaw Destination Alliance Алекс Клошевський позитивним назвав приклад організації чемпіонату світу з футболу в Німеччині 2006 року. «Цей турнір показав, що господарі чемпіонату є гостинними, позитивно налаштованими, й можуть не лише провести чемпіонат на високому рівні, але й забезпечити незабутню атмосферу великого футбольного свята», – відзначає слова А.Клошевського Onet.pl.

Водночас РАР інформує про презентацію польською туристичною організацією (POT) у нижній палаті парламенту РП маркетингової стратегії популяризації країни до 2015 року. На думку заступника голови POT Елжбети Вонсовіч-Заборек, необхідно формувати імідж, що спиратиметься на туризм до польських міст. Відвідання Варшави, Вроцлава, Познаня та Гданська численними гостями, вболівальниками, журналістами, які не з туристичною метою приїдуть в РП під час футбольного Єврофоруму, буде прекрасною нагодою формування «бренду Польща», вважає експерт POT. На її переконання, схвальні враження іноземців про країну позитивно вплинуть на туристичну привабливість РП в майбутньому. У цьому контексті підкреслюється, що Євро-2012 використовуватиметься як один з найважливіших елементів популяризації Польщі, але сам турнір не буде предметом окремої промоційної кампанії.

«Дзеннік Газета Правна» звертає також увагу, що близько 2,7 тис. офіцерів бюро охорони уряду (BOR), поліцейських та пожежників в Польщі протягом двох років вивчатимуть англійську, німецьку та російську мови. Завдяки цьому вони допомагатимуть туристам, які прибудуть в країну під час Євро-2012, зазначає видання.

www.ukrinform.ua