Єврo-2012

Підготовка

ЄВРО-2012 у фокусі польських ЗМІ

Минулого тижня польські ЗМІ писали про 100 днів до ЄВРО-2012, перший матч на Національному стадіоні у Варшаві, а також про фінансові дивіденди та інші переваги для польських міст від проведення турніру.

Юрій БАНАХЕВИЧ, Укрінформ

2012-03-06 17:40

Як інформує Польське агентство преси (РАР), під час телемосту Київ-Варшава, організованого інформагентствами УКРІНФОРМ і РАР, міністр спорту і туризму Польщі Йоанна Муха запевнила, що обидві країни готові до прийому Євро-2012. Український віце-прем'єр Борис Колесніков зазначив, що УЄФА підтвердила готовність України і Польщі проводити турнір. Він наголосив, що в Україні у рекордні терміни збудовано чи модернізовано стадіони й аеропорти, немає значних проблем з автошляхами.

Натомість Й.Муха зауважила, що практично всі заплановані на Євро-2012 інвестиції в Польщі завершені, або перебувають у кінцевій фазі реалізації. Одним із найважливіших завдань в контексті майбутнього турніру вона назвала скорочення часу перевірки на українсько-польському кордоні: на двох залізничних та шістьох автомобільних пунктах пропуску.


На Національному стадіоні у Варшаві за 100 днів до початку Євро-2012 відбувся перший футбольний матч – між збірними Польщі та Португалії. За інформацією речниці Польської федерації футболу (PZPN) Агнєшки Олейковської, цей матч подивилися 53 тис. глядачів, інформує РАР. Вона зауважила, що було продано всі квитки, але перші ряди на стадіоні були порожніми через погану видимість: спостерігати за матчем заважали скляні балюстради, які незабаром планують усунути. «Можливо, ці місця будуть вилучені з експлуатації, але рішення прийматиме УЄФА», – наголосила речниця PZPN. 


За інформацією телеканалу TVP Іnfo, товариський матч Польща-Португалія подивилися понад 8,8 млн глядачів, а транслювали поєдинок телеканали TVP 1, TVP Sport i TVP HD. Повідомляється також, що під час Євро-2012 Польське телебачення (TVP) покаже в режимі реального часу всі матчі турніру на телеканалах TVP 1 i TVP 2, що займе 180 год. ефірного часу. З думкою про Євро-2012 Польське телебачення планує 1 червня ввести в дію нову цифрову платформу передачі сигналу, що дасть змогу дивитися матчі на TVP 1 i TVP 2 в технології HD (High Definition). Технологічною новинкою буде також можливість перегляду за додаткову оплату поєдинків на екранах мобільних телефонів. Ця послуга буде доступною для абонентів одного з польських операторів мобільного зв'язку.


За інформацією часопису Gazeta Wyborcza, варшавські таксисти погрожують заблокувати дороги у перший день проведення Євро-2012 через плани уряду спростити дозвіл на отримання цього фаху. Міністр юстиції Польщі нещодавно зазначив, що буде відмінено екзамен на знання вулиць міста, що в добу існування GPS є «абсурдом». Цей аргумент не є переконливим для профспілок водіїв таксі, які вже запланували протести. «Ми ще не вирішили: заблокувати ціле місто чи тільки під'їзди до стадіону й аеропорту», – цитує часопис керівника профспілкового об'єднання водіїв таксі «Солідарність» Міхала Венцковського.


В іншій статті Gazeta Wyborcza пише про те, що російські вболівальники під час Євро-2012 хочуть мати у Варшаві свою власну, окрему від УЄФА, фан-зону – «Русский дом». Як зазначає видання, ця пропозиція не викликала надмірного ентузіазму у варшавській мерії, де хотіли б, щоб російські шанувальники футболу проводили час у фан-зоні УЄФА в центрі міста. «Ми плануємо зустріч з росіянами в цій справі. Якщо шанувальники футболу зі Сходу дуже хотітимуть власну фан-зону, ми не перешкоджатимемо їм в цьому», – цитує часопис мера Варшави Ганну Гронкевич-Вальц. Повідомляється, що місцева влада вже запропонувала російським вболівальникам район Мокотовського поля Варшави, розташованого на відстані двох станцій метро від фан-зони в центрі міста.  


Від створення привабливої для вболівальників інфраструктури в польських містах залежатиме, які фінансові дивіденди країна зможе отримати від Євро-2012. Про це йдеться в дослідженні компанії Deloitte, інформує РАР. В документі зазначається, що польські міста-організатори Євро-2012 отримають від УЄФА 20 млн злотих (близько 5 млн євро). Зокрема, від Союзу європейських футбольних асоціацій міста отримають готівку, обладнання для облаштування фан-зон і маркетингові права у розмірі 1 млн євро для Варшави та по 759 тис. євро – для Гданська, Вроцлава і Познані. УЄФА також гарантує можливість промоції міст на головних екранах у фан-зонах, на стадіонах і за кордоном. «Ціна виторгуваних в УЄФА умов становить 20 млн злотих, що на 15% більше, ніж отримали в 2008 році австрійські міста», – йдеться в дослідженні Deloitte. При цьому експерти цієї фірми підкреслюють, що на початку підготовки турніру не було й мови про можливість залучення додаткових коштів від УЄФА. Євро-2012 може принести містам додаткові кошти через оренду рекламних площ, зокрема в метро, трамваях, автобусах тощо. Прибутки під час чемпіонату отримають і жителі міст – власники готелів, ресторанів, таксисти.


На думку експертів Deloitte, турнір може не лише принести містам-організаторам фінансові дивіденди, а й дати їм хороші шанси для регіонального розвитку. Експерти підкреслюють, що здобутий під час Євро-2012 досвід місцеві жителі зможуть використати згодом для втілення інших великих міжнародних заходів. «У широкій перспективі використання шансу, яким є організація Євро-2012, залежить від ініціатив міст щодо забезпечення додаткових привабливих способів використання вболівальниками вільного часу. Чемпіонат буде неповторним шансом для промоції культури, фольклору і традицій – музеїв, пам'ятників, парків тощо», – наголошують експерти Deloitte.