Єврo-2012

Міста

Горбаль: «Львів контролює Кабмін»

Леся СОЛОВЧУК, інформаційний центр «Україна-2012» Стадіон та аеропорт у Львові досі залишаються у зоні ризику серед об’єктів, що готуються до Євро-2012. З метою оптимізації підготовки цих споруд 7-го квітня Уряд передав у державну власність цілісні майнові комплекси місцевих аеропорту та стадіону. Як змінюється ситуація у місті Лева розповів новопризначений керівник львівської ОДА Василь Горбаль.

euro2012.ukrinform.ua

2010-04-30 05:10

– Які заходи планує задіяти Кабінет Міністрів і обласна влада для того, щоб львівські об’єкти, які перебувають в зоні ризику, ввійшли в графік? – По-перше, хочу сказати, що Львів повністю взятий під патронат Кабінету міністрів. Саме до нашого міста сьогодні буде найбільше прикута увага центральної влади – з чотирьох міст, що готуються до чемпіонату, це єдине, роботи в якому ведуться виключно за державний кошт.

В понеділок, відвідавши стадіон та аеропорт, Міністр регіонального розвитку та будівництва України Володимир Яцуба провів нараду щодо їхньої підготовки. Минулого тижня в аеропорту відпрацювали  німецькі аудитори.  Загалом вони залишились задоволені, але є питання, які необхідно відпрацювати до контрольної дати 10-го травня.

Другий фактор – це передача у державну власність майнових комплексів стадіону по вул. Стрийській-Кільцевій та аеропорту. Переконаний, це допоможе надолужити графіки підготовки Львова до Євро-2012 у стислий термін.

Третє – жорсткий контроль з боку Львівської держадміністрації. Я особисто обіцяю сюрпризи будівельникам – несподівані приїзди губернатора вдень і вночі на об’єкти для того, щоб підтримувати темпи роботи.

– У тому, що всі об’єкти Львова фінансуватимуться з державного бюджету є свої плюси і мінуси... – Для Львова у цьому є позитив – бо держава гарантує  фінансування. Підрядники розуміють, що не буде зривів. Зараз фінансування ритмічне – будівельники задоволені. Міністр Яцуба обіцяв підняти зарплату будівельникам після того, як буде вирівняно графік підготовки об’єктів. Після виходу з зони ризику, не виключено, що підключаться й інші інвестори. Поки ситуація залишається критичною, ми не можемо дозволити собі витрачати час на пошуки коштів і переговори з підприємцями. Наше першочергове завдання –  повністю зосередитись на тому, щоб добудувати об`єкти вчасно – за 15 місяців.

– Щодо найскладнішого об’єкту – львівського стадіону – коли на ньому розпочнуться реальні будівельні роботи? – Скажу відверто: перше враження від стадіону, де працює від сили 200 чоловік, не найкраще. Як можемо – підганяємо проектувальників, які надали новому підряднику неякісні креслення. Роботи почнуться відразу після завершення процедури передачі справ будівництва нового стадіону на вул. Стрийська-Кільцева новому генеральному підряднику, компанії «Альтком». Будівельники довозять необхідну техніку і найближчим часом розгорнеться робота по всій ділянці.

5 травня відбудеться робоча нарада з керівництвом компанії « Альтком», на якій ми плануємо закрити всі проблемні питання, щоби перейти безпосередньо до будівництва.  Часу залишилось надто мало – отже в будь-якому випадку доведеться переходити на  роботу у три зміни на всіх об’єктах.

– Роботи в аеропорту вже йдуть на повну силу? – Так, що стосується аеропорту – там все кипить. Вчора особисто приїжджав в нічну зміну – темпи будівництва капітальні.

– Після реконструкції стадіон матиме державний статус чи належатиме львівській громаді? – Поки не треба забігати наперед. Питання власності – це питання джерел фінансування системи управління стадіоном.  В будь-якому випадку арена залишиться на Львівщині і буде слугувати інтересам львів’ян.

– Як розгортаються роботи на транспортній ділянці, разом з Трускавцем та Моршином, які включені в готельне забезпечення фанів? – Я вважаю, що просто побудувавши об’єкти, і не зробивши якісних доріг, Євро не проведеш. Тому дороги – ключовий напрямок роботи і місцевої, і центральної влади.

– Як ви оцінюєте три роки підготовки до Євро-2012 у Львові? – Багато питань можна було б давно закрити. Але схоже на те, що більшість керівників думали, що воно якось само собою зробиться.

– Є інформація, що нещодавно на стадіоні призначено нового іноземного керівника. Будуть нові кадрові рішення? – Кадрові вливання будуть, у тому числі в обласній держадміністрації. На мою думку, рівень контролю на об’єктах недостатній. Може хтось вважає, що це надмірна увага до Львова – я так не думаю. Найближчим часом будуть вжиті всі необхідні заходи для того, щоб львівські об’єкти вийшли з зони ризику в програмі підготовки до Євро 2012.  

Тому віднині щотижня будуть приїжджати посадовці з Києва по різних напрямках роботи. З іншого боку, є експерти УЄФА, які в постійному режимі контролюють хід будівництва.

– З місцевою владою в підготовці до Євро-2012 контакт налагоджений? – Сьогодні відбулась робоча зустріч з міським головою Андрієм Садовим . Ми обмінялись поглядами і розробили механізм координації дій. Наступного тижня після призначення моїх нових заступників ми проведемо розширену нараду, для того, щоб посилити контроль і відповідальність за підготовку об’єктів.  

Будемо працювати на партнерських засадах – іншого шляху я не бачу. Шансів уникнути відповідальності немає ні в кого – в тому числі в мера Андрія Садового. І це відповідальність не перед офіційним Києвом, а перед країною.

Якщо хтось цього не розуміє, він втратить будь-які шанси обиратися в майбутньому.

euro2012.ukrinform.ua