Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ 2009-09-14

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Протягом минулого тижня зарубіжні ЗМІ продовжували приділяти значну увагу підготовці України та Польщі до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Міський голова Львова Андрій Садовий в інтерв'ю Польському агентству преси (РАР) висловив впевненість, що місто не втратить права на організацію Євро-2012 і буде одним із найкращих учасників турніру.

2009-09-14 07:30

«По-перше, Львів як туристичне місто не матиме проблем із готелями ані для вболівальників, ані для родини УЄФА. По-друге, український уряд взяв на себе зобов'язання профінансувати будівництво місцевого стадіону», – заявив він. Керівник міста Лева також поінформував РАР, що місто розв'язує проблему транспортного сполучення й успішно вирішує питання з тренувальними базами для національних збірних та місцевим аеропортом.

Видання «Річ Посполита» акцентує увагу на практичній стороні від проведення Євро-2012. Газета інформує, що на замовлення відповідальної за проведення в РП чемпіонату спілки «PL.2012» підготовлено звіт щодо орієнтовних прибутків країни від проведення футбольного Єврофоруму. Прогнозується, що туристична галузь Польщі на ЧЄ-2012 заробить 440 млн злотих (за нинішнім курсом близько 154 млн доларів США). Однак зазначається, що ефект зі створеної готельної інфраструктури для проведення турніру відчуватиметься вже у 2013-2020 роках: прибутки виростуть на понад 240 млн злотих (близько 84 млн доларів США).

Як повідомляє часопис, згідно з цим дослідженням, вартість усіх інвестиційних проектів до Євро-2012 в Польщі становитиме понад 70 млрд злотих (близько 24,5 млрд доларів). Найбільшу частину коштів – понад 60 млрд злотих (близько 21 млрд доларів) поглине транспортна інфраструктура: нові дороги, аеропорти, міський транспорт. Крім того, близько 10 млрд злотих (понад 3,5 млрд доларів) буде витрачено на спорудження стадіонів та супутньої інфраструктури.

Продовжуючи цю тему, Польське радіо інформує, що в результаті проведення Євро-2012 ВВП Польщі зросте на 2%. Як відзначив в інтерв'ю радіо один із експертів групи, яка підготувала аналіз для «PL.2012», економіст банку «Invest» Якуб Боровський, завдяки турніру ВВП Польщі зросте на 26,6 млрд злотих (понад 9 млрд доларів США). Щоправда, він додав: ефект від цього слід очікувати до 2020 року. «Це значні прибутки. Для прикладу, вступ Польщі в ЄС сприяв зростанню ВВП Польщі на 5%», – сказав експерт.

«Газета Виборча» звертає увагу на підготовку інфраструктури до чемпіонату. Видання інформує, що воєвода Мазовецького воєводства Яцек Козловський дав дозвіл на будівництво під Варшавою нового аеропорту – «Варшава-Модлін», що дасть змогу зменшити навантаження на Варшавський аеропорт «Окенцє» перед початком Євро-2012. Інформується, що навесні 2010 року розпочнеться будівництво цього об'єкту, яке триватиме два роки. Зазначається, що аеропорт «Варшава-Модлін» працюватиме цілодобово, обслуговуватиме авіаперельоти близької та середньої дальності. Оцінюється, що впродовж 2012-2014 років новий аеропорт зможе прийняти понад 1,8 млн пасажирів. Він споруджуватиметься на базі збудованого у 1940-1960 роки військового аеродрому, що на сьогодні перебуває в занедбаному стані, повідомляє часопис.

РАР інформує про засідання комісії Сейму РП з питань фізичної культури, спорту та туризму, де розглянуто стан підготовки країни до Євро-2012. Держсекретар у міністерстві спорту та туризму Адам Герш повідомив законодавцям, що попри непросту економічну ситуацію в Польщі 70% інвестицій в рамках підготовки до чемпіонату реалізовуються в країні згідно з графіком, 20% здійснюються із запізнення, а 10% запланованих раніше проектів мають статус критичних і їх виконання до початку турніру є нереальним.

«Реалізація 10% запланованих завдань затримується настільки, що їх неможливо виконати у визначений термін. Однак ці проекти не є надзвичайно важливими для організації чемпіонату, та їх реалізація не вплине на якість підготовки й не може бути підставою для зауважень з боку УЄФА», – цитує А.Герша РАР.

Під час засідання було констатовано, що в Польщі немає жодних проблем для створення льотної інфраструктури. Реалізація запланованих інвестицій в аеропортах Варшави, Вроцлава та Познані відбувається завдяки гарантованому фінансуванню з польського бюджету та фондів ЄС. Відзначено також, що в Гданську завершено перший етап конкурсу на обрання виконавця з будівництва авіаційного терміналу та полотна аеродрому, а в Познані триває робота над проектом технічної документації.

Щодо підготовки залізничної інфраструктури відзначено, що відповідно до графіку триває ремонт вокзалу «Варшава-Східна», деяка затримка спостерігається щодо робіт на «Варшава-Центральна», де буде значно обмежене коло виконання робіт. Натомість, критичною названо ситуацію з ремонтом вокзалу «Варшава-Західна», а також із початком будівництва нового залізничного вокзалу в Познані. Представник міністерства інфраструктури РП на засіданні комісії поінформував депутатів, що важливі з точки зору проведення Євро-2012 автошляхи в Польщі – A1, A2 i A4 – будуть повністю готові до експлуатації до червня 2012 року.

РАР також повідомляє, що голландські бізнесмени активно цікавляться можливістю участі в проектах, пов'язаних із організацією ЧЄ-2012 в Польщі. Інформується, що з 13 по 16 жовтня з цією метою в РП перебуватимуть представники 40 будівельних та інших фірм країни на чолі з міністром транспорту та водного господарства Голландії Камілем Ерлінгсом (Camiel Eurlings).

Інтернет-видання Sport.pl відзначає, що проведення в Польщі чемпіонату Європи з баскетболу «Євробаскет-2009», що є організаційною перевіркою перед проведенням ЧЄ-2012, вже показав свої перші недоліки. Видання підкреслює:»ахіллесовою п'ятою» організації цього турніру стала відсутність дорожніх покажчиків для вболівальників про місця проведення баскетбольних поєдинків, недостатня кількість місць для паркування автомобілів, відсутність фан-зон для вболівальників, а також низький рівень володіння населенням англійською мовою. Всі ці, а також інші фактори, як підкреслює Sport.pl, значно ускладнюють зарубіжним гостям перебування в Польщі під час турніру.