Єврo-2012

Підготовка

ЄВРО-2012 у фокусі польських ЗМІ 2011-09-26

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ Минулого тижня польські ЗМІ, висвітлюючи тему підготовки до ЄВРО-2012, найбільше уваги звертали на питання безпеки під час чемпіонату. Як повідомляє Польське агентство преси (РАР), президент Польщі Броніслав Коморовський минулого тижня затвердив зміни до закону щодо проведення масових заходів у РП.

2011-09-26 15:25

Зазначається, що зміни у законі стосуватимуться 11 нормативних актів і, зокрема, п'яти кодексів. Вони передбачають проведення значної кількості заходів, спрямованих на посилення безпеки під час масових подій, зокрема Євро-2012.

Йдеться про заборону участі злісних хуліганів у спортивних заходах, запровадження електронних наручників для відстеження пересування порушників громадського спокою, введення «дистанційних судів» для проведення швидких судових засідань під час чемпіонату, заборону носіння ножів і небезпечних предметів у громадських місцях, прикриття в будь-який спосіб обличчя на стадіонах тощо. Документом дозволяється також вживання слабоалкогольних напоїв міцністю до 3,5% на спортивних об'єктах.

У цьому контексті речник спілки «Євро-2012 Польща» Юліуш Глуський підтвердив, що УЄФА не планує продажу алкоголю на стадіонах і поблизу них під час матчів фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. «Підписані президентом зміни до закону містять ряд норм, які дозволяють покращити рівень безпеки на стадіонах. Ними дозволяється також продаж алкоголю, але УЄФА не планує продавати спиртні напої на стадіонах і в їх безпосередньому оточенні», - цитує агентство Глуського.

Згідно з підписаною з УЄФА угодою, компанія «Carlsberg», як офіційний спонсор організації, є єдиною фірмою, яка може продавати пиво на стадіонах під час Євро-2012. Однак у компанії запевнили, що на стадіонах продаватиметься виключно безалкогольне пиво. «Попри те, що змінами до закону в Польщі дозволяється продаж алкогольних напоїв міцністю до 3,5%, під час Євро-2012 група «Carlsberg» передбачає продаж на стадіонах виключно безалкогольного пива», - цитує РАР офіційне повідомлення компанії.

РАР додає, що Польща закінчила процес обрання сотні людей, які визнані друзями Євро-2012. На минулому тижні країна обрала останніх 11 осіб, які стали переможцями конкурсу на знання європейської футбольної першості. Про це в ефірі телеканалу TVP1 повідомив директор оргкомітету з підготовки Польщі до Євро-2012 Адам Олькович.

«Ми завершили програму популяризації ідеї УЄФА Євро-2012, яка тривала з 4 вересня 2010 року, і полягала у наданні почесних титулів друзів турніру 100 особам», - сказав він. А.Олькович нагадав, що упродовж більш ніж року почесні титули отримали як відомі польські громадські діячі, так і переможці різноманітних конкурсів.

На переконання керівника відповідальної за підготовку до ЧЄ-2012 у Польщі спілки «PL.2012» Марчіна Герри, промоушн Польщі у світі, який здійснюється у зв'язку з організацією майбутнього турніру, приноситиме країні користь ще багато років. Він нагадав, що організована «PL.2012» і Польською туристичною організацією (POT) промо-кампанія розпочалася в березні цього року і триватиме до липня 2012 року, інформує РАР.

За оцінками М.Герри, до Польщі під час чемпіонату приїдуть близько 1 млн туристів. При цьому він зауважив, що наплив іноземних туристів стосуватиметься не лише чотирьох міст-організаторів турніру (Варшави, Вроцлава, Гданська і Познані), але й інших регіонів Польщі. «Наприклад, вже відомо сьогодні, що збірна Голландії має намір зупинитися під час турніру у Кракові. З національною командою можуть приїхати навіть декілька десятків тисяч уболівальників, які значну частину часу бажатимуть провести поблизу місця розташування своєї команди», - наводить слова М.Герри РАР.

Водночас керівник польської туристичної організації (РОТ) Рафал Шмитке нагадав, що інформаційна кампанія зосереджується на трьох найважливіших для туризму напрямах: німецькому, французькому та британському. За його словами, у проекті беруть участь 14 польських центрів інформації в усьому світі. Ведення кампанії поліпшує угода з УЄФА, яка дає змогу використовувати символіку і логотип Євро-2012, а також її часткове фінансування з бюджету Євросоюзу.

Як пише «Dziennik Gazeta Prawna», поки що неможливо гарантувати, що футбольні хулігани не потраплять на матчі Євро-2012, незважаючи на протидію УЄФА та правоохоронних органів країн, які прийматимуть турнір. Причиною цього передусім є слабка система контролю в УЄФА за розповсюдженням квитків на матчі турніру. Так, перевірити базу даних осіб, які придбали квитки, УЄФА зможе лише за місяць до початку чемпіонату. Водночас механізм попередження виявлених хуліганів про те, що вони є небажаними особами, передбачає попередження офіційним листом від УЄФА. Однак, зауважує часопис, навряд чи це зупинить злісних хуліганів від бажання потрапити на спортивні об'єкти.

Правопорушників на стадіонах може бути ще більше, ніж на це розраховують організатори, оскільки вони могли реєструвати у системі УЄФА своїх родичів або згодом викупити квитки у їх справжніх власників, пише «Dziennik Gazeta Prawna».

За інформацією газети «Rzeczpospolita», найкращі польські снайпери з антитерористичних груп поліції готуються до Євро-2012. Зазначається, що нещодавно вони пройшли відповідне тренування під час матчу національних збірних Польщі та Німеччини у Гданську. Зокрема, впродовж усього поєдинку кілька снайперів спостерігали за допомогою оптичних прицілів за виникненням можливих загроз на трибунах стадіону. Водночас газета наголошує, що згідно з правилами, снайпери мають право застосувати збою лише у випадку безпосередньої загрози життю людини.