Україна
Калейдоскоп
Малишев: змінити стиль роботи ПФЛ
«ПРЕССИНГ» 16 грудня відбудеться III звітно-виборча конференція Професіональної футбольної ліги України. Бажання змінити в кріслі Сафіулліна виявили п’ятеро кандидатів, серед яких прес-аташе національної збірної України з футболу Юрій Малишев. Пропонуємо до вашої уваги повну версію його передвиборної програми.
pressing.net.ua
2008-12-08 17:00
Народився 10 травня 1971 р.
У 1988 р. закінчив загальноосвітню середню школу із золотою медаллю.
У 1993 р. закінчив Київський Національний університет ім.. Тараса Шевченка
З 1992-го по 1995-й рр. – кореспондент «Спортивної газети»
З 1995-го по 2001-й рр. – оглядач, завідувач відділу футболу, заступник головного редактора газети «Команда»
З 2001-го по 2006-й рр. – керівник прес-служби ПФЛ України
З 2006-го по 2007-й рр. – редактор відділу аналітики тижневика «Матч» та журналу «Топ-Футбол»
З травня 2007-го до січня 2008-го рр. – медіа-директор ФК «Карпати» Львів
З березня 2008-го – прес-аташе Національної збірної України з футболу
Нині неможливо уявити систему професіонального футболу України без ПФЛ. Водночас створення Прем’єр-ліги, а також світова фінансова криза, що б’є і по нашій країні, створюють нові виклики Професіональній футбольній лізі. У ситуації, що склалася, одна окремо взята людина не в змозі, щоб вона не говорила і які б «золоті гори» не пропонувала, впоратися з тими завданнями, які стоять перед організацією. Тому насамперед необхідно об’єднати висококваліфікованих, досвідчених, «незаплямованих» за час своєї професійної діяльності фахівців і які водночас є справжніми патріотами українського футболу. Наразі я можу стверджувати, що заручився підтримкою відповідних спеціалістів, які готові у випадку мого обрання працювати зі мною в лізі на досягнення позитивного результату.
Водночас важливо підкреслити, що подальший розвиток Професіональної футбольної ліги, успішне протистояння економічним кризовим явищам, можливі лише за умови підтримки з боку самих клубів, тісної співпраці, постійного контакту з Федерацією футболу України, Прем’єр-лігою, іншими структурами, діяльність яких в тій чи іншій мірі пов’язана з професіональним футболом.
Спостерігаючи та аналізуючи роботу владних структур футболу і клубів, і пропрацювавши в ПФЛ, ФФУ та клубній системах нашого футболу, я, вважаю, набув необхідного досвіду і знань, що дозволить мені разом із моєю командою реалізувати ті заходи, за допомогою яких можна буде з найменшими втратами пройти через кризу та підняти організацію на якісно новий рівень. У цьому контексті я хочу подякувати клубам за підтримку і висування моєї кандидатури на посаду глави ПФЛ та запевняю, що разом зі своїми колегами зроблю все, що від нас залежить, аби досягти реальних позитивних результатів.
Загалом права та обов’язки ПФЛ передбачають широкий спектр діяльності. Проте охопити всі напрями особливо зараз просто нереально. Тому пропоную на даному етапі зосередитися на наступних аспектах діяльності ПФЛ.
Управління, структура і змагання ПФЛ
Необхідно змінити стиль і методи роботи організації, керуючись принципом «ліга – для клубів», а не «клуби – для ліги». Серед клубів повинно бути усталене розуміння того, що ПФЛ – це організація, яка: а) приймає справедливі рішення згідно статутних та регламентних вимог ФФУ, ПФЛ, ФІФА та УЄФА, і в якій працюють рівновіддалені від клубів, незалежно від їхнього статусу та турнірного становища, фахівці; б) надає консультативну і практичну допомогу з питань життєдіяльності клубу; в) підпорядковує діяльність інтересам клубів та розвитку професіонального футболу.
Вважаю необхідним оптимізувати кількісний склад адміністрації ПФЛ України за рахунок скасування посад, які свого часу були штучно створені і не є необхідними для повноцінного виконання Адміністрацією своїх функцій.
Розробити і реалізувати разом із ФФУ низки механізмів для забезпечення проведення змагань у відповідності до принципів «Чесної гри», провадження профілактичних заходів щодо нечесної гри та корупції, оперативне реагування на відповідні факти, застосування жорстких санкцій до порушників цих правил у відповідності до Дисциплінарних правил ФФУ.
Розглянути питання щодо кількості команд, які переходять з ліги в лігу.
Розглянути питання щодо доцільності заснування Кубка ПФЛ серед команд першої та другої ліг.
Вважаю за доцільне проводити виїзні засідання Центральної Ради ПФЛ, насамперед з метою привертати увагу до проблем футболу представників місцевої влади.
Постійно удосконалювати статутні та регламентні норми.
У нинішніх умовах використання бюджетних коштів повинне бути максимально ефективним і доцільним з точки зору на завдання, які стоять перед лігою. Вважаю доречним запровадити практику надання клубам постійних фінансових звітів.
