Єврo-2012

Міста

Євро-2012: плани розбудови Львова

Мирослава ІВАНИК, lvivpost.net Петро Крупа, головний архітектор проектів інституту «Містопроект» розповів про розвиток міста, планування території довкола стадіону та будівництво нового ділового центру Львова. «Ми знаходимося на завершальній стадії розробки детального плану території навколо майбутньої арени Євро-2012. Щоб забудова велася планомірно…»

lvivpost.net

2009-04-02 06:30

«…ми розробляємо містобудівну документацію на територію, що обмежена вулицями Стрийською, Вернадського (проектованою), кільцевою магістраллю і коридором високовольтних ліній передач зі сходу. Загалом йдеться про площу понад 300 га.

Цей район має бути поліфункціональним. Новий стадіон та іподром формують великий спортивний комплекс регіонального значення. Беручи це до уваги, ми пропонуємо наситити територію і іншими спортивними закладами, зокрема комплексом закритих спортивних об'єктів – спортзалів, басейнів, а також льодовим палацом та аквапарком. Це має бути спортивно-відпочинковий комплекс. Є пропозиція розмістити тут і вищий навчальний заклад спортивного профілю. Сьогодні як варіант розглядається перенесення на цю територію університету фізкультури, оскільки зараз його корпуси розкидані по всьому Львову. Це допоможе ефективніше використовувати нову спортивну базу.

У північній частині території, що прилягає до вулиці Вернадського, за попередніми планами, має бути житловий квартал на 12 тисяч мешканців. Відповідно, треба побудувати школу та інші побутові об'єкти. Там також має бути нова міська лікарня на 600 ліжко-місць і нова велика міська поліклініка для обслуговування південної частини Львова».

– За скільки часу можливо реалізувати такий проект?

– Усе залежатиме від потужності інвестицій. Але, зважаючи на досвід будівництва району Сихів, цей проект реально втілити в життя за 15-20 років. Можливо, і швидше, якщо буде інвестиційний бум. Усе залежатиме від грошей і волі міської влади.

– Які зміни плануєте на території, прилеглій до автовокзалу?

– Зараз ця ділянка у занедбаному стані. Будівництво вулиці Вернадського та магістральна вулиця Стрийська дають можливість розвивати тут кількарівневий транспортно-пересадковий вузол. Згідно з генеральним планом та схемою розвитку громадського транспорту Львова, вулицею Вернадського плануємо пустити трамвай. Це має бути продовження маршруту № 4 по вулиці Стуса, просп. Червоної калини і далі вулицею Вернадського до автовокзалу. А на перспективу при продовженні будівництва вулиці Вернадського – закільцювання трамвая до вул. Княгині Ольги. Оскільки трамвай буде розміщено на окремій смузі, є пропозиція зробити його швидкісним. З вулиці Стрийської до автовокзалу вже під'їжджає тролейбус, а генплан передбачає ще й побудову на перспективу легкого метрополітену. Він має з'єднати північну і південну частини міста. На вул. Стрийській має бути наземна частина цього метрополітену з кінцевою зупинкою в районі транспортної розв'язки на перетині вул. Стрийської та об'їзної дороги. На території села Сокільники зараз активно будують великі супер– та гіпермаркети, і пасажиропотоки в цій частині Львова будуть дуже інтенсивними. Біля самого вокзалу ми плануємо будівництво готелю, а будівлю автовокзалу та стадіон з'єднаємо транспортно-пішохідним бульваром, частина якого буде своєрідним торговим пасажем.

– Чи плануєте на цю територію виносити і діловий та ад­міністративний центр?

– Щодо ділового центру зауважень немає. А от щодо адміністративного, то це питання дискусійне. Відкоригований генплан передбачає розміщення адмінцентру на вулиці Стрийській – навпроти податкової адміністрації. Адже вже сама будівля податкової адміністрації – перша черга реалізації ідеї створення такого центру, який закладався ще генпланом 1980-х років. Однак через загальнодержавну кризу 1990-х років ці плани не вдалося реалізувати. В новому відкоригованому генплані міста Львова залишена ідея розвитку адмінцентру навпроти податкової адміністрації на території теперішньої військової частини, яка займає майже 20 га. Там мають бути великий будинок правосуддя, міська та обласна ради, а також обласна державна адміністрація.

– Які є фахові аргументи щодо розміщення адміністративного центру саме біля податкової?

– По-перше, варто зважати на те, що там уже почав формуватися цей громадський комплекс. Він розташований  недалеко від  загальноміського центру. Таким чином громадський та адміністративний центр – це фактично розвиток загальноміського центру, а не розвиток окремого об'єкта на окремій території. По-друге, там добра транспортна доступність з усіх частин міста, що зручно і для мешканців, і для працівників майбутніх адміністративних установ, а в перспективі з продовженням вул. Луганської до вул. Городоцької громадський центр буде примикати до внутрішньої кільцевої магістралі загальноміського значення, що значно поліпшить його зв'язок з усіма районами міста.

Насправді ж Львів розвивається у всіх напрямках – як на південь, так і на північ. Органічно має розвиватися і загальноміський центр. Тому генплан передбачає його розвиток у трьох напрямках – на північ, південь та захід. Заплановано розвиток ділових центрів на вулицях Стрийській, проспекті Чорновола, вул. Липинського і в районі Привокзальної площі. Це робиться для того, щоб вивільнити центральну частину міста, зменшити транспортне та пішо­хідне навантаження і зберегти історичну забудову як для мешканців, так і для туристів.

www.lvivpost.net