Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2010-03-29

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Організація Євро-2012 в Україні й Польщі продовжує викликати неабияке зацікавлення в польському медіапростірі. Минулого тижня увагу місцевих засобів масової інформації було прикуто до чергового 34-го засідання Конгресу Союзу європейських футбольних асоціацій (УЄФА), що відбувся в ізраїльському Тель-Авіві.

2010-03-29 10:10

Польське агентство преси (РАР) інформує, що президент УЄФА Мішель Платіні в столиці Ізраїлю закликав глав федерацій футболу України та Польщі Григорія Суркіса та Гжегожа Лято збільшити зусилля щодо організації Євро-2012. «Пане Суркіс і Пане Лято, мусите зробити все, аби встигнути з належною підготовкою до турніру. Не можна вже дозволяти собі жодних затримок. Надзвичайно важливо, щоб ви утримали на фінішній прямій необхідний курс. У вас вірю не лише я, але й уся футбольна сім’я. Пам’ятайте, що до початку турніру залишилося лише 27 місяців. У червні 2012 року футбольний світ дивитиметься саме на вас. Не знімайте ноги з педалі газу», – цитує РАР звернення М.Платіні до керівників українського та польського футболу. Президент УЄФА додав, що попри значні проблеми з підготовкою до чемпіонату в обох країнах після візитів в Україні й Польщі він переконався, що українці та поляки висловлюють гордість з приводу можливості запросити до себе найкращі європейські футбольні збірні.

Речник спілки «Євро-2012 Польща» Юліуш Глуський в коментарі для РАР визнав, що інформація про можливе скорочення міст-організаторів чемпіонату не є сенсацією. «Мартін Каллен (директор турніру Євро-2012 в УЄФА – УКРІНФОРМ) нещодавно зазначив, що найближчі два місяці будуть вирішальними для успішного завершення деяких інвестицій. Водночас УЄФА контролюватиме ситуацію й робитиме висновки. Експерти зосередяться, насамперед, на контролі за виконанням робіт під час будівництва стадіонів у Львові та Вроцлаві. В обох країнах ситуація на цих об’єктах є найважчою»,– сказав Ю.Глуський.

За інформацією РАР, український уряд запропонував владі Львова на 100% профінансувати будівництво стадіону до ЧЄ-2012 разом з облаштуванням навколишньої інфраструктури. Однак за умовами цієї домовленості, місто буде власником лише частки спортивної арени, яка б відповідала нинішньому внеску в спорудження об’єкту з місцевого бюджету і мала би часткове право керування ним.

Щодо створення інфраструктури аеропортів до Євро-2012 в Польщі, на передових позиціях визначаються Варшава та Вроцлав. Водночас зазначається, що деякі проблеми можуть виникнути зі вчасною підготовкою до турніру летовищ у Познані та Гданську. Як інформує часопис «Пульс бізнесу», таку думку висловив координатор з підготовки аеропортів у відповідальній за проведення турніру в РП спілці «PL.2012» Томаш Шимчак. «На сьогодні однозначно будуть готовими до Євро-2012 аеропорти у Варшаві та Вроцлаві», – констатував Т.Шимчак.

За інформацією експерта, столичний аеропорт імені Шопена навіть без урахування проведення нинішніх робіт уже сьогодні готовий приймати гостей чемпіонату. Упродовж найближчого часу буде поліпшено стан під’їзних шляхів до аеропорту. Непоганою виглядає ситуація у Вроцлаві, де пасажирський термінал та вся необхідна інфраструктура будуть готовими в першому кварталі 2011 року. Офіційне відкриття летовища заплановане на вересень 2011 року.

Натомість проблеми Познані, за інформацією Т.Шимчака, пов’язані з відсутністю відповідного рішення щодо впливу інвестиції на навколишнє середовище. Прийняттю позитивного рішення перешкоджає високий рівень шуму навколо аеропорту в години-пік, адже летовище розташоване в центрі міста.

Водночас, у Гданську побоювання координатора спілки «PL.2012» пов’язані з кінцевим терміном завершення робіт в аеропорту, що визначено на березень 2012 року. Хоча відповідні роботи в столиці Поморського воєводства РП здійснюються за графіком, після їх завершення потрібен ще деякий час на перевірку готовності всієї інфраструктури. «Це може бути трохи критично, оскільки для тестування готовності аеропорту необхідно ще 2-3 місяці»,– підкреслив Т.Шимчак.

