Єврo-2012

Підготовка

Каллен: «Українці віддані ЄВРО»

Українська підготовка до Євро-2012 – на висоті. Незважаючи на те, що є ще чималий блок питань, які необхідно виконати і узгодити до старту чемпіонату, загальна справа проекту вже дала визначні результати як приймаючим країнам, так і вболівальникам, які незабаром приїдуть в Україну на Євро.

Інформаційний центр «Україна-2012»

2012-03-14 12:00

Про це в ексклюзивному інтерв’ю Інформаційному центру «Україна-2012» розповів операційний директор турніру Мартін Каллен. Читайте детальніше – як боротись з хуліганами під час турніру, і хто найбільше дивитиметься матчі на українських євростадіонах.

– Як УЄФА оцінює рівень підготовки України та Польщі за 90 днів до початку Євро-2012? Які питання ще залишилося вирішити?
– УЄФА дуже задоволений рівнем приготувань України та Польщі. Всі основні об'єкти інфраструктури та стадіонів на даний час завершені, їх підготовка вже вступила в оперативну фазу. Проте ми маємо бути переконані, що всі процеси функціонують злагоджено і забезпечують безпечне транспортування, перебування і святковий настрій усім гостям під час турніру. Фахівці УЄФА постійно працюють в Україні, не тільки щоб перевіряти об’єкти, а й консультувати їх запуск.

У списку питань, які необхідно вирішити – повний запуск аеропортів, адже на них відразу ляже  максимальне пропускне навантаження, а також врегулювання питань розміщення.

– 9 травня планується передача всіх арен Євро в управління УЄФА. Розкажіть, будь-ласка, як це відбуватиметься?
– Згідно з угодою мають бути припинені всі заходи на арені, в тому числі, і в президентській ложі. За цей період – місяць до старту турніру – фахівці союзу готуватимуть стадіон до матчів, як з точки зору організаційної, так і з точки зору безпекової складової. З 9 травня до 8 червня на кожному стадіоні має бути встановлено багато додаткових об'єктів, відбудеться брендування певних місць, встановлять рекламні вивіски. Також будуть облаштовані медіа-центри та трибуни для роботи ЗМІ, зони гостинності. Особливу увагу буде також приділено газону, щоб він відповідав найвищій якості під час чемпіонату. Контракт передбачає, що УЄФА платитиме аренам орендну плату за цей період використання.

– Чи планує УЄФА напередодні турніру презентувати набір медалей для переможців?
– Ми готуємо комплект із сорока золотих медалей для команди-переможниці і сорок срібних медалей за друге місце. Ще сорок бронзових медалей вручать кожній команді, яка програла в півфіналі. Проте до вручення відзнак УЄФА не планує презентації медального ряду.

– Україна і Польща посилено готують безпеку, щоб запобігти сутичкам і проявам хуліганства під час чемпіонату. Цього достатньо з точки зору УЄФА?
– Я б не хвилювався про хуліганів на Євро в Україні. В історії чемпіонатів Європи не було серйозних інцидентів між хуліганами. Особисто я працюю на турнірах, починаючи з 1994 року. Завжди є 1-2 матчі з можливістю сутичок між фанами. Проте навіть якщо вони й відбуваються, це короткочасні інциденти. Найголосніший випадок стався в 2000 році в місті Шарлеруа в Бельгії, де грали німці і англійці. Ще до початку матчу відбулась сутичка між фанами на головній площі. У ЗМІ це виглядало набагато більше, ніж було насправді. Я був всередині і все бачив: було кілька гарячих вболівальників напідпитку, які кидались стільцями, але все закінчилось через 5 хвилин. Це найбільший випадок за 16 років.

Приймаючі країни готують великий футбольний фестиваль, на який приїжджають фани, щоб разом вболівати і святкувати. І навіть якщо команда програє, це не заважає фанам любити футбол і спілкуватись з іншими  прихильниками гри.

Окрім того, в Англії, інших країнах квитки розповсюджувались лише серед членів фан-клубу. Ми маємо можливість відсіювати псевдо вболівальників ще на етапі купівлі квитків, перевіряючи їх в базах  поліції. Якщо хтось помічений в безпорядках після матчу, йому квиток не буде проданий. Велику увагу цій темі приділяють правоохоронні органи, митники приймаючих країн.

– Нещодавно було сказано, що в загальній масі квитків невикупленими залишилось лише 5-10%. Можете орієнтовно назвати країни, які найактивніше купляють квитки на матчі Євро?
– На підставі цифр першого етапу продажу квитків, які продавались у вільному доступі через сайт УЄФА, можна зробити висновки, що найбільшу активність проявили мешканці приймаючих країн – України та Польщі, які викупили 85% тікетів. До десятки найактивніших країн, фани яких приїдуть в Україну, входять Німеччина, Молдова, Росія, Швейцарія, Румунія, Сполучені Штати, Англія та Франція.

– УЄФА проводив політику популяризації ЧЄ у приймаючих країнах, щоб більшість квитків купляли українці і поляки. Чи справді більшість матчів будуть дивитись українці на своїх стадіонах?
– Це правда. Матчі Євро-2012 на стадіонах Києва, Донецька, Харкова та Львова дивитиметься від 50 до 75% українців. Це попередні дані квиткової кампанії, яка ще не завершилась, але ми відслідковуємо великий інтерес і відданість українців, які хочуть наживо дивитись матчі Євро-2012.

Якщо проаналізувати діаграму з продажу квитків, 41% тікетів було продано у відкритому продажі минулого року, коли ми отримали рекордну кількість заявок – 12 млн бажаючих на 450 тисяч тікетів. Усі квитки цієї категорії продані, 85% з них на свої арени викупили українці. Наступні 4% перепусток на матчі призначались приймаючим містам – їх також дуже швидко розкупили. Є ще пакети, відведені комерційним партнерам і спонсорам, корпоративні пакети гостинності за дорогими цінами. Незабаром завершиться продаж перепусток на матчі за квотами національних федерацій (по 16% кожній команді на гру).

Зважаючи на шалений ажіотаж довкола квитків, Україна просила більше 16%. Така можливість є. Якщо залишаться тікети від продажу команд-опонентів, вболівальники національної збірної України можуть розраховувати на збільшення квиткової пропозиції Євро-2012 за національною квотою. Українські фани демонструють відданість турніру і збірній – попит на квитки за квотою федерації дуже високий. Тож не виключено, що вона отримає додаткову кількість тікетів. Якщо взяти ситуацію з Францією, асоціація отримала таку ж квоту на свої матчі – 16%. Але сьогодні ми дійшли висновку, що французи не зможуть продати всі квитки за цією квотою. Може статися так, що з 8 тисяч перепусток на «Донбас Арену» (16% від місткості стадіону) Франція продасть 6 тисяч, тоді 2 тисячі невикуплених квитків буде передана в руки федерації футболу України для розповсюдження серед фанів. У разі, якщо ці перепустки не знайдуть своїх володарів й серед українців, вони надійдуть у вільний продаж для всіх.

Загалом матчі за участю національної збірної України дивитиметься близько 70% українців на своїх стадіонах. На поєдинки за участю інших збірних прийде 55-60% українців.

Щодо іноземців, вони приїдуть як з квитками, так і без них. Зважаючи на величезний інтерес до турніру – згадати хоча б понад 12 млн заявок на квитки у вільному продажі – ми очікуємо, що турнір відвідає величезна кількість фанів.

– Скільки квитків може надійти у вільний продаж у березні?
– Гадаю, їх залишиться дуже мало. Це може бути як кілька відсотків, так і нуль квитків. Квиткова кампанія, розподілена за національними федераціями, добігає кінця. Але деякі країни, як наприклад, Росія та Німеччина, демонструють велетенський інтерес, а в інших (Греція і Данія) – попит на квитки менший за пропозицію. Активний продаж демонструє Швеція. Зважаючи на це, УЄФА й планує на початку березня розпочати додатковий продаж невикуплених квитків від федерацій.

Наприкінці березня стане ясно, скільки, яких і в якій кількості фанів приїде в конкретні приймаючі міста. Тоді буде зрозумілішою транспортна логістика, безпека, інші організаційні питання підготовки до турніру.

Сьогодні ми виходимо з того, що більшість фанів Західної Європи прибудуть на машинах, їхатимуть через Польщу на Львів. Це найзручніший шлях для європейців – фанів з Нідерландів, Німеччини, Португалії. Як свідчить практика, 98% англійців, французів і шведів прилетять на літаках. Якщо Росія вийде в чвертьфінал і півфінал, вболівальники будуть пересікати український кордон зі свого боку.

ukraine2012.gov.ua