Єврo-2012

Підготовка

ЄВРО-2012 у фокусі польських ЗМІ

На минулому тижні основною темою у польських ЗМІ була підготовка країни до ЄВРО-2012. Як інформує РАР, міністр спорту і туризму Польщі Йоанна Муха наприкінці тижня повідомила у Сеймі Польщі, що організаційна готовність Польщі до ЄВРО становить 100%.

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ

2012-05-29 16:00

«Польща перебуває у фінальній стадії підготовки, а організаційна готовність сягнула стовідсоткового рівня», – зазначила Й.Муха. Міністр наголосила, що всі чотири польські стадіони повністю готові до проведення 15 матчів турніру в РП. Крім того, завершилася модернізація всіх аеропортів в містах-організаторах чемпіонату, що дасть змогу обслужити сотні тисяч вболівальників. У свою чергу, політики опозиційних партій у нижній палаті польського парламенту висловили критичні зауваження щодо готовності країни, особливо доріг країни і залізниці.

Тим часом глава Ради міністрів Польщі Дональд Туск закликав поляків бути толерантними до вболівальників, які приїдуть з різних країн на Євро-2012, інформує РАР. «Хочемо переконати усіх поляків, щоб однаково сприймали іноземців: чи то будуть іспанці, італійці й ірландці, в чому немає особливих проблем, а також росіян чи німців», – сказав Д.Туск. За його словами, поляки повинні показати, що вміють «відокремлювати політику, інколи не найкраще сьогодення й історію від того, як повинні поводитися господарі турніру».

Минулого тижня Польща розпочала широку промоакцію щодо популяризації турніру серед поляків і гостей з-за кордону. Для жителів Польщі вона відбуватиметься під гаслом «Польща-2012. Ми всі є господарями», а на для іноземців – Feel like at home («Почувайся як удома»), зазначає РАР. У рамках промоції уряд Польщі підготував рекламні ролики для телебачення та радіо. Наприклад, героями відеоролику є італієць, ірландець та росіянка, які через кілька місяців після завершенні турніру з ностальгією згадують Польщу і бажають туди повернутися. Їх почали транслювати польські телебачення (TVP) та радіо.

Тим часом, на іноземних гостей будуть розраховані кольорові плакати під гаслом Feel like at home. Вони розміщуватимуться в усіх людних місцях країни: на вокзалах, у транспорті, на автозаправках, екранах банкоматів. На плакатах буде спеціальний QR-код, за допомогою якого через мобільний телефон можна буде потрапити на інтернет-сторінку польського інформаційного довідника PolishGuide2012. У рамках промоції організатори обіцяють також створити спеціальне телебачення WJG TV (з польської – «Ми всі є господарями» TV), де розміщуватимуться відеоролики про життя вболівальників під час Євро-2012.

На польсько-українському кордоні готують 28 автомобільних смуг для вболівальників й учасників Євро-2012. «Найбільше смуг «Євро» – по вісім – буде на пунктах пропуску Гребенне-Рава-Руська, Корчова– Краківець і Медика-Шегині (всі – у Львівській області), чотири – на Дорогуськ-Ягодин (Волинська область)», – цитує РАР речницю Прикордонної служби Польщі Юстину Шмідт-Гжех. За її інформацією, в разі потреби ще дві такі смуги відкриють на прикордонному пункті Кросценько-Смільниця (Львівська область). Водночас на прикордонному пункті Зосин-Устилуг (Волинська область) таких смуг не передбачається з огляду на обмежену інфраструктуру.

Митна служба Польщі також готує вболівальникам, які їхатимуть на Євро-2012, низку спрощень під час перетину польсько-українського кордону, інформує РАР. «На автомобільних пунктах пропуску Корчова-Краківець, Медика-Шегині, Кросценько-Смільниця Львівської області митна служба розмістила додаткові таблиці, де можна знайти інформацію про товари, які подорожній може ввести до ЄС без декларування. Таблиці польською та англійською мовою інформують про товари, на які існує цілковита заборона для ввезення в Євросоюз», – йдеться у повідомленні польської митниці. Під час турніру перед пунктами пропуску будуть покажчики, завдяки яким вболівальники без проблем зможуть потрапити на «зелену смугу Євро-2012».

«Вболівальники можуть використовувати «зелену смугу Євро-2012», на якій не потрібно нічого розмитнювати, якщо вони перетинатимуть кордон без товарів, які потребують розмитнення. Введення «зелених смуг» має на меті скоротити час, необхідний для перетину кордону», – наголошується у повідомленні. Інформується, що перед пунктами пропуску польські митники роздаватимуть так звані ідентифікатори уболівальників. «Уболівальник, який хоче перетнути кордон, закріпить ідентифікатор на внутрішньому боці лобового скла автомобіля, що полегшить його ідентифікацію і дозволить йому вибрати потрібну смугу руху», – зазначається в повідомленні польських митників. Крім того, в межах інформаційної акції для вболівальників через кілька днів митна служба Польщі планує розмістити спеціальні білборди на під'їзних шляхах до прикордонних пунктів.

У дні матчів Євро-2012 у Варшаві, Вроцлаві та Гданську не функціонуватиме 41 середня школа. Таке рішення, як інформує РАР, за рекомендацією міністерства освіти РП прийняли органи місцевої влади. Зокрема, найбільше шкіл (36) у дні матчів буде закрито у Вроцлаві, у Варшаві – 3, Гданську – 2. У Познані вирішили не відміняти уроків у школах (літні канікули у польських школах починаються з кінця червня – ред.).

Міністерство сільського господарства Польщі хоче популяризувати національні продукти серед іноземних туристів під час Євро-2012. Під час акції під назвою «Польща смакує» в аеропортах, на вокзалах міст-учасників Євро-2012 безкоштовно роздаватимуть яблука, полуниці, рогалики, соки, інформує РАР. При цьому в кожному з польських міст роздаватимуть саме ті продукти, якими міста найбільше славляться. Зокрема, у Варшаві туристи безкоштовно куштуватимуть груєцькі яблука, у Гданську – кашубські полуниці, у Познані – свентомарчинські рогалі, а у Вроцлаві – лютинські соки.

У Польщі 62% клієнтів супермаркетів цього року обов'язково куплять щось на згадку про Євро-2012 і витратять на це, в середньому, 50 злотих (приблизно 120 грн). Про це йдеться в дослідженні, проведеному найбільшими торговельними центрами у Сілезькому воєводстві на півдні Польщі. Більше футбольних аксесуарів (кашкети, футболки, шарфи, вувузели тощо) куплять чоловіки (понад 90%), ніж жінки (понад 30%), інформує РАР.

За інформацією газети Dziennik Gazeta Prawna, на відрізку автомагістралі А2 (від кордону з Німеччиною до Варшави) між Варшавою і Лодзем, який намагаються відкрити перед Євро-2012, не буде жодних автозаправок. Видання наголошує, що вболівальники, які їхатимуть на матчі турніру, повинні взяти до уваги: якщо не вистачить пального, то слід буде викликати відповідні служби і платити їм за послугу довозу пального 200 злотих (понад 500 грн).