Єврo-2012

Підготовка

Євро-2012 у фокусі зарубіжних ЗМІ 2009-04-13

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Підготовка України та Польщі до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року продовжує викликати жваве зацікавлення у зарубіжних ЗМІ. Упродовж минулого тижня особливу увагу приділено визначенню генпідрядників, які будуватимуть стадіони у Варшаві та Вроцлаві, а також підписанню угоди на спорудження спортивної арени у Гданську.

2009-04-13 06:40

Польське агентство преси (РАР) інформує, що Національний стадіон у Варшаві будуватиме польсько-німецько-австрійський консорціум на чолі з компаніями Hydrobudowa Polska S.A. та Alpine Bau Deutschland AG. Цей консорціум зробив найкращу цінову пропозицію – 1,252 млрд злотих (близько 380 млн доларів США). У цьому контексті міністр спорту та туризму Польщі Мірослав Джевецький висловив задоволення. За його словами, найпривабливіша пропозиція виявилася на 20 відсотків нижчою за прогнозовану польськими експертами. Міністр повідомив, що, за розрахунками, з урахуванням коливання курсу злотого до євро, очікували на ціну в діапазоні від 1,4 – 1,56 млрд злотих (424 – 472 млн доларів США). «Це підтверджує наші припущення, що ринок в умовах кризи схиляє керівництво фірм до зменшення цінових пропозицій», – цитує урядовця РАР.

Відповідно до умов конкурсу, тендерна комісія впродовж тижня оцінить юридичну правильність заповнення документів, наданих усіма учасниками тендеру та остаточно оголосить переможця. Після цього суперники матимуть 10 днів на оскарження рішення комісії. На думку голови національного центру спорту (NCS) Польщі Рафала Каплера, підписання угоди з генпідрядником відбудеться у квітні, що дозволить розпочати будівництво головної спортивної арени столиці Польщі вже в травні.

Окружний суд Вроцлава виніс остаточне рішення в суперечці двох груп компаній, які боролися за право будувати в місті стадіон до Євро-2012, інформує РАР. Зокрема, право споруджувати об'єкт надано польсько-грецькому консорціуму, очолюваному компанією Mostostal Warszawa S.A. Водночас голова спілки Вроцлав 2012 Славомір Войтась, як повідомляє РАР, не виключив можливості написання касаційної скарги консорціумом, який програв судовий процес. Натомість він висловив упевненість, що рішення не змінюватиметься. Інформується, що після завершення судового засідання зацікавлені сторони парафували угоду щодо будівництва стадіону, а її офіційне підписання очікується 14 квітня.

Директор департаменту з питань суспільного розвитку Вроцлавського муніципалітету Міхал Яніцький відзначив, що на будівельному майданчику розпочалися вимірювальні роботи, а важка техніка з'явиться на місці спорудження арени в день підписання угоди. «Територія підготовлена, тому після вимірювання відразу розпочнуться роботи із закладання фундаменту. У другій половині 2009 року споруда почне «рости вгору», – наголосив він.

Інтернет-портал onet.pl звернув увагу на офіційне підписання у Гданську угоди про будівництво спортивної арени з польсько-німецько-австрійським консорціумом фірм на чолі з компаніями Hydrobudowa Polska S.A та Alpine Bau Deutschland AG. Згідно з інформацією речника спілки, яка відповідає за підготовку Гданська до єврофоруму (BIEG 2012) Міхала Крушинського, консорціум матиме 30 днів для монтування на майданчику техніки та організацію робочого процесу. Він зазначив, що генпідрядник упродовж певного часу працюватиме паралельно з польською фірмою Wakoz, яка з грудня 2008 року виконує земельні роботи на місці майбутньої спортивної арени.

Польське авторитетне видання «Річ Посполита» повідомляє, що модернізація стадіону до ЧЄ-2012 у Познані значно випереджає графік. «Випереджаємо графік на 30-40 відсотків. За часом це дорівнює трьом-чотирьом тижням», – цитує газета слова голови спілки Euro Poznan 2012 Ришарда Дембіньського. Чиновник, однак, застеріг від надмірного оптимізму, оскільки випередження стосується земельних робіт, а коли розпочнеться складний етап монтування залізобетонних конструкцій, цей прогрес значно сповільниться. За його інформацією, на будівельному майданчику зараз щодня працюють понад 200 осіб. Найбільш складним для виконання він назвав етап будівництва покрівлі спортивної арени. «На кріплення конструкції даху витратять 7 тис. тон сталі, яку потрібно буде ще підняти на висоту 50 метрів», – зауважив Р.Дембіньський.

Польське радіо зі слів власника футбольного клубу «Шахтар» Ріната Ахметова інформує, що урочисте відкриття «Донбас Арени» у Донецьку відбудеться у серпні. Повідомляється, що це, ймовірно, станеться у День шахтаря, який традиційно святкують в останню неділю серпня. Стадіон у Донецьку буде першою спортивною ареною у Східній Європі, яка, за класифікацією УЄФА, матиме категорію Elit, наголошує радіо.

