Моніторинг

Аналітика

ЄВРО-2012 у фокусі польських ЗМІ 2011-04-18

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Минулого тижня польські ЗМІ активно інформували про події, які впливають на підготовку до Євро-2012. У цьому контексті вони звернули особливу увагу на візит голови польського уряду Дональда Туска до Києва, а також організаційні справи, зокрема питання безпеки, промоції тощо. Польське агентство преси (РАР) інформує…

2011-04-18 11:20

… що голови українського і польського урядів Микола Азаров і Дональд Туск не сумніваються у проведенні футбольного єврофоруму в обох країнах. Натомість відкритим залишається питанням щодо успішної організації турніру. Про це вони заявили після проведення V засідання українсько-польського комітету з питань підготовки до Євро-2012, що відбулося у Києві. «Коли Польщі й Україні надали право провести турнір, усі в Польщі раділи й одночасно були налякані несподіваним викликом. На сьогодні очевидно, що чемпіонат відповідає польським і українським можливостям. Немає сумніву, що турнір відбудеться, однак залишається питання: яким чином його буде проведено», – сказав з цього приводу Д.Туск. Голови урядів запевнили, що підготовка спортивної інфраструктури перебуває у завершальній фазі. Крім того, сторони активно працюють над підготовкою дорожньої інфраструктури, залізничного та авіасполучення, повідомляє інформагентство.

РАР інформує, що Союз європейських футбольних асоціацій (УЄФА) розпочав продаж корпоративних пакетів на ЧЄ-2012, що становить 4% від загальної кількості квитків на матчі турніру. Пропозиція включає в себе оренду VIP-лож і місць у VIP-секторах разом з комплексним обслуговуванням на стадіонах. У рамках пакетів клієнтам пропонується 60 тис. комфортних місць в ложах і на трибунах, середня ціна яких становить 1,7 тис. євро. Зацікавлені сторони можуть вибирати з двох видів пакетів: Club Prestige Platinum, що дає доступ до приватної ложі, а також Club Prestige Gold з можливістю потрапити до спільної бізнес-зони стадіону. Ціни коливаються від 2,9 тис. євро за пакет, який включає три матчі групової фази турніру в українських чи польських містах, і до 23 тис. євро за пакет, в який включені 16 поєдинків в одній з країн-співорганізаторів чемпіонату плюс фінал у Києві.

За інформацією представника УЄФА в Польщі з бізнес-питань Магдалени Мазани, власники корпоративних пакетів матимуть можливість в день матчу користуватися ложею упродовж семи годин – три години до початку футбольної зустрічі і дві години після її завершення. Клієнтам гарантуватиметься високий рівень обслуговування, пропонуватимуться розважальні програми, вони забезпечуватимуться місцями для паркування автомобілів на стадіоні.

На PGE Arena у Гданську розпочався монтаж крісел, повідомляє РАР. Загалом на місцевому стадіоні встановлять 3 види сидінь: звичайні (44 тис.), бізнес-класу (близько 1,4 тис.) і стільці у VIP-зоні (400). Як поінформував представник Бюро інвестицій Євро Гданськ 2012 Давід Шпінек, сидіння на спортивній арені будуть шести відтінків зеленого кольору. Вони монтуватимуться мозаїчно, при цьому внизу крісла матимуть світліші кольори, а вверху – темніші.

Польська федерація футболу (PZPN) перед майбутнім чемпіонатом Європи з футболу вирішила змінити логотип організації. Нову емблему у вигляді м'яча з символічним зображенням орла у короні, виконану у червоно-золотистих тонах, представили минулого тижня у Варшаві.

«Наближення Євро-2012 є хорошим моментом для того, щоб освіжити емблему PZPN, аби вона була більш привабливою для ЗМІ, вболівальників і спонсорів», – зазначив керівник федерації Гжегож Лято. Водночас Директор департаменту закордонних справ PZPN Пьотр Голос поінформував, що новий логотип асоціюватиметься з такими цінностями, як динамізм, відкритість і професіоналізм. Він додав, що орел як національний символ є обов'язковим елементом емблеми. Під час розробки логотипу використовувався міжнародний досвід, попередні символи PZPN і елементи зі стилістики графіті і татуювання. Разом з емблемою польська асоціація футболу презентувала і своє нове гасло: «Нас єднає футбол».

Як повідомляє видання «Метро», у контексті проведення Євро-2012 поляки найбільше побоюються за готовність транспортної інфраструктури країни до чемпіонату, а також гру національної компанії під час майбутньої європейської футбольної першості. Згідно з дослідженням центру ARC Rynek i Opinia, 67% опитаних не вірять у поліпшення до чемпіонату стану доріг і летовищ в РП, 30% – в туристичну привабливість країни, а 20% – у готовність стадіонів. Натомість повними оптимістами у цьому опитуванні стали лише 3% респондентів.

Газета зазначає, що відповідальна за підготовку Польщі до турніру спілка PL.2012 влітку розпочне промоційну кампанію. Вона повинна змінити ставлення громадян країни до багатьох питань. У червні спілка введе в дію інтернет-портал, а також організує різні конкурси тощо.

Продовжуючи тему промоції Польщі до ЧЄ-2012, інтернет-портал Onet.pl зазначає, що чемпіонат повинен популяризувати країну за кордоном. На думку координатора з цього питання у PL.2012 Павела Мадлера, пропагувати передусім треба не місця, а людей. Він зазначив, що по відношенню до Польщі в Європі часто панує стереотипне мислення, а імідж РП є «досить посереднім». «Потрібно більше говорити про сучасність, а не минуле. Мусимо акцентувати на тому, що ми – цікавий народ», – зазначає П.Мадлер. Інтернет-видання Futbolnews.pl повідомляє, що українська і польська організації «Футбол проти упереджень» і «Ніколи більше» у спільному дослідженні не виключають появи під час Євро-2012 інцидентів расистського і антисемітського характеру. Як приклад вони подають статистику таких подій, що трапилися за останні 1,5 року на українських і польських стадіонах. За підрахунком авторів, в Польщі трапилося 56 інцидентів на цьому грунті, а в Україні – 51. Водночас представник «Ніколи більше» Рафал Панковський в коментарі виданню наголосив на тенденції до збільшення кількості таких подій під час матчів локального характеру та зменшення під час матчів на найвищому рівні. Автори дослідження підкреслюють, що своїм документом вони хочуть не драматизувати ситуацію, а звернути увагу відповідальних осіб в обох країнах на цю проблему.

Futbolnews.pl також інформує, що у Польщі все-таки дозволять пити слабоалкогольне пиво на стадіонах під час ЧЄ-2012. Повідомляється, що введений в 2009 році в РП закон про повну заборону вживання спиртних напоїв на спортивних аренах не діятиме під час чемпіонату. У підготовленому спецзаконі до Євро-2012 передбачається можливість продажу пива (до 4,5% міцності) під час матчів турніру. Однак в окремих випадках, зокрема під час матчів підвищеного ризику, це правило не діятиме. Пиво продаватиметься лише у виділених зонах і цей процес регламентуватиметься. Тому не виключено, що організатори ставитимуть печатку на долонях, аби уникнути продажу в одні руки великої кількості алкогольного напою. За нелегальне пронесення на стадіон алкоголю порушникам цього правила загрожуватиме ув'язнення або штраф до 2 тис. злотих (понад 700 доларів США).

Представники УЄФА обговорили у Гданську питання щодо функціонування майбутньої фан-зони під час Євро-2012. За інформацією координатора з питань облаштування фан-зони у столиці Поморського воєводства Пшемислава Кусьмерського, експерти УЄФА разом з представниками місцевої влади вирішували питання поділу майбутньої фан-зони на сектори, розташування магазинів і гастрономічних пунктів, а також сцени і телемоніторів. «Найбільший телемонітор площею 120 кв. м доставить УЄФА. Ми також намагатимемося встановити ще два менші монітори», – зазначив П.Кусьмерський, передає РАР.

На думку організаторів, під час футбольного єврофоруму в Гданській фан-зоні щодня перебуватиме до 30 тис. осіб. Крім перегляду футбольних матчів тут планується проведення 15-18 концертів. «У дні матчів вони будуть безкоштовними. Натомість в інші дні вхід буде платним», – підкреслив П.Кусьмерський. Таким чином, організатори планують повернути частину коштів, вкладених в облаштування цього майданчика. У Гданську фан-зона розташується на Площі народних зібрань поблизу основних шляхів сполучень і залізничного вокзалу.

У столиці Нижньосілезького воєводства проведено протипожежні навчання в академічному клінічному шпиталі. У тренуванні в рамках підготовки до Євро-2012 взяли участь близько 50 пожежних і поліцейських, повідомляє інформагентство. Навчання складалося з двох частин. Спочатку в результаті імітації пожежі в одному з приміщень лікувального закладу було здійснено евакуацію пацієнтів через вікна. На другому етапі навчань після сигналу пожежної тривоги персонал і пацієнти повинні були евакуюватися у безпечне місце. За інформацією організаторів, у Вроцлаві незабаром проведуть також навчання медичного характеру.

Триразова олімпійська чемпіонка з легкої атлетики Ірена Шевіньська, акторка Анна Димна і лідер рок-групи Perfect Гжегож Марковський стали новими польськими друзями Євро-2012. Відповідні сертифікати у ранковій програмі «Кава чи чай» на телеканалі TVP1 їм вручив директор турніру Євро-2012 в Польщі Адам Олькович.