Газета «Дзеннік» повідомляє, що підготовка Польщі до чемпіонату у сфері безпеки коштуватиме понад 650 млн злотих (за нинішнім курсом близько 230 млн доларів США). За інформацією координатора з питань безпеки в спілці «PL.2012» Тадеуша Зигмунта, ці кошти підуть на реалізацію понад 30-ти інвестиційних проектів, а також 60-ти проектів в організаційній сфері. При цьому, 250 млн злотих (понад 87 млн доларів США) виділяється з державної казни та місцевих бюджетів, а 55 млн злотих (понад 19 млн доларів США) – з бюджету Євросоюзу. «Передбачаємо також, що частину витрат покриє УЄФА, оскільки є певні заходи, які вимагатимуть спільної фінансової участі і уряду і УЄФА. Йдеться, наприклад, про питання безпеки офіційних місць, таких як стадіони, центри підготовки національних збірних», – цитує газета слова Т.Зигмунта.

Питання безпеки під час турніру розвиває й РАР. Повідомляється, що міжнародні експерти з Португалії, Австрії та Швейцарії, які відповідали за гарантування безпеки під час проведення Євро-2004 (Португалія) та Євро-2008 (Австрія і Швейцарія), допомагають полякам готуватися у цьому аспекті до проведення Євро-2012. З метою передачі власного позитивного досвіду щодо дотримання порядку на стадіонах Варшаву з дводенним візитом відвідали голова постійного комітету Ради Європи з питань безпеки на стадіонах португалець Пауло Гомес (Paulo Gomes), лідер пан’європейської групи Think Tank, яка діє в рамках співпраці поліції в раді ЄС, Давід Бохеннен (David Bohannan) та голова Національного футбольного інформаційного пункту в МВС Австрії Гюнтер Марек (Guenter Marek).

Під час спільної прес-конференції П.Гомес відзначив поступ Польщі в питаннях безпеки на стадіонах за останні три роки. Він також позитивно оцінив плани, які Варшава планує реалізувати у безпековому плані до ЧЄ-2012. Експерт висловив думку, що Польща володіє необхідним потенціалом для підготовки найкращого в безпековому плані турніру в історії його проведення. На його переконання, для цього необхідно тісно співпрацювати з багатьма партнерами для вироблення оптимальних рішень і їх застосування в польських реаліях.

П.Гомес зазначив також, що Рада Європи сьогодні готує інструкції щодо безпеки переглядів футбольних матчів у громадських місцях, але не на стадіонах. На його переконання, вони повинні також допомогти Польщі й Україні готуватися до чемпіонату. На думку іноземних експертів, одним зі способів розв’язання проблем безпеки на стадіонах є створення приязної атмосфери для вболівальників. Вони зазначили, що це призводить до «зниження можливої напруги», повідомляє інформагентство.

Водночас, заступник міністра внутрішніх справ та адміністрації (MSWiA) Польщі Адам Рапацький повідомив, що недавні зміни в польському законодавстві, зокрема, обов’язкова ідентифікація вболівальників під час футбольних поєдинків, серйозніші покарання за порушення громадського порядку під час спортивних подій, призвели до покращання ситуації з безпекою на стадіонах країни в 2009 році.

Попри проблеми з виконанням раніше затвердженого плану щодо будівництва запланованих на Євро-2012 доріг найважливіші автомагістралі до початку чемпіонату буде збудовано. Як інформує інтернет-портал Wirtualna Polska, про це повідомив у Варшаві заступник міністра інфраструктури РП Радослав Стемпень.

Р.Стемпень зазначив, що автострада А2 від кордону з Німеччиною до Варшави, яка має ключове значення для проведення чемпіонату, буде готовою до 2012 року. Він висловив переконання, що немає загрози для будівництва ділянки цього автошляху з Лодзі до столиці РП. «Будівництво цієї частини дороги – поза загрозою зриву. З міністром інфраструктури ми незабаром братимемо участь в раді будівництва і заслуховуватимемо звіт щодо поступу проектувальних робіт», – підкреслив він.

Натомість чиновник визнав, що проект будівництва автостради А1 з центра на південь Польщі, зокрема його частину Стрикув-Пижовіце, можливо не вдасться реалізувати до початку ЧЄ-2012. «Попри значні зусилля може виявитися, що ця частина дороги не буде готовою до Євро-2012», – сказав Р.Стемпень.

Заступник міністра інфраструктури сказав, що одним з основних пріоритетів для головної дирекції національних доріг та автострад (GDDKiA) Польщі є завершення відрізку автошляху Стрикув-Тушин, яка має об’єднати автостраду А2 з дорогою Варшава-Катовіце. На його переконання, з центру на південь Польщі й сьогодні можна доїхати без значних проблем. «На південь країни вже сьогодні можна доїхати двосмуговою дорогою, тому з точки зору комунікації вболівальники без проблем зможуть пересуватися під час Євро-2012»,– цитує чиновника Wirtualna Polska.