Польська інтернет-газета Wiadomosci24.pl разом із виданням «Польска» та кількома іншими друкованими й Інтернет-виданнями оголосили про проведення з 14 по 18 квітня масштабної медіа-акції під назвою «Дорога до Євро-2012». Відповідно до задуму ініціаторів, прості жителі Польщі з різних куточків країни повинні надсилати на Інтернет-адреси редакцій власну фото– та відеоінфомацію, а також свої письмові враження від підготовки різноманітних об'єктів інфраструктури РП (стадіонів, аеропортів, готелів, вокзалів, доріг тощо) до турніру. За інформацією цих ЗМІ, зібрана інформація обов'язково публікуватиметься в пресі та дасть змогу показати реальну картину підготовки Польщі до чемпіонату. Відзначається, що власники найцікавіших матеріалів отримають подарунки, серед яких буде й відпочинок на дві особи в одному з найкращих готелів країни, який прийматиме учасників ЧЄ-2012.

Польське радіо звертає увагу на намір України виділити 15 млн гривень на рекламу держави в контексті підготовки до Євро-2012. Інформується, що рекламна кампанія в українських та зарубіжних ЗМІ розпочнеться відразу після остаточного визначення міст-організаторів турніру.

Видання «Дзеннік» акцентує увагу на майбутньому візиті делегації УЄФА на чолі з її президентом Мішелем Платіні в Україну та Польщу. Із посиланням на голову спілки «PL.2012» Марчіна Херру інформується, що представницька делегація перебуватиме в кожній країні по півтори доби, а основний акцент робитиметься на перевірці робіт із будівництва головних арен майбутнього турніру в Києві та Варшаві. М.Херра відзначає, що ані поляки, ані українці «перевірки не бояться», оскільки спорудження арен у столицях обох країн відбувається згідно з графіком.

Часопис констатує, що про вагомість очікуваного візиту свідчить представницький характер делегації. До Києва та Варшави, окрім М.Платіні, приїдуть також інші високопосадовці. Серед них – генеральний секретар УЄФА Девід Тейлор, директор спілки Євро 2012 Мартін Каллен, комісар Євро 2012 Жак Ламбер тощо. «Це не буде просто візит ввічливості. Обговорюватимемо конкретні питання на найвищому рівні, – ділиться інформацією з газетою М.Херра. – Делегати УЄФА зустрінуться в Польщі з усіма відповідальними за організацію Євро-2012 представниками уряду, PZPN (Польська федерація футболу) і спілки «PL.2012».

«Дзеннік» підкреслює, що на рішення УЄФА чекають вісім українських та польських міст. Газета з посиланням на Д.Тейлора інформує, що рішення про обрання міст, ймовірно, прийматиметься не 8 травня, як планувалося, а в середині місяця. «Однак і це може не бути остаточним терміном», – цитує часопис застереження функціонера УЄФА. Натомість, як наголошує видання, певним є одне: вибір міст буде пропорційним, аби не творити українсько-польських суперечок.

Газета також наводить слова президента ФФУ Григорія Суркіса, що вимоги УЄФА з кожним турніром зростають і не потрібно втішати себе ілюзіями, що по відношенню до України та Польщі європейські футбольні чиновники будуть поблажливими. «Вимоги є беззаперечними, коли йдеться про такі категорії, як безпека й комфорт глядачів, високий спортивний рівень, а також фінансовий прибуток», – пише газета, посилаючись на виступ Г.Суркіса. Тож, на переконання глави ФФУ, завданням є не лише організувати турнір, але й «подарувати учасникам свято, яке історія ще не знала».

Польська «Газета Виборча» розглядає Євро-2012 у контексті майбутньої комерційної привабливості стадіонів. Видання повідомляє, що Вроцлав, Гданськ, Варшава витратять значні кошти на спорудження спортивних арен і ставить риторичне запитання: чи зможуть міста компенсувати частину витрат, наприклад, через продаж права назви стадіону? На шпальтах часопису виконавчий директор фірми спортивного маркетингу Havas Sports Пьотр Пєтшак вислолює думку, що цей сегмент рекламного бізнесу все ще залишається невідкритим на польському ринку.

Він навів приклади вдалого менеджменту американських стадіонів в Атланті, Х'юстоні, де відомі компанії Philips та Reliant Energy платять відповідно 9,3 і 10 млн доларів щороку за надання стадіонам імені власного бренду. Схожа практика існує і в Європі, де існують стадіони з назвами Commerzbank Arena у Франкфурті (3 млн євро), Allianz Arena у Мюнхені (6 млн євро) тощо. Часопис констатує, що польські міста, схоже, намагатимуться перейняти позитивну практику сусідів, оскільки Гданськ і Варшава вже офіційно повідомили, що проводитимуть конкурс на продаж назви стадіонів у своїх містах.