Для зменшення фінансового навантаження, через кризу, вважаю за необхідне розглянути питання перегляду нині існуючих гонорарів за арбітраж та інспектування.
Комерційна та промоційна діяльність
ПФЛ практично не використовує свої комерційні можливості, які передбачені її Статутом.
Зокрема, створено дочірнє підприємство «Футбол-профі», однак практичної користі від нього ніхто так і не відчув.
Відтак вважаю за необхідне ініціювати створення підприємств(а) для здійснення комерційної діяльності в сучасних умовах.
Нині багато говориться про необхідність формування єдиного рекламного та телевізійного пулів клубів першої та другої ліг. Однак до сих пір не проведено навіть попередньої роботи з виокремлення рекламно-маркетингового потенціалу, інформації про рекламно-маркетингові можливості ліги серед цільової аудиторії (спонсори, партнери) не існує. Тому необхідно в стислі терміни провести відповідну роботу з тим, аби сформувати телевізійно-рекламний пул і відповідні пакети Титульного, Офіційного та Технічного спонсорів ліги, після чого вийти з конкретними пропозиціями на ринок.
Здійснення вищезазначених заходів дозволить запровадити регулярні трансляції центрального (центральних) матчів першої ліги (причому задля підвищення рейтингу це необхідно реалізовувати в дні, вільні від проведення поєдинків Прем’єр-ліги, матчів єврокубків та Національної збірної) на національних телеканалах, та другої ліги – на регіональних.
Водночас необхідно спільно з Прем’єр-лігою запровадити систему навчання персоналу для працівників клубів (рекламно-комерційна діяльність).
Тут повинен зазначити, що навіть поверхневий аналіз, проведений фахівцями, свідчить про те, що певний інтерес у компаній, що прагнуть вийти на український ринок, до першостей першої та другої ліги існує. Адже в цих дивізіонах представлені команди практично зі всіх обласних центрів Західної України, з Києва, а також Центральної, Північної і Південної України, крупні міста Сходу та Крим.
Актуальним є проведення роботи по брендуванню ліги з метою підвищення її комерційної привабливості. Водночас необхідно тісно співпрацювати з рекламно-комерційними відділами Прем’єр-ліги, ексклюзивним комерційним партнером ФФУ – компанією УФІ, вивчати досвід успішних з точки зору комерції перших дивізіонів зарубіжних країн.
Також необхідно постійно вести роботу з популяризації змагань у першій та другій лігах (вважаю коефіцієнт присутності у вітчизняних ЗМІ інформації про діяльність ліги та змагання, що проходять під її егідою, вкрай низьким). Одним з таких кроків є підписання договорів між лігою та ЗМІ (національними та регіональними) про інформаційне партнерство.
Розширити можливості офіційної веб-сторінки ПФЛ, в тому числі здійснювати Інтернет-трансляції.
Ініціювати проведення разом з ФФУ та Прем’єр-лігою щорічної
офіційної футбольної премії, в якій передбачити номінації для нагородження кращих клубів, футболістів та тренерів першої та другої ліг.
Матеріально-технічна база, інвестиції
Навіть за успішної реалізації телевізійно-рекламного пулу слід розуміти, що отримані кошти будуть на порядок меншими від тих, що отримуватиме Прем’єр-ліга. Тож вони зможуть хіба що послабити фінансовий тягар, що лежить на клубах, однак у найближчі роки радикально не вплине на фінансове становище клубів.
У той же час наріжним каменем у своїй діяльності вважаю покращення матеріально-технічної бази клубів і приведення її у відповідность до вимог Положення про атестацію ФФУ. Ні для кого не є секретом, що у більшості клубів вона залишає бажати кращого, і коштів для її покращення катастрофічно не вистачає. Відтак конче необхідним є залучення інвестицій в клуби задля підвищення їхньої капіталізації, покращення інфраструктури, якісного розвитку дитячо-юнацького футболу.
Існує попередня домовленість про те, що у випадку мого обрання на посаду президента ліги буде підписано договір про співпрацю між ПФЛ та представництвом в Росії та Україні відомої зарубіжної консалтингової компанії, яка займатиметься залученням інвестицій. Відповідну пропозицію повинен сформувати власне сам клуб (при цьому передбачити кошти і на розвиток своєї інфраструктури). Механізми залучення інвестицій обговорюватимуться в кожному окремому випадку індивідуально. Реалізація цього проекту стане реальним внеском ПФЛ і клубів в підготовку до Євро-2012, тож доцільним вважаю залучення до цього ФФУ та відповідних державних структур.
У цій програмі вказані лише основні напрями діяльності. Моя команда готова розглядати і вносити до неї будь-які пропозиції, що сприятимуть подальшому розвитку і прогресу професіонального футболу. Я впевнений, що всі ми разом зможемо зміцнити престиж Професіональної футбольної ліги України, і підняти її на якісно новий рівень. Кандидат на посаду президента ПФЛ України Юрій Малишев
pressing.net.ua