Єврo-2012
Підготовка
Павленко: «Найважче позаду»
Kmu.gov.ua Гарантією успішного просування проекту реконструкції стадіону НСК «Олімпійський» в майбутньому є забезпечення фінансування будівельних робіт у повній мірі. Про це Міністр України у справах сім’ї, молоді та спорту Юрій Павленко сказав під час виступу на Координаційній раді з підготовки та проведення в Україні фінальної частини Євро-2012, яка відбулася 2 березня.
kmu.gov.ua
2009-03-02 12:00
Міністр зазначив, що хід реконструкції цього стадіону перебуває під особливою увагою не тільки зі сторони нашого Міністерства, УЄФА та Федерації футболу України, але й усієї спортивної громадськості України. Успішне виконання проекту реконструкції НСК «Олімпійський» стало своєрідним індикатором підготовки України до проведення чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Пропонуємо повний текст виступу Юрія Павленка на Координаційній раді з підготовки та проведення в Україні фінальної частини Чемпіонату Європи 2012 року з футболу:
У відповідності до завдань Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та Урядових рішень щодо розмежування сфер відповідальності центральних органів виконавчої влади Міністерство України у справах сім’ї, молоді та спорту визначено відповідальним за забезпечення належної за якістю та вчасної підготовки об’єктів спортивної інфраструктури, а саме шести стадіонів та 32 тренувальних баз.
Ключовим об’єктом майбутньої спортивної інфраструктури чемпіонату є стадіон Національного спортивного комплексу «Олімпійський» – центральна спортивна арена країни, на якій має відбутись фінальний матч Євро 2012.
Хід реконструкції цього стадіону перебуває під особливою увагою не тільки зі сторони нашого Міністерства, УЄФА та Федерації футболу України, але й усієї спортивної громадськості України.
Успішне виконання проекту реконструкції НСК «Олімпійський» стало своєрідним індикатором підготовки України до проведення чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Реконструкція стадіону НСК «Олімпійський» є одним з найбільших інфраструктурних проектів, що фінансується за рахунок бюджетних коштів. Це покладає на Міністерство особливу відповідальність.
З метою уникнення можливих помилок при прийнятті рішень, пов’язаних із проектом, запобігання зловживань та забезпечення ефективного фінансового менеджменту Міністерством запроваджено регулярне інформування про хід робіт із реконструкції стадіону Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства регіонального розвитку та будівництва, а також Комітету Верховної Ради України з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму.
За сприяння Головного контрольно-ревізійного управління України Міністерством на постійній основі здійснюється фінансовий моніторинг та контроль за цільовим використанням коштів державного бюджету, що спрямовуються на виконання робіт із реконструкції стадіону.
Стан фінансового моніторингу та здійснені заходи дозволяють повною мірою стверджувати, що жодна копійка, виділена з Державного бюджету на реконструкцію стадіону, не була та не буде витрачена марно.
Міністерство також тісно співпрацює із засобами масової інформації щодо висвітлення ходу реконструкції стадіону. З метою інформування громадськості запроваджено щомісячний захід «День відкритих дверей», під час якого журналісти можуть безпосередньо ознайомитись із ходом реконструкції стадіону та перспективними планами.
2008 рік був першим і, очевидно, найскладнішим роком. За підтримки Уряду нам вдалося вирішити ключові питання, необхідні для початку робіт із реконструкції.
По-перше, було визначено генерального проектанта. Ним стала одна з найкращих проектних організацій Європи, німецька компанія ГМП.
По-друге, визначено генерального підрядника будівельно-монтажних робіт.
Фактично на безальтернативній основі рішенням Міжвідомчої робочої групи з питань реконструкції НСК «Олімпійський» угоду генерального підряду було укладено з холдинговою компанію «Київміськбуд».
Станом на сьогоднішній день генпідрядник залучив до реконструкції стадіону 22 українські будівельні компанії на умовах субпідряду.
З метою прискорення реалізації проекту Уряд прийняв низку рішень щодо спрощення окремих дозвільних процедур.
Так, зокрема, Міністерству було надано право затверджувати проектну документацію на стадіях проектування «проект» і «робочий проект» на окремі об’єкти та етапи реконструкції НСК «Олімпійський».
За спеціальними спрощеними процедурами здійснюється поетапна експертиза проектної документації.
Не очікуючи завершення робіт із розроблення проекту, з 1 грудня минулого року на об’єкті проводяться будівельні роботи.
Це дозволило фактично на півроку наблизити введення стадіону в експлуатацію. Повне завершення робіт із розроблення документації стадії «П» заплановане на 25 березня 2009 року.
Після цього вже можна буде чітко говорити про обсяги необхідних робіт та затвердити титул проекту.
Першим етапом будівництва стало виконання робіт з монтажу залізобетонних конструкцій трибун нижнього ярусу, влаштування підпірних стін, перенесення інженерних мереж за межі плями забудови.
Зведення 30 січня останньої 448-ї палі трибун нижнього ярусу стало датою завершення цього етапу.
Чітке дотримання графіка робіт стало можливим завдяки прийняттю Урядом наприкінці минулого року рішення щодо здійснення попередньої оплати будівельно-монтажних робіт у розмірі 62 млн. 300 тис. грн.
Вчасно отримане авансування дозволило генпідряднику організувати безперервну роботу, у тому числі на час Новорічних свят.
Повне закінчення усього комплексу будівельно-монтажних робіт заплановано на грудень 2010 року.
Стосовно фінансового забезпечення проекту.
За підсумками минулого року було профінансовано робіт на загальну суму 247 млн. грн. , що становить 12% від загальної вартості проекту.
Гарантією успішного просування проекту реконструкції стадіону в майбутньому є забезпечення фінансування робіт у повній мірі.
Безумовно сприятиме цьому положення Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік», яким передбачено визнати захищеними видатки Державного бюджету України, які пов’язані з підготовкою і проведенням в Україні фінальної частини ЄВРО-2012.
Відповідно до затверджених графіків виконання робіт із реконструкції стадіону на 2009 рік необхідно забезпечити загальне фінансування в розмірі 800 млн. грн. Джерелом цих видатків визначений Стабілізаційний фонд державного бюджету.
Згідно вимог УЄФА для забезпечення фінальної частини Євро 2012, окрім Києва, готуються ще як можливі міста для проведення матчів чемпіонату Донецьк, Дніпропетровськ, Львів, Харків та Одеса.
Значною подією у підготовці до чемпіонату стало відкриття 14 вересня 2008 року дніпропетровського стадіону «Дніпро-Арена». Новий стадіон відповідає вимогам УЄФА до стадіонів класу «Еліт» та за умови приведення місткості стадіону до визначеного УЄФА показника не менше як у 30 тисяч буде повністю готовий прийняти групові матчі чемпіонату.
Стадіон «Дніпро-Арена» став першою введеною в експлуатацію спортивною ареною Євро 2012.
Введення в експлуатацію другої арени – стадіону «Донбас-Арена» в Донецьку очікується 1 липня 2009 року.
Сьогодні на стадіоні триває завершальна стадія будівництва.
Один із найкращих за проектом стадіонів у Європі – донецький – має стати місцем проведення півфінального матчу чемпіонату.
Висока місткість стадіону (понад 50 тисяч глядацьких місць) найсучасніші технології будівництва та майбутньої інфраструктури стадіону зробили Донбас-Арену своєрідним зразком сучасного багатофункціонального спортивного комплексу.
Досвід, отриманий проектною командою Донбас-Арени, сьогодні успішно запозичується у Львові, куди донецькі фахівці запрошені як консультанти.
Будівництво стадіону по вул. Стрийська-Кільцева дорога в м. Львові перебуває сьогодні на початковій стадії. Але повна готовність проектної документації та потужність генерального підрядника будівельно-монтажних робіт дозволяють прогнозувати введення об’єкта в експлуатацію згідно затвердженого УЄФА графіка – у грудні 2010 року.
Будівельно-монтажні роботи на Львівському стадіоні виконуються однією з провідних будівельних компаній України, яка має великий досвід у сфері промислового будівництва компанією «Азовінтекс».
Роботи з будівництва стадіону у Львові здійснюються за рахунок бюджетних коштів територіальної громади міста.
Таке джерело, з одного боку, є гарантією фінансового забезпечення проекту, але, з іншого, створює певні ризики, пов’язані зі вчасною наповненістю бюджету.
Питання фінансування робіт з будівництва стадіону для Львівської міської ради як замовника є сьогодні ключовим.
Від успішності його вирішення багато в чому залежить рішення УЄФА про обрання Львова одним із приймаючих міст чемпіонату.
Одеса
Реконструкція стадіону «Чорноморець» в Одесі знаходиться на етапі підготовки робочої та дозвільної документації.
Станом на сьогоднішній день завершується розроблення Генерального плану стадіону та прилеглої до нього території.
Ведуться попередні роботи: демонтаж несучих конструкцій, виїмка ґрунту. Розпочато збір металево-бетонних конструкцій.
На жаль, темпи робіт на стадіоні «Чорноморець» протягом останніх місяців значно втратили у своїй динаміці. Причиною тому була необхідність використання стадіону для проведення матчів чемпіонату України з футболу за участю футбольного клубу «Чорноморець».
За таких умов, ведення на арені будівельних робіт було просто не можливим.
Прийняття Одеською міською радою рішень про надання місцевого стадіону «Спартак» у розпорядження ФК «Чорноморець» вирішило проблему місця проведення матчів під час реконструкції основного стадіону клубу.
Але зняття перешкод для провадження будівельних робіт на стадіоні «Чорноморець» загострило іншу проблему – відсутності необхідних у інвестора коштів.
Незважаючи на надані УЄФА фінансової гарантії ризик дефіциту необхідних для продовження будівництва коштів для ФК «Чорноморець» є найкритичнішими.
Харків
Реконструкція стадіону Обласного спортивного комплексу «Металіст» в Харкові знаходиться на завершальній стадії.
Завершення робіт із будівництва заплановано на грудень 2009 року.
Реалістичність цієї дати підтверджена як графіком, так і самим перебігом робіт на об’єкті.
Станом на сьогоднішній день, завершено будівництво глядацького комплексу південної і східної трибун, побудована вставка між південною і східною трибунами, завершені роботи з перекладання всіх видів інженерних мереж, здійснюється поетапне будівництво опор для облаштування покриття стадіону.
Ведуться роботи з демонтажу даху західної трибуни і поетапного встановлення опор. Закінчена реконструкція системи підігріву футбольного поля.
Не зважаючи на низку питань, пов’язаних із фінансуванням робіт з будівництва стадіону «Металіст», зазначених ризиків щодо невиконання вимог УЄФА як у якісних так і часових показниках немає.
Тренувальні бази
За вимогами УЄФА до чемпіонату мають бути готові 16 базових таборів, де збірні команди тренуватимуться протягом чемпіонату, а також по дві трансферні бази на кожне приймаюче місто, де збірні команди тренуватимуться безпосередньо перед грою.
Згідно Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу ведеться підготовка 32 тренувальних баз, з яких 8 практично готові, але потребують незначного дооснащення, на 7 базах розпочато роботи з будівництва та реконструкції та на 17 сьогодні ведуться проектні роботи.
До кінця 2009 року очікується введення в експлуатацію 6 тренувальних баз, у 2010 році – 17 тренувальних баз та у 2011 році закінчиться підготовка ще 9 тренувальних баз.
За кошти державного бюджету Міністерство готує 3 тренувальні бази. Це Олімпійський навчально-спортивний центр у місті Києві, Стадіон Львівського державного університету фізичної культури та Національний олімпійський центр підготовки з ігрових видів спорту у селі Гореничі Київської області.
Останній об’єкт є важливою складовою у підготовці до Євро-2012 національної збірної команди України.
На виконання Указу Президента України та розпорядження Кабінету Міністрів України Міністерством створено Державне підприємство «Олімпійський центр підготовки з ігрових видів спорту», сформовано комісію з питань передачі цілісного майнового комплексу військового містечка № 1 від Міністерства оборони.
На жаль, протягом тривалого часу роботу комісії було заблоковано та передача майна не була здійснена.
Причиною цього стало рішення Господарського суду Автономної Республіки Крим, згідно з яким власником майна військового містечка № 1 було визначено приватне підприємство «Алексия-ЮГЗ».
На нашу думку, це рішення було незаконне та переслідувало злочинну мету.
З метою недопущення втрати державного майна нашим Міністерством були направлені відповідні звернення до Генеральної прокуратури та Уряду.
Активну позицію зайняла при цьому також військова прокуратора Центрального регіону України.
Станом на сьогодні рішення Вищого господарського саду України майно військового містечка № 1 повернуто до державної власності.
В найстисліші строки ми плануємо завершити всі необхідні юридичні процедури та приступити до практичних робіт із будівництва олімпійського центру з ігрових видів спорту.
kmu.gov